Ремаркетинг кампаниите във социалната мрежа Facebook са важен инструмент за всеки маркетинг специалист. Истината е, че имаш нужда от Facebook ремаркетинг. Само 2% от първите посетители на сайта ще се конвертират на уебсайта ти. Това означава, че останалите 98% от твоя трафик няма да купят нищо от твоя сайт. Дори и да добавят някой продукт в кошницата си за пазаруване, 70 процента от тях ще ги изоставят и няма да направят финалната поръчка.
Нуждаеш се от ремаркетинг, ако имаш някакъв интерес да правиш продажби онлайн. В това ръководство ще те запозная с всички опции за ремаркетинг, които са на разположение във Facebook, и как можеш да се възползваш от тях още днес.
Преди няколко месеца, тук в MarketKing.bg писахме за ремаркетинг кампаниите в Google. В нея научи как можеш да настроиш подобна кампания там, как да извлечеш максимално преимущество и как да достигнеш до максимум клиенти.
Ремаркетингът на Facebook е златният стандарт за ремаркетинг кампании. Имаш почти безкрайни опции за персонализиране на стратегията си. Освен това, с милиарди активни потребители, целевият ти пазар със сигурност съществува в платформата. Но с толкова много възможности за персонализиране, винаги има недостатък. А във Facebook се проявява под формата на сложност. Хиляди показатели, стотици опции за персонализирана аудитория и сложна рекламна платформа се събират за перфектната буря.
Но ако можеш да разбереш как да използваш потенциала на ремаркетинга във Facebook, можеш да заложиш, че реализациите ще дойдат точно на време. Откриването на най-добрите тактики във Facebook е възможно само чрез метода за проба и грешка. За твое щастие – ние сме пробвали и сгрешили много пъти и за това тук имаш шанса да пробваш нещо готово и тествано.
Твоето тайно оръжие
Facebook несъмнено е по-добре за ремаркетинг, отколкото всяка друга платформа, която имаме в момента. Нека те убедя, ако си скептичен или смяташ, че „Facebook рекламите не работят“. Към 2017 година месечните активни потребители на Facebook са се увеличили и вече надхвърлят два милиарда души. Понастоящем Facebook е най-популярната социална медия. Има повече потребители, отколкото всяка друга социална или видео-базирана платформа.
Това означава, че това е мястото, където трябва да стигнеш до колкото се може повече хора. Не е нужно да се притесняваш за използването на няколко платформи за намиране на потребители вече. И все пак, това не означава, че трябва и е достатъчно да имаш бизнес акаунт само тук. Колкото повече платформи използваш, толкова по-добре за твоя бизнес.
Чувал ли си за термина „банер слепота“. В днешно време ни облъчват с реклами от всевъзможни места и хората са изградили някакъв вид устойчивост на повечето реклами. Заливат ни с огромно количество спам всеки ден и е трудно да откриеш нещо ценно. Още по-голям става проблема с адблокърите и различните софтуери за блокиране на реклами онлайн. Това е една от големите причини защо ремаркетинг кампаниите във Facebook работят. От доста специалисти съм чувал, че не харесват този метод, но истината е само една – ремаркетингът работи. И още повече във Facebook. Във Facebook, потребителите ти ще виждат рекламите директно в новинарската емисия, както е показано долу на картинката.
Дисплейните реклами се показват на други уебсайтове, където хората използват инструментите за блокиране на реклами или просто ги настройват като бял шум. Потребителите на мобилни устройства и настолни компютри започват да се дразнят с броя на дисплейните реклами, които виждат ежедневно. Това означава, че кампаниите ти в AdWords вероятно не достигат до твоята целева аудитория.
За щастие, във Facebook е различно. Има твърде много хора онлайн и софтуерите за блокиране на реклами не функционират. Как? Отговорът е лесен. Компанията не поставя своите реклами в банери. Те ги поставят директно в твоята новинарска емисия, което представлява естествено съдържание в потока. В повечето случаи те не са досадни и натрапчиви, защото се сливат със съдържанието, което вече получаваш във фийда. Всичките ти рекламни кампании ще достигнат до твоята аудитория без да ги ядосват и дразнят.
Сега, когато знаеш защо Facebook е най-добрата платформа за ремаркетинг, нека да скочим до най-добрите типове ремаркетинг във Facebook и как можеш да започнеш подобна кампания само за пет минути.
Facebook Remarketing: Common Audiences
Понастоящем Facebook предлага няколко типа настройки за ремаркетинг, които идват под формата на персонализирани аудитории. Персонализираната аудитория ти дава възможност да насочваш рекламите към конкретно изработени аудитории въз основа на целите ти.
Например, ако искаш да се насочиш към посетителите на уеб сайта ти, можеш да създадеш персонализирана аудитория за това. Ако искаш да ремаркетираш потребителите на мобилно приложение, създаваш аудитория и за тях.
По същество, персонализираната аудитория е фокусната точка на ремаркетинга във Facebook. Те предлагат три основни форми на ремаркетинг: списъци с контакти, посетители на уебсайтове и потребители на приложения.
Facebook постоянно се разширява и върху това, което предлага. Понастоящем можете да избираш между пет вида аудитории за ремаркетинг. Вариантите непрекъснато се увеличават. Някои от най-добрите опции включват големите 3, които споменах горе и актуализираната аудитория за ремаркетинг, основана на ангажиране.
Ето кратък преглед на петте общи аудитории за ремаркетинг, които можеш да създадеш в социалната мрежа:
- Контакти – качва се списък с имейл адреси, които Facebook ще ремаркетира, ако съответните потребители са се регистрирали с тези имейли.
- Трафик от сайтове – това е ремаркетинг кампания базирана на посетителите на уебсайт.
- Потребители на приложения – списък за ремаркетинг, базиран на хора, които са взаимодействали с мобилно приложение.
- Офлайн активност – аудитория за ремаркетинг въз основа на офлайн действия, като телефонни обаждания и посещения във физически магазин.
- Ангажираност – списък с хора, които се ангажират с теб и бранда ти във Facebook и Instagram.
Всички тези аудитории имат една и съща крайна цел, но с различни начини за постигането й. Всички те се стремят да върнат потребителите, които са ангажирани с твоята марка по някакъв начин или форма. Ангажираността би могла да бъде чрез Instagram или Facebook харесвания, трафик на уебсайтове, инсталиране на приложения или дори телефонни обаждания. Всички тези опции са разнообразни начини за привличане на потребителите обратно към сайта ти и още една възможност за конвертирането им.
Красотата на тези инструменти за ремаркетинг е, че всеки един тях съдържа набор от разнообразни други инструменти. Например, можеш да структурираш аудиториите за ремаркетинг въз основа на социална ангажираност.
Всички те попадат под типа аудитория „Ангажираност“. Значи всички от тях се основават на ангажиране с Instagram или Facebook. Така че, ако някой взаимодейства с твое събитие във Facebook, можеш да ремаркетираш с него. Ако са харесали твой пост, отново попадат в кампанията. Ако са посетили Instagram акаунта ти, но не са те последвали, можеш да ги ремаркетираш. Опциите са многобройни. Ако искаш стандартни списъци за ремаркетинг въз основа на посещения на уебсайтове, можеш да направиш следното, което е показано на снимката.
Страхотно нещо, което платформата предлага е, че можеш да бъдеш изключително детайлен в настройките си. Ако искаш да е просто, го правиш опростено. Изборът е твой.
Когато кликнеш върху една от петте секции на персонализирани аудитории, базирани на ремаркетинг, те ще отворят множество под-типове, от които да избираш, въз основа на твоите цели и платформи, които използваш.
Как да създадеш Facebook ремаркетинг кампания за пет минути (или по-малко)
Ако си готов да стартираш кампания за ремаркетинг във Facebook, достигнал си до правилното място. Ето как можеш да настроите две кампании за ремаркетинг само за пет минути.
Ремаркетинг на уебсайт посещения
Посещанията на уебсайтове за ремаркетинг във Facebook са една от най-популярните форми на ремаркетинг в социалната мрежа. Те работят точно като типичните реклами в дисплейната мрежа. Можеш да насочваш конкретни групи от потребители въз основа на взаимодействието им в сайта ти. Но вместо дисплейни реклами, предоставяш естествени реклами в емисията им във Facebook.
За да започнем, отвори Facebook Business Manager и отиди до секция „Assets“.
От тук избираш опцията за „Custom Audience“ под секцията за аудитории. След това избери „Website Traffic“. Това ще ти позволи да персонализираш аудиторията си въз основа на трафика на уебсайт. Имаш много възможности от тук нататък. Ако искаш кампанията да бъде опростена, можеш да се възползваш от настройките по подразбиране, които компанията позволява.
Нека да вметна нещо в този случай. Повечето потребители на сайта ти няма да имат интерес да направят нещо и съответно, да бъдат конвертирани. Ако искаш да изкараш повече, отколкото ще платиш за рекламата, е най-добре да се възползваш от нещо друго. Можеш да „атакуваш“ пресните посетители, които са били близо до покупка. Опитай да настроиш персонализирана аудитория, насочена към посетители, които са достигнали на твой продукт или ценова страница в сайта.
Повече от вероятно е, когато някой посети тези страници в сайта ти, те наистина да са любопитни за това как може да им помогне твоя продукт. Просто трябва да им помогнеш да го разберат.
Сега всичко, което трябва да направиш, е да натиснеш бутона „Създаване на аудитория“, за да я запазиш, и след това да създадеш няколко нови реклами, за да ги насочиш към сайта си.
Ремаркетинг на социална ангажираност
Ремаркетинг на социалната ангажираност са страхотен начин за връщане или увеличаване на трафика. Искаш ли да избегнеш типичния процес на купуване или продажбения цикъл? Това е най-добрият начин да го направиш. Социалните медии са страхотен инструмент за генериране на шум около бранда ти. Но това не е всичко. С актуализираната аудитория за ангажиране на Facebook, можеш да насочиш всеки, който пристигне в твоя Instagram и Facebook профил. Много добре, нали? Благодарим ти, Зуки!
За да започнем, създай нова аудитория, но този път свързана с ангажираността.
След нея имаш тонове от опции, които трябва да избереш според своята кампания. Възможни са опции като видео, facebook страница, instagram бизнес профил, събитие и други. Тук ще трябва да решиш кой подход е най-добър за теб.
Например, ако организираш супер много събития, ще предпочетеш опцията за „Events“. А имаш ли Instagram бизнес профил? Ако не, игнорирай тази възможност, но ако имаш – можеш да създадеш кампания за последователите си.
Избери най-добрата опция, която работи с твоята социална стратегия и я запиши като нова аудитория. Това е! Това е всичко, което трябва да направиш, за да създадеш нова аудитория за ремаркетинг. Сега се насочи към Ads Manager и създай нови реклами във Facebook, насочени към новосъздадените списъци.
Финални думи
Facebook ремаркетингът не винаги е забавен. Може да бъде скучен, досаден и да изисква доста време. Конверсиите може да не са винаги достатъчно добри. Но истината е, че е евтино. И Facebook е мястото, където трябва да си, когато става въпрос за връщане на загубените продажби. Не можеш да си позволиш да оставиш 98% от трафика на уебсайта си без конвертиране. Не може да седиш безучастно, докато 70 процента от потребителите ти изоставят своите колички за пазаруване.
Ремаркетингът във Facebook е необходимо средство, което може да окаже голямо влияние върху твоя бизнес. Разнообразните опции на аудиторията на Facebook са отличен инструмент за разрастване на бизнеса и управление на продажбите. Персонализираната аудитория ти позволява да създаваш конкретни списъци за ремаркетинг въз основа на стотици фактори. Това означава, че можеш ефективно да сегментираш и насочиш ремаркетинга си по-добре от всякога.
Възползвай се от разнообразните инструменти за аудитория и започни кампанията си за ремаркетинг във Facebook днес. Ако се нуждаеш от помощ – можеш да се обърнеш към нас.