Знам какво може би си мислиш със заглавието на тази статия. Дали билборд рекламата все още е жива? Жива ли е като цяло външната реклама?
Очевидно те са живи и стават все по-креативни. Компаниите по целия свят използват силата на билборд рекламите, за да привлекат вниманието към своята марка, да предадат силата на продукта и да увеличат продажбите си.
Вече не е достатъчно да пуснеш добра реклама и да се надяваш, че ще се представи добре. В наши дни е трудно да се открои поради огромната конкуренция, както и разнообразието от средства, достъпни за рекламодателите.
Маркетолозите отиват отвъд и отвъд, за да направят рекламите си запомнящи се. Ето колекция от десет необичайни реклами на билбордове, които ще те накарат да спреш колата си и да ги заснемеш.
Тук е вярно едно нещо: има някои сериозни уроци по креативен маркетинг, които трябва да се научат.
Паста за зъби Formula – Изгради силни зъби
Според тази креативна реклама на Formula Toothcare в Индонезия, може да имаш наистина здрави зъби, достатъчно здрави, за да разкъсаш хартия, пластмаса или дори метал.
Марката се опитва да предаде силата на своя продукт, като демонстрира положителен резултат от използването му. И те го правят по доста креативен начин.
Най-малкото, щях да спра и да се опитам да разбера какво се е случило с този билборд.
Какво можем да научим от кампанията?
Привличай разпръснатото човешко внимание и направи съобщението си полепващо, като добавиш контекст към рекламите си. Вече не е достатъчно да се говори за силните страни на твоя продукт. Потребителите трябва да вярват в това, което казваш. В противен случай съобщенията ти няма да резонират с показаното.
Актът на добавяне на контекст към рекламите кара другите да вярват, че пастата за зъби наистина е полезна и прави зъбите силни.
BIC Razor може дори да обръсне трева
Мислиш ли, че е невъзможно да окосиш тревата си с бръснач? Не и за BIC. Тази марка подчерта, че бръсначът им е остър, както може да видиш – и това е единственото мощно послание, което искат да комуникират чрез тази реклама.
Билбордът е поставен в Япония. Просто се чудя дали е трябвало да идват и косят това поле всяка втора седмица, за да поддържат тази креативна външна реклама жива и ефективна.
Какво можем да научим от кампанията?
Не преусложнявай рекламите си с твърде много подробности, които смяташ за важни. Фокусирай се върху нуждите на клиентите си и стесни съобщението си до един или два ключови фактора.
В този конкретен случай рекламата не казва нищо за качеството на бръснача, материалите за производство, колко дълго трае или дали е за мъже или жени. Вместо това марката се опитва да комуникира само едно просто послание – нейната използваемост.
Сигурен съм на 100%, че шофьорите, които минават оттам, ще запомнят рекламата дълго време.
NationWide – Впечатляваща реклама за разлив на боя
Как би си представил застрахователна компания, която рекламира своите услуги? Те могат да използват някои фрази като: „Подсигури се и направи шофирането си безопасно“, „Защити бизнеса си по най-добрия начин“ или „Надежден, личен, бърз“.
Или може да надхвърлят фразите с клишета и да оцветят улиците в цветове. Никога не се знае какво в крайна сметка ще проработи. Въпреки това рисуването ще привлече много внимание.
Точно това правят Nationwide. Това е застрахователна компания от Кълъмбъс, Охайо. Те си партнират с тексаската агенция TM Advertising, за да създадат инсталация за улично изкуство, където билбордовете разливат жълта боя по сградите, паркингите и автомобилите.
Създателите на рекламата искат да съобщят, че дори и най-малките бедствия като разлив на боя струват пари, докато получаването на застраховка ще помогне да се реши проблемът с минимални разходи.
Сигурно е голяма болка да се изчисти цялата тази бъркотия. Онези, които обаче не рискуват, никога няма да пият шампанско. Всички средства могат да бъдат оправдани.
Какво можем да научим от кампанията?
Всеки продукт или услуга може да се рекламира по начин, който кара хората да говорят за това – дори ако продуктът не е вълнуващ, като индивидуална застраховка или бетон за строителни цели. Ново позициониране, както и подходяща рекламна кампания, ще помогнат на бизнеса да разшири познаваемостта си.
Koleston Naturals – Използвайки силата на природата
Тази креативна реклама на билборд за Koleston Naturals използва красотата на ливанската природа, за да подчертае, че женската боя за коса е направена от естествени съставки.
Портретът на жената е изрязан в билборда, за да показва вариациите на цветовете на Koleston Natural през различни часове на деня и нощта.
Простичко и разкошно решение!
Какво можем да научим от кампанията?
Различни обекти могат да допълнят рекламата ти, да ангажират потребителите и да я направят запомняща се. В този конкретен пример марката хитро използва красотата на слънчевата светлина.
Доста вълнуващо, нали?
Martor Solingen – Изключително остри бръсначи
Изглежда Martor Solingen не се шегуват с остротата на бръсначите си с тази реклама. Просто погледни лицето на човека, който минава. Сигурно си мисли дали гълъбите наистина са истински.
Вероятно Martor Solinger не са използвали истински гълъби за кампанията си, но изрязаните манекени гълъби също изглеждат впечатляващо.
Виждал ли си такава креативна реклама за бръснач преди? Аз определено не бях!
Какво можем да научим от кампанията?
За да направиш рекламите си запомнящи се и да останеш в съзнанието на хората, простотата може да не е достатъчна. Твоите реклами трябва да бъдат изненадващи, понякога шокиращи.
Това ще накара другите да говорят за твоята марка онлайн и офлайн. Маркетингът от уста на уста ще направи промоцията за бизнеса много по-ефективна от конвенционалните реклами.
Билбордът на Chevrolet Aveo Penny изчезва за няколко минути
Chevrolet излезе с творческа идея да изгради билборд изцяло от монети с един пенса. Бинарният билборд бе пуснат на пазара в Лондон на Ню Оксфорд Стрийт, за да рекламира 769 500 пенса начална цена на новия Chevrolet Aveo.
Мениджърът на програмата Лес Търтън сподели впечатленията си от идеята им за билборд: „Радваме се, че сме допълнили много портфейли, портмонета и в някои случаи раници на хората, но би било хубаво билбордът да издържи малко по-дълго от 30 минути.“
Ако поставят билборд някъде достатъчно високо, може би хората ще започнат да търсят стълба, за да грабнат няколко стотинки и рекламата ще остане за по-дълго! Добър урок за Chevrolet за в бъдеще, ако решат да рекламират повече автомобили по този начин.
Какво можем да научим от кампанията?
Настрой рекламите си по начин, който да достигне до твоята целева аудитория. Това е рентабилен начин за популяризиране на продукта и генериране на продажби.
Подходът „хвърляй спагети на стената и се надявай нещо да залепне“ не винаги работи.
Chevrolet Aveo трябва да е нишов продукт. Рекламата им на билборд генерира доста внимание и шум, но тези, привлечени от рекламата, потенциален целеви купувач ли са? Съмнявам се.
Снежни реклами, които да те стоплят през студените дни
През пролетта на 2015 г. в Чикаго имаше толкова много сняг, че агенциите започнаха да го използват за реклами. Съветът по туризъм в Мексико реши да напомни на жителите на Чикаго, че не трябва да продължават да чакат летните дни, за да отидат на почивка.
Мексиканските пясъчни плажове, подобни на бял сняг, трябва да дойдат. Свалете дрехите си и се стопете под слънцето!
Какво можем да научим от кампанията?
Точният момент има значение. Ако твоят бизнес може да се възползва от неочаквана ситуация, това най-вероятно ще ти помогне да привлечеш повече внимание към бранда.
Тази година множество бизнеси, като услуги за видео стрийминг и онлайн образователни платформи, успяха да трансформират глобалната катастрофа COVID-19 в свое конкурентно предимство.
Неуспешно сглобяване на рафт – Реклама на билборд за IKEA
Опитвал ли си някога да сглобиш някакви мебели от IKEA сам/a? Не е толкова лесно, колкото изглежда. Клиентите от женски пол на IKEA започнаха да публикуват мемета/миймове онлайн, казвайки, че е по-лесно да си вземеш приятел, отколкото да сглобиш мебели от IKEA. Съгласен съм с тях!
Ако другите могат да се подиграват с IKEA, защо самата IKEA не може да го направи? И те го правят!
Те решават да се присъединят към този флашмоб и да рекламират своите услуги по сглобяване по забавен начин.
Какво можем да научим от кампанията?
В бизнеса няма лоша слава. Всеки коментар, дори и да е отрицателен, помага да спечелиш внимание и да разпространиш думата за твоята компания.
В наши дни е невъзможно да се предскаже кой и къде ще публикува отрицателен отзив. И не трябва да кара собствениците на фирми да се страхуват от загуба на репутацията си. Покажи колко ефективно може да управляваш проблемите и проблемът ще се превърне в твое предимство.
“Reveal Candice’s Secret” от Victoria’s Secret
Противоречива рекламна кампания е разработена от Victoria Secret, показваща техните ангели (почти) голи.
Това е новият им начин за реклама на дамско бельо. Тук обаче има малък нюанс: Не е ясно какво ще видят зрителят, като сканират QR кода.
Билбордовете биват поставени на множество места в Ню Йорк и привличат много внимание. Трябва да е невъзможно (за мъже) да минат и да не използват техните скенери за QR кодове.
Независимо колко етично е да се показват такива външни реклами, идеята за билборд наистина е гениална.
Какво можем да научим от кампанията?
Рекламите на Victoria’s Secret са чудесни примери за разликата в любопитството. Предложи липсваща информация и виж как хората ще започнат да взаимодействат с твоята реклама.
Следвайте указанията на McDonald’s
Ако бях видял тази реклама по време на шофиране, бих могъл несъзнателно да се обърна надясно, ако приемем, че рекламата показва посока, по която трябва да се върви.
Рекламата е минималистична. Не се споменава име на марка или продукт, но всеки разбира смисъла на това, което се рекламира, поради силата на цветовете на марката.
Тази интелигентна психологическа реклама от McDonald’s спечели кампания Follow The Arches и ме подсеща да посетя McDonald’s, а аз съм фен на бранда.
Какво можем да научим от кампанията?
Не бива да подценяваме силата на марките. Компаниите инвестират милиони, за да направят марките разпознаваеми.
Уникалните цветове, лога и шрифтове на марката карат хората веднага да схванат рекламираното, без дори да показват името на компанията.
Ако планираш да създадеш или популяризираш своята марка, този пример на Макдоналдс е удобен за размисъл, когато обмислиш как искаш да разграничиш бранда си от останалите.