Искаш ли да използваш на максимум възможностите на Facebook Messenger в своя маркетинг микс? Мислил ли си как можеш да увеличиш потребителското изживяване чрез Facebook Messenger Chatbot? Чатботовете във Facebook могат да помогнат на твоите последователи и фенове, като отговарят автоматично на някои често задавани въпроси от аудиторията, както и за други цели.
В тази статия, ще споделя стъпка по стъпка, как да създадеш Facebook Messenger Chatbot за своята бизнес страница.
А защо чатбот за Facebook Messenger?
От известно време Facebook позволява възможността за добавяне на чатбот към бизнес страниците. Чатботовете позволяват автоматични съобщения с едно кликване, когато някой фен реши да пише на дадения бранд.
Чатботът използва ключови думи, които потребителят изписва, за да усети какво точно може да търси той или от каква помощ има нужда. Например: искаш да разбереш дали даден ресторант предлага веган ястия в своето меню, именно за това изписваш думата „веган“ в чата на бранда. И когато потребителят изпише тази ключова дума, ботът ще му изкара всички опции за ястия, които са категоризирани като веган.
Можеш да създадеш бот с изкуствен интелект, който да разполага с опции по твое желание. Твоят бот може да отговаря чрез блокове с текст и да насочва потребителите към решенията на техните проблеми.
[highlight text=“Как работи това за страниците?“ color=“blue“]
Да вземем за пример страницата на отбора по американски футбол Денвър Бронкос. В тяхната страница те използват семпло меню с изкуствен интелект. Когато някой цъкне на бутона за писане на страницата им, се отваря Facebook Messenger прозореца, а когато се натисне върху „Get Started“ се стартира процедурата по помощ на потребителя.
Страницата на Денвър отговаря с няколко опции за избиране. Ако някой иска да се абонира за дневните новини ще избере „Yep“, а ако не иска ще предпочете „No, thanks“. След избиране на някоя от тези опции, се появява второ контекстно меню, което продължава работата на бота. От новото меню може да се контролират абонаментите или да се избират нови опции за потребителя.
Ако започнеш да пишеш някакъв текст без да избираш някое от зададените опции в менюто, ботът ще ти даде опции от ключови думи, които да въведеш в последствие.
Например: при изписване на ключовата дума „news“ се получава отговор (“Just a sec, I’m looking that up…”), който е под формата на новини от уеб сайта на Денвър, но този случай – директно в чата.
[highlight text=“Ползите за твоя бизнес!“ color=“blue“]
След като все повече и повече хора разчитат на социалната мрежа за доставяне на информация, чатботовете могат да помогнат с ангажирането на потребителите. Това дава възможността да върнеш клиентите чрез ремаркетинг кампании, които да се появяват на техните новинарски потоци, дори когато те не са харесали твоята страница.
Предпочиташ да инициираш разговор с твоите потребители без да ги чакаш те сами да дойдат при теб? Facebook ти позволява да правиш това. Можеш да заредиш списък с имейл адреси и телефонни номера от своя абонаментен списък към къстъмизираните Facebook аудитории. За да предпазва от спам, компанията таксува бизнесите, позволявайки тази услуга. Можеш да изпратиш съобщение директно от своята бизнес страница към аудиторията, която току-що си създал.
#1. Създаване на чатбот
Инструменти като Chatfuel, Botsify, и OnSequel дават възможността за създаване на чатбот без усложнено програмиране.
За целите на тази статия, е използван инструментът Chatfuel, с който се прави чатбот с меню, което позволява различни опции. Потребителите могат да кликат на опциите от менюто, което ще ги препраща към подменюта, които също са предварително създадени.
За да създадеш чатбот с Chatfuel, първо трябва да си направиш акаунт в техния сайт. Когато се логнеш в профила си, ще трябва да свържеш профила си в социалната мрежа с този на инструмента. Когато цъкнеш на бутона „+“, ще стартираш процедурата по създаване на нов чат бот.
Следващата опция е да избереш темплейт за редактиране или да създадеш нов от нулата. Избери име за своя чатбот в съответното меню и цъкни на бутона за създаване на чатбот бутон.
След задаване на име на твоя чатбот, следва да се свърже акаунта на Chatfuel с този на facebook, където след това се задава на коя от съществуващите твои страници да се направи чат бот.
След свързване на акаунтите и съответната страница, започва същинската част по създаването на Facebook Messenger Chatbot. Натискането на бутона „Build“ ще те отведе към контекстна страница за стартиране на процедурата по създаване на бота.
След натискането на този бутон ще се появи първото меню, което е приветствено за бота, като то може да остане същото или да го промениш по своите вкусове и нужди.
Веднъж след като си създал менюта и опции за своя бот от възможностите, които Chatfuel дава, следва частта, където да тестваш новосъздадения бот, както и запазване на настройките.
#2. Пренасочване на потребителите към създадения чатбот
Сега, след като си създал първия си автоматизиран чат бот, тествал си го и знаеш, че работи, идва частта, където трябва да сложиш съответния call-to-action бутон в бизнес страницата, за да насочиш своите фенове и клиенти.
Също така, можеш да рекламираш този бутон и да центрираш вниманието на последователите към новата опция, която им даваш.
Често задавани въпроси:
[toggles style=“accordion“]
[toggle title=“Какво става, ако потребителят реши да се върне назад и да избере различна опция?“]
В текстовата кутия, където потребителя въвежда своето съобщения към теб, има три линии представящи меню. Елементите на твоя бот ще бъдат включени в това меню. Феновете или ще могат да се връщат назад, или да продължат напред, а в третия случай ще могат да рестартират цялата процедура.
[/toggle]
[toggle title=“Когато потребителя отиде на моя Messenger – не се случва нищо. Какво да правя?“]
Понякога съобщение за стартиране вече съществува и то е „Get Started“. В този случай потребителят трябва да кликне върху него, за да продължи напред.
[/toggle]
[toggle title=“Ако потребителят не вижда опцията Get Started и нищо не се случва?“]
От време на време, чатботът няма да зарежда този текст за някои потребители и ще ги зарежда на други. Както с всички технологии, и Facebook е такава, която често се променя. В този случай е добре да се свържеш със съответната софтуерна компания (тук става дума за Chatfuel), за да се разрешат проблеми като този.
[/toggle]
[toggle title=“Какво ще стане, ако някой не получи отговорите, който търси чрез бота? Можем ли да се включим и ние?“]
Хубавото на тези персонализирани чатботове е, че по всяко време човек от компанията може да се включи, за да разреши проблема, който потребителя има. Така и ти можеш да се включиш и да разрешиш ситуацията персонално.
[/toggle]
[/toggles]
Извод
Създаването и настройването на чатбот не значи, че не трябва повече да поглеждаш таба със съобщения на своята бизнес страница. Чатботът просто улеснява работата ти с твоите потребители и тяхното изживяване. Ако вече си инсталирал чатбот на своята страница, можеш да споделиш до колко помага този възможност и колко е ефективна за твоя бранд.