Работя в сферата на дигиталния маркетинг вече над 5 години, а от лятото на 2018-та година стартирах собствена агенция за PR & маркетинг заедно с мои колеги.
За всеки бизнес е важно да знае как да достигне до подходящата аудитория и да им предостави висококачествено съдържание, за да привлече вниманието им.
Но грешката, която много хора правят, е да вярват, че рекламите във Facebook ще им донесат много пари веднага след пускането. Много от бизнесите се надяват веднага след пускането на кампаниите, да докарат тонове трафик към своите лендинг страници и да направят супер много продажби.
За нещастие или за щастие, не е толкова лесно просто да настроиш съответните кампании и те да започнат да работят за теб. По мое мнение, за да си успешен във Facebook маркетинга, трябва да се интересуваш от всяка част на потребителското преживяване.
Но все пак, ако пускаш реклами в Business Manager, ще ти споделя няколко съвета, които да включиш в бъдещите си реклами, за да подобриш резултатите си.
Използвай custom аудитории и lookalike аудитории
Все още се удивявам колко малко хора използват тези два вида аудитории, които Facebook позволява да създаваме – custom & lookalike.
Ако имаш списък с имейли или хора, които са се ангажирали с твоята Facebook и/или Instagram страница, страхотен трафик към уеб сайта ти – можеш да използваш силите на custom аудиториите.
Това са твоите топли lead-ове. Те вече знаят за теб и са се ангажирали по някакъв начин с твоето съдържание. Така че пробвай да създадеш аудитории и да ги атакуваш директно.
Веднъж когато си намерил своята перфектна аудитория, можеш да създадеш lookalike аудитория. Lookalike аудиторията е начин да достигнеш до хора, които имат сходни интереси с твоите перфектни потребители.
Нека да дам един простичък пример. Ако предположим, че потребителите ти са от Великобритания, но искаш да атакуваш Съединените Щати. Няма нужда да се опитваш да предполагаш кои са тези потенциални клиенти там. Всичко, което трябва да направиш, е да използвате функционалността на lookalike аудиториите, а Facebook ще се погрижи за намирането на подобни хора към твоята аудитория и ще създаде нова аудитория от потенциални клиенти, базирани в САЩ за теб!
Избягвай паузиране или променяне на пуснати ad set-ове
При промяна или паузиране, се афектира моментното състояние на ад сета и може се появят нови конкуренти (повече хора таргетиращи твоята аудитория). Това може да доведе до това да харчиш повече пари за рекламите и да намалиш ефективността им.
Дай на всеки ad set между 48-72 часа преди оптимизиране
Всяка реклама се нуждае от известно време, за да влезе в алгоритъма и да покаже истинския си потенциал. Дай му известно време, преди да я отпишеш! Аз лично пускам рекламите си за 72 часа, преди да ги анализирам и оптимизирам. Какъв е добрия ad set? Зависи от целта на кампанията.
Например, ако си стартирал кампания за конверсии на продукт или дигитална услуга, ще трябва да следиш за ROAS (return on ad spend) или CPL (cost per lead/purchase), за да разбереш дали рекламите работят или не.
Ако ад сета има лоши резултати след 72 часа, спри го, дубликирай и промени таргетирането, за да пуснеш кампанията.
Мащабирай, като постепенно увеличаваш бюджета си
Ако започваш с по-нисък бюджет и рекламата ти се представя много добре (йей), ще искаш да подобриш този печеливш рекламен сет. Как ще стане това? Трябва да увеличиш дневния си бюджет, за да достигне до повече потенциални клиенти.
Разбира се, не увеличавай този бюджет фрапантно. Нека увеличението бъде максим с 50%. Например, ако дневния бюджет е 10 долара, увеличи до максимум 15, ако е 20 долара – респективно увеличи до 30 долара.
Ако скочиш от 10 долара до 50 долара, ще наводниш целевата си аудитория и това ще обърка нещата, вместо да подорби успеха на рекламата.
Ако получаваш лийдове, но не и продажби – преразгледай своя customer journey
Рекламата е само част от процеса на продажба – това е началото. Ако твоите потенциални клиенти не се преобразуват, тогава трябва да погледнеш следващата стъпка в процеса, пътуването на клиентите и да започнеш да променяте нещата, докато не проработи.
Сплит тестването е най-добрия начин за оптимизиране на пътуването на клиентите. Ако не знаеш как – можеш да се обърнеш към мен, като обезателно ще ти помогна. Работата ми включва ежедневно пускане и оптимизиране на реклами във Facebook и вече имам страхотно око за това кое работи и кое не.
Бонус: Не премисляй твърде много copy-то си
Не е нужно да бъдеш професионален копирайтър, за да напишеш страхотен рекламен текст. Помисли за това кое би привлякло теб към реклама преди сам да я стартираш.
Опознай идеалната си аудитория и езика, който използват. Ако не знаеш, опитай се да се срещнеш с хора, които попадат в рамките на целевата аудитория и обърни внимание на езика и думите, които използват. След това използвайте тези думи в рекламата си, за да задействаш желанието им да научат повече за теб и твоята оферта.
Онова, което забелязах. че работи добре са изображения с приблизително дълго рекламно копи, описващи пречките, пред които е изправена целевата аудитория и как продукта ти ги преодолява с призив за действие, за да предприемат следващата стъпка и да разберат повече. А също и видео с надписи на същия принцип.
Просто достави достатъчно съдържание, за да привлечеш интереса на зрителя, за да може той да предприеме действие.
А ти? Използваш ли Facebook Ads в бизнеса си? Разкажи ми за опита си в коментарите. А ако статията ти е била полезна – ще ме зарадваш, ако споделиш в социалните мрежи.