Една от основните цели на Facebook рекламодателите е да генерират качествени лийдове/трафик/продажби. Понякога това става с водещи формуляри и целеви страници. Днес ще разгледаме как да използваме реклами във Facebook Messenger за генериране на потенциални клиенти.
Тази стратегия не е за всички. Но е много добър вариант за рекламодателите, които се борят за събиране на лийдове по конвенционалните начини.
Създай Messenger реклама за генериране на потенциални клиенти
На ниво Campaign избираш целта Messages. Настрой насочването и разположенията, както обикновено.
Под Optimization избираш Leads вместо Conversations. След това Facebook ще показва твоите реклами на хора, които най-вероятно ще генерират потенциални клиенти.
Между настройката на рекламата и проследяването ще видиш раздел за настройка в Messenger. Увери се, че е избран шаблонът за събиране на лийдове.
Създаване на въпросите
Нека създадем нашите въпроси, които ще помогнат да се отсеят потенциалните клиенти. Кликни върху бутона „ Create Chat “.
Първо трябва да създадем интро. Това ще бъде първото съобщение, което посетителят вижда, когато отваря нашия чат. Може да персонализираш съобщението, като включиш име, фамилия или пълно име.
След това нека създадем нашия първи въпрос. Можем да зададем кратки отговори и въпроси с множествен избор, или може да задаваш въпроси, които ще предоставят предварително зададени отговори, изтеглени от потребителския профил на потребителя (които те могат да редактират).
В горния пример използвах последната кампания за един от клиентите на PRFirm – HT Distillery. Идеята на кампанията е да събера възможно най-много лийдове на хора, които имат възможността да създадат своя собствена дестилерия и/или са земеделци. Първият ми въпрос е свързан с локацията на дадения човек. Ако е налице, отговорът ще бъде предварително попълнен от потребителския профил във Facebook.
Можем да зададем въпрос с много възможности за избор, като използваме Options.
Ако щракнеш върху иконата вдясно от една от опциите, можем да направим този отговор дисквалификатор. Дисквалификаторът е отговор, който не те задоволява и съответно този човек не е добър lead за теб. В моята кампания не съм задал подобна опция поради различни причини.
Имай предвид, че би могъл също да избереш задействане на отговор, изпращащ някого направо до съобщението за завършване (до което ще стигнем след минута).
Ако искаме представител да се свърже с тези, които отговарят на изискванията, ще искаме да съберем телефонен номер.
И за забавление, нека също да поискаме и имейл адрес на потенциалните клиенти.
Възможните отговори на двата въпроса ще бъдат изтеглени от потребителския профил във Facebook.
Напомняния и съобщения за завършване
Под последния ти въпрос може да създадеш напомнящо съобщение. Това се изпраща на тези, които изоставят твоя чат преди завършването му. Може да персонализираш това, както направих аз.
След това идва съобщението за завършване. Това е съобщението, което някой вижда, след като завърши чата – или чрез отговор на последния ти въпрос, или ако отговарящ на изискванията отговор го пренасочва към завършването. Ето, трябва да ги уведомиш какво да очакват след това.
След това можем да създадем съобщение за дисквалификация. Това е съобщението, което потребителят вижда, ако предостави отговор, който ги дисквалифицира, както споменах по-рано.
И накрая, трябва задължително да предоставим връзка към нашата политика за поверителност.
Разширени настройки на чата за събиране на лийдове
В горната част на формата може да кликнеш върху разширените настройки.
Ако това е форма, която може да използваш отново в бъдеще, може да го запаметиш като шаблон.
Потребителят може да реши да постави на пауза въпросите по всяко време. Тук може да редактираш съобщението, което виждат, ако го направят.
И накрая, може да редактираш идентификаторите на полета, за да се свържеш по-безпроблемно с твоя CRM. Ако например генерираните автоматично идентификационни номера за имейл или телефон са различни от това, което използва твоя CRM, може да ги промениш тук.
Когато си готов, може да визуализираш чата в Messenger, за да видиш какво ще види потенциалния клиент.
Събиране на лийдове
Лийдовете тук се събират по същия начин, както и другите Facebook Lead Ads кампании. От рекламното ниво на кампаниите цъкаш на бутона за сваляне на leads под колоната за резултати.
Същите тези данни са налични и в настройките на твоята страница. В рамките на инструментите за публикуване, отиди в библиотеката си с форми. Разбира се, може също така да автоматизираш процеса на добавяне на тези лийдове към твой CRM. Ако щракнеш върху Leads Setup, Facebook ще те преведе през някои начини да го направиш. Ние в PRFirm ползваме готовите решения на Zapier.com.
За кого е това?
Когато за пръв път се натъкнах на тази функция, направих няколко основни предположения. Автоматизираните въпроси в Messenger биха били идеални за квалифициране на потенциални клиенти за висококачествени продукти с висока ангажираност. Чудесен за недвижими имоти, продажби на автомобили, корпоративен софтуер и подобни продукти (както и дестилерии). Благодарение на този тип кампании, можеш да отсяваш хора, които няма да ти губят времето. Разбира се, няма гаранция за 100 процента успаваемост.
Въпреки че все още вярвам, че рекламите в Messenger за генериране на потенциални клиенти са идеални за този сценарий, това не е ограничено до тази цел. Тъй като може да го накараш да задава същите въпроси, които би задал в нормална lead кампания, а отговорите могат да бъдат изпратени до твой CRM, нищо не ти пречи да използваш това за обикновени регистрации за неща като уебинари, бюлетини, електронни книги и други.
Моят подход не винаги е бил да използвам изрично предназначението на даден инструмент или функция. Ако смяташ, че това може да ти помогне да постигнеш желаната цел, опитай!
Твой ред е!
Експериментирал ли си с Messenger за генериране на лийдове? Какво мислиш?