Само 20 процента от Facebook постовете генерират емоционална ангажираност, докато нула процента от рекламите също не показват достатъчна емоционална ангажираност според Havas Media. Което, за присъщо емоционалната среда, не е никак добре.
В един свят, залят от реклама, потребителите придобиват имунитет за тях. Или активно предприемат стъпки да заменят напълно рекламите. Ето защо средната честота на кликване на банерна реклама е 0.1%. Но какво е лечението за рекламиращите бизнеси? Отговорът е с по-добри реклами, а не с повече реклами. По-конкретно, с реклами, които са по-целенасочени и по-уместни за потребителите.
И динамичните продуктови реклами на Facebook са един от най-добрите начини да направиш това.
Защо Facebook Dynamic Product Ads са толкова важен инструмент?
Маркетинг автоматизацията е една от най-големите маркетингови тенденции през последните няколко години. Доставката на точното маркетинг съобщението, на точния човек, в точното време отплаща огромни дивиденти. По-специално, по-голям процент на кликване и конверсии.
Имейл базираните маркетинг автоматизации също откриват един нов свят, за да се мащабират вътрешните ресурси на бранда.
Dynamic Product Ads на Facebook са още един начин за автоматизация на дигиталните реклами, като предоставяне на същите ползи в по-голямо значение и времето, което увеличава честотата на кликване и докарва повече приходи (и намаляване на разходите, също).
Ранните „осиновители“ на инструмента вече са докладвали увеличаващи резултати според Facebook. Този нов инструмент на социалната мрежа дава възможност за още по-таргетиране на рекламите и насочване на хора към фунията на продажбите.
Facebook, както и всички социални медийни канали, никога не е бил известен със способността си да генерира продажби съвсем като AdWords, защото им липсва една много важна съставка: покупателното намерение на потребителя.
Но тези нови динамични възможности дават на рекламодателите мощна алтернатива за увеличаването на рекламното ROI (както е видно от статистиката по-горе). И за разлика от AdWords или Google Shopping, динамичните реклами не са напълно ограничени до малък набор от специфични ключови фрази, или задръстват с конкуренцията, за да достигнат тези няколко търсачи.
Вместо това, Dynamic Product Ads на Facebook са по-скоро ретаргетинг дисплейни реклами на стероиди, насочени към потребители, които са извършили минали действия в сайта или приложението на компанията с перфектно навременна реклама.
4 лесни стъпки за настройка на Dynamic Product Ads
Настройването на някои динамични продуктови реклами изискват малко техническа грамостност, но всъщност не е толкова трудно. Тук ти предлагам няколко лесни стъпки:
Създаване и качване на продуктовия каталог
Първата стъпка е подреждане на продуковия каталог в отделен XML или CSV файл. Запиши своите продуктови атрибути – ID, продуктово име, описание, целева страница, линк към изображение и други – на нови редове, с колекторите в горната част на всяка колона.
Този процес е подобен на настройването на Google Shopping продуктов поток. От Facebook казват, че техния продуктов каталог е обратно съвместим, което означава, че може да качип вече създадените каталози или потоци и те трябва да работят нормално.
Веднъж създаден, продуктовия каталог ще бъде активен като „виртуална база данни“, където информацията е изтеглена динамично, в зависимост от това, което се задава като указания в пиксела. Което ни води до…
Конфигуриране на Facebook Pixel
Динамични продуктови реклами използват едни и същи потребителски пикселите за аудиторията. Така че, ако вече си го инсталирал на твоя сайт или приложение, просто трябва да го промениш с няколко реда код, които следят действията на потребителите и да се изпращат данните обратно към Facebook.
Според документите на социалната мрежа, трябва да се добавят поне едно от тези три събития:
- ViewContent
- AddToCart
- Purchase
Например, събитието ViewContent изглежда по следният начин:
Настройване на дизайна на динамичните реклами
Веднъж след като продуктовия каталог е настроен, както трябва и си обновил кода за Facebook Pixel, следва да създадем дизайна на динамичните реклами, които ще бъдат използвани като отправна точка за всички продукти.
Имай предвид, че това може да бъде или във формат за един продукт или за няколко продукта, директно в новинарския поток или в дясната рекламна колона. И те работят на различни устройства, така че твоите възможности са доста широко отворени в този момент.
Очевидно е, че можеш да забележиш заместителите горе за името и описанието, което ще бъде персонализирано въз основа на „база данни“ или за каталога настроен по-рано.
Стартиране на кампанията
След пускането на кампанията Facebook ще изтегли данните за посещенията и ще започне да показва съответните реклами за продукти, преглеждания, ключови думи от търсене и други. Примерът, който от социалната мрежа дават е, че ако имате чадър като продукт и твой потребител го види в сайта, във Facebook ще се появи подобна или следната реклама:
Едно от най-добрите характеристики на Dynamic Product Ads е, че рекламите сега следва да отразяват текущите нива на запасите и ценообразуването. Така, че не трябва да има някакво несъответствие или нужда за запомняне, за да се върнеш назад и ръчно да редактираш своите рекламни кампании (което, нека бъдем честни, обикновено пада през пукнатините).
Но нека спомена и още едно много важно нещо, което динамничните продуктови реклами правят. Те, също така, записват потребителските покупки, което означава, че тези нови клиенти няма да виждат противоречиви или объркващи продуктови реклами за неща, които вече са закупили. Отново автоматизация, йеееей!
В сравнение с потенциалните ползи, динамичните продуктови реклами на Facebook са сравнително прости и лесни за настройка. Сега, нека да се потопим в добрите неща.
Как да инсталираме динамичните продуктови реклами?
Един умен пич веднъж каза: „Хората не отиват във Facebook, за да вземат решения, а за да ги отбягват“. Вярно. Но… динамичните продуктови реклами ти позволяват да усетиш евентуалните намерения за закупуване на клиентите.
Можеш да създаваш различни реклами за хората в зависимост от техните взаимодействия с твоя сайт или приложение. Например:
- Преглед на продукта, но без покупка: приближават куката, но все още не са направили финалното захапване. Последващите действия във връзка с продуктите, разглежданията и препоръчванията, както и допълващи тези на база минал опит за покупка от подобни клиенти. Повечето нови посетители (~ 96%) не са готови да купуват, просто все още, така че ти трябва да си готов да ги накараш да се върнат и да направят тази поръчка.
- Продуктът е добавен в потребителската кошница, но липсва поръчка. Тези потенциални клиенти могат да се третират с класическия ремаркетинг имейл похват, като евентуално се добави и бонус за завръщане и покупка.
- Кръстосани продажби на стари клиенти. Винаги съм смятал, че старите клиенти са по-важни от новите. Именно заради това, защо не обърнеш голямо внимание и на старите си потребители, а не само на потенциалните нови?
- Промотиране на продукти на вече закупили клиенти. Потребител, който веднъж е купил от теб, има огромен шанс отново да се върне в твоя сайт или приложение, за да направи още поръчки.
Извод
До 2020 година, клиентите ще управляват 85 процента от връзката си с брандовете, без да говорят с човек, според Gartner Research.
Банерните реклами и другите видове дисплейни реклами все повече и повече се игнорират от интернет потребителите, което усложнява до голяма степен всеки един продавач онлайн.
Най-практичния начин да изпратиш своето послание до клиентите, е да бъдеш по-акурантен с таргетирането на рекламите си, тяхното по-голямо значение и използването на времето, като предимство.
Динамични продуктови реклами на Facebook представят един от най-добрите начини да се доставят тези, съобразени съобщения на хората в отделните етапи на фунията за продажби в ключови моменти, за да повлияят на действията и да се увеличи растежа на бизнеса.