През 2018 година се проведе първото издание на бизнес и маркетинг конференцията Brain Bar, която беше организирана от Клуб Маркетинг към Икономически университет – Варна. В събитието се включиха над 150 участници, а лекторите, които поканихме бяха: Стилиян Запорожанов (Facebook маркетинг), Мая Донева (Социално предприемачество), Емил Конрад (Инфлуенсър маркетинг) и Цветан Радушев (Дропшипинг в Amazon & Ebay).
Получи се невероятно събитие и отзвукът, който имахме ни накара да продължим да развиваме формата. Надявахме се, че ще успеем да направим второ издание през следващата година (2019).
През вече новата 2019 година, стартирахме с мисълта, че е време да започнем с организирането на втори Brain Bar, като бяхме амбицирани да увеличим бройката на лекторите и разбира се – повече посетители, които да присъстват на еднодневното събитие.
Тази година решихме да поканим нови 6 имена, които са познати в бизнес средите у нас. Това бяха: Бойко Проданов (Как да продаваме?), Николай Петканов (Защо 98% от стартъпите се провалят?), Ренета Василева (Дигиталния маркетинг през призмата на фирмата), Светослава Стоянова (Маркетинг на взаимоотношенията), Калина Георгиева (Инфленсър маркетинг чрез инстаграм) и Здравко Василев (Доброволчеството за студенти и ученици).
За втора поредна година получихме страхотни мнения от участниците, които този път бяха близо 200, което за мен беше малко разочарование, тъй като очаквах пълна зала. Но това е напълно различна тема…
Бяхме радостни за това, че бяхме успели отново да опровергаем очакванията и да получим окуражителни мнения, с които да продължим развиетието на формата. Нека споделя, че Brain Bar 2019 се провеждаше в партньорство между Клуб Маркетинг и PRFirm, а по това врме аз бях член и на двете организации.
НО…. няколко седмици след втората конференция се случиха интересни събития, които след малко ще ти споделя.
Търговската марка Brain Bar
Оказа се, че през април 2018 година в Будапеща, Унгария е регистрирана търговска марка Brain Bar, която е валидна за целия Европейски Съюз. Това е нещо, което не знаех, когато бях измислил името на формата и започнах неговото развитие у нас. Нямах представа, че някъде в Европа има регистрирана марка, която нарушавам чрез използването на това име.
Нека да вметна, че първото издание на нашата конференция се проведе на 24 март 2018 година, а тогава търговската марка все още не била регистрирана, което значи, че тогава не сме нарушили нищо.
Как ми хрумна името?
Периода, когато търсихме заедно с Клуба име на събитието, исках да комбинирам две или повече думи, с което да се отличим от останалите подобни конференции, които се провеждаха у нас. Бях наясно, че има предаване “Маркетинг Канапе”, “Маркетинг Кафе” и един от извесните блогове у нас – “Маркетинг Буркан”.
Искаше ми се да комбинирам две думи и да се получи точно това – игра на думи, с което аудиторията ще ни запомни. Също така, не исках да се ограничавам само с “маркетинг”, тъй като далеч не бяхме само маркетингово събитие.
И така започнах да комбинирам две думи, които нямаха голяма връзка по между си, докато не видим коя от тях ще звучи най-добре в главите ни. На един лист написах думите, които ми харесваха и смятах в последствие да комбинирам.
- Brain
- Hub
- Dojo
- Bar
- Box
- Coffee
- Canape
- Business
- и други
След това комбинирах няколко от тях и ги представих на колегите от Клуба, а по-късно гласувахме кой вариант да бъде избран за име на събитието.
Как научихме, че нарушаваме търговска марка за цяла Европа?
Края на месец април Икономически университет – Варна беше получило писмо от унгарски юрист-консулти, в което се гласеше, че в Будапеща има дружество, което притежава търговска марка Brain Bar и което регистрирало марката през 2018 година – Brain Bar Ltd.
Бяха уведомили университета, като страна в събитието за това, че сме подвеждали аудиторията. Според унгарците сме карали потребителите да си мислят, че нашето събитие е част от тяхното, но за това не сме получили изрично разрешение от тях за това да използваме името на техния бранд.
Юрист-консултите ни предупреждаваха, че ако не вземем определени мерки има шанс да стартират съдебно дело срещу университета. От нас се изискваше да спрем използването на Brain Bar и да премахнем всички споменавания на името в различните ни комуникационни канали за промотиране на ивента. Също така, искаха от нас да свалим сайта и да им предоставим домейна, който бяхме регистирали специално за второто издание – brainbar.org.
Стреснати от всички тези неща – редно беше да послушаме унгарците и да изпълним техните условия, за да не се увеличат нашите проблеми. Свалихме сайта и премахнахме наименованието от всички места, където го бяхме използвали.
Какво следва сега? Ще има ли ново събитие през 2020 година?
Въпреки трудностите, които имахме тази година, силно се надявам да успеем да реализираме ново събитие през 2020 година. Разбира се, правилата гласят, че трябва да ребрандираме и да променим името, като този път внимаваме да няма търговска марка, която да нарушаваме.
Намислили сме няколко възможни варианта, но дали ще решим наистина да осъществим бизнес ивент през новата година – все още не знаем. Казвам го повече като представител на PRFirm, тъй като вече не съм член на Клуб Маркетинг.
Все пак, ако решим, че ще има нова бизнес конференция във Варна през 2020 година, то е редно да знаеш, че тя ще бъде още по-добра и мащабна от предишните две. Обмисляме вариант с 8 и повече лектори, както и събитие в рамките на два дни.
В крайна сметка, времето ще покаже как и какво ще правим в бъдеще.
Първоначално публикувано в Aptrail.net