Някога мислил ли си да продаваш в Амазон?
Това е солидна идея. В края на краищата Amazon е една от най-разпознаваемите марки в света.
Той води в класацията на най-популярните приложения за пазаруване в Съединените щати, като 150,6 милиона мобилни потребители имат достъп до приложението на Amazon през септември 2019 година.
На всичкото отгоре има голямо доверие и ожесточена лоялност на клиентите сред купувачите на Amazon. Продавайки в Amazon, можеш да се възползваш от доверието за собствената си марка.
И ако имаш онлайн магазин в Shopify, това е по-лесно от всякога с добавянето на канала за продажби на Amazon.
Може да изглежда обезсърчително, но може да прекараш безпроблемно дропшипинг в Amazon, след като знаеш правилата и основния процес. Точно това ще направим тук. Продължи да четеш…
В това ръководство за дропшипинг в Амазон ще научиш:
- Бързо опресняване на това какво е дропшипинг
- Няколко често срещани въпроса за дропшипинг в Амазон
- Как да започнеш Амазон дропшипинг
- Ползите от дропшипинг в Амазон
- Как да продаваш в Amazon в 8 стъпки
- Бонус стратегии за успех в Амазон
- Няколко полезни инструмента за Амазон дропшипинг
Какво е дропшипинг?
Дропшипинг бизнесът е модел, при който продаваш дадени продукти, които лично не притежаваш, но изпращаш на купувача, когато той направи покупка. Твоят “доставчик” доставя съответната стока на купувача от твое име.
Има три ключови играча при дропшипинг модела – производителя, търговеца на дребно (ти) и клиента. Ролята на производителя в бизнеса с dropshipping включва създаването на продукти, извършване на инвентаризация, доставка на продукти на клиентите от името на търговеца на дребно (от твое име), замяна на дефектни продукти и възстановяване на наличностите. Те продават продукти на търговеца на дребно на цени на едро, приемайки риска от непродадени стоки.
Търговецът на дребно, продава продуктите на производителя на уебсайта си под собствената си марка. Негова е отговорността за избиране и маркетиране на продуктите. Освен това те отговарят и за управлението на запитванията и жалбите на клиентите.
Клиентът купува продуктите директно от търговеца на дребно. Ако възникнат въпроси или проблеми, те се свързват с търговеца, от когото са закупили продукта. Следователно, отговорността е на търговеца, който продава стоките.
Ползи от дропшипинга
За да ти помогнем да разбереш по-добре защо и как да дропшипваш в Amazon, нека разгледаме няколко от предимствата на дропшипинга.
Не притежаваш инвентар
Едно от най-големите предимства на дропшипинга е, че дропшипърът не трябва да има никакъв инвентар. Това е чудесно, защото прави бизнес модела по-малко рисков за дропшипъра.
Тъй като няма инвентар за пренасяне, има по-малко работа свързана с бизнеса. Има и по-малко режимни разходи, тъй като не е нужно да плащаш за склад, за да държиш продуктите си.
Лесно тестване на продуктите
Друго голямо предимство на дропшипинга е, че може лесно да тестваш продукти. Тъй като нямаш инвентар, може да пускаш реклами на продукти, за да видиш кои от тях конвертират най-добре.
Ако някои артикули не са с висока ефективност, може да ги премахнеш от магазина си. Тъй като не си закупил самите продукти, освен реклама няма разходи за продуктите с ниска ефективност.
В случай, че искаш в крайна сметка да закупиш инвентар, ти ще знаеш кои продукти се продават добре и колко от тях може да продадеш лесно.
По-ниски разходи за стартиране
Ето няколко примера, които илюстрират евтиния бизнес модел на дропшипинг:
- Закупуваш продукти само когато клиент направи поръчка.
- Не е необходим склад за инвентар.
- Не е необходимо да наемаш допълнителни служители, които да управляват доставката на продукти.
- Основните ти разходи включват разходите за стоки, реклама и уебсайт.
Амазон дропшипинг – често задавани въпроси
Ето някои от най-често задаваните въпроси относно дропшипинга в Amazon.
Как работи Амазон?
Амазон е един от най-големите уебсайтове за електронна търговия в света. Популярността му нарасна, защото позволява на търговците на дребно да продават своите продукти на тяхната платформа.
Производителите и марките могат да продават в Amazon като допълнителен канал за продажби на своите магазини.
Ще може да започнеш да продаваш в Amazon веднага след като бъдеш одобрен за сметка на продавач. Само имай предвид, че не всички бизнеси и продукти се одобряват.
Как работи дропшипингът в Амазон?
И така, как точно да започнеш дропшипинг в Амазон? Може да участваш чрез тяхната програма „Изпълнено от Amazon“.
В тази програма изпращаш продуктите си до Amazon, където те пазят инвентара и изпращат директно до твоите клиенти.
Предимството на тази програма е, че Amazon има едни от най-добрите часове за доставка на пазара, така че твоите клиенти получават своите продукти още по-рано от други доставчици. Ако има нещо, което сме научили през 21-ви век – то е, че клиентите обичат бързите срокове за доставка.
Законен ли е Амазон дропшипингът?
Да, Amazon позволява на търговците им да се включат в тяхната платформа, стига да играят по няколко ключови правила.
Винаги трябва:
- Бъди продавач, който следи продуктите си.
- Посочи се като продавач на твоите продукти на всички опаковъчни материали и друга информация, включена или предоставена във връзка с тях.
- Отговаряй за приемането и обработката на връщането на продуктите от клиенти.
- Спазвай всички други условия на споразумението за продаване и приложимите правила на Amazon.
Примери за недопускане на дропшипинг:
- Закупуване на продукти от друг онлайн търговец и предаване на този търговец директно на клиентите.
- Поръчки за доставка с опаковъчни материали, фактури или друга информация, посочваща име на продавач или информация за контакт, различна от твоята собствена.
Може да прочетеш повече за това как да се включиш в Amazon на техния уебсайт тук.
Предимства на Амазон дропшипинг
В тази част от нашето ръководство за дропшипинг в Amazon ще научиш някои от предимствата на Амазон дропшипинг.
Без разходи за склад
Едно от предимствата на дропшипинга в Amazon е, че не е нужно да плащаш разходите за склад. Някои продавачи избират да направят своите продукти FBA (Изпълнени от Amazon). С Amazon FBA продавачите изпращат своите продукти до Amazon и Amazon ги изпраща вместо тях.
Амазон доставчици
Amazon купува продукти на едро от много европейски доставчици. След това Amazon държи тази доставка в складовете си, готова за изпращане до клиентите. Компанията също така се занимава с връщане и обслужване на клиенти на много различни езици за всички доставчици на Amazon.
С Amazon доставчиците (дори малкият бизнес) могат да растат бързо и да работят в световен мащаб. Освен това доставчиците на Amazon получават помощ от акаунт мениджърите за стратегическо насочване на бизнеса им за увеличаване на печалбите в дългосрочен план.
Голяма аудитория за продаване
Amazon има 300 милиона активни потребители. Това означава, че използването като канал за продажби за твоя бизнес може да означава огромна възвръщаемост. Продавай правилния продукт на точната цена и може да привлечеш нови клиенти.
Друго предимство е възможността лесно да достигнеш до нови клиенти, които твоят магазин не би достигнал сам. Това ще ти помогне да разшириш целевата си аудитория. Кой знае, може дори да откриете изцяло нова публика, която дори не си знаел, че се интересува!
Множество категории за таргетиране
Amazon има над 30 категории, към които може да се насочиш.
Така че може да решиш да продаваш на две, три, пет или толкова ниши, колкото желаеш.
С подходящите продукти и надеждни доставчици няма ограничение за това колко категории и ниши може да задоволиш.
Например, може да продаваш едновременно в категориите Електроника и Инструменти и подобряване на дома, тъй като няма нищо, което да ти попречи да обслужваш множество аудитории.
Как да продаваш в Амазон в 8 лесни стъпки?
- Избери платформа за електронна търговия
Тъй като Shopify наскоро стартира партньорството си с Amazon, използването на тяхната платформа за електронна търговия би било идеално. Shopify позволява на потребителите да добавят Amazon като канал за продажби, за да опростят управлението на поръчките и на двете платформи.
Чрез изграждане на онлайн магазин в CloudCart, също можеш да се възползваш от това да продаваш в Амазон като допълнителен канал за развитие на твоя бизнес.
2. Избери правилните продукти за продажба
Има няколко изисквания и ограничения за собствениците на магазини, които искат да продават своя продукт в Amazon.
Според списъка на Amazon с допустими магазини, може да отвориш магазин там без одобрение, ако си в ниша като книги, компютърни и видео игри, електроника, офис продукти и други подобни.
Надникни в списъка на Amazon с ограничени продукти, за да си сигурен, че не си в никоя от тези категории. Тези елементи включват неща като ховърбордове и опасни товари.
3. Създай Амазон seller акаунт
Ако планираш да продаваш голям обем продукти, най-добре е да имаш професионален акаунт. В индивидуалния план за продажба се таксуват 0,99 цента за продаден артикул, което може да изяде маржовете ти.
Имай предвид, че ще трябва да предложиш конкурентни цени и от време на време отстъпка, като същевременно се увериш, че получаваш достатъчно голяма печалба, за да реинвестираш в бизнеса. Така че гледай маржовете си. С професионален акаунт на продавач плащаш абонамент всеки месец, както и няколко допълнителни такси.
Ще искаш да се регистрираш с твоя имейл в Amazon Seller Central. След това ще трябва да попълниш данни като име, имейл и парола. След това ще трябва да предоставиш повече подробности за бизнеса си, като адрес и данъчна информация.
4. Получи одобрение в своята продуктова категория
Както споменах по-рано, някои ниши и видове продукти изискват одобрение от Amazon. Модата, красотата и бижутата са някои от популярните ниши, които изискват одобрение, преди да стартираш своя магазин там. Може да видите конкретните изисквания за одобрение за всяка категория.
5. Избери платформа за електронна търговия
Изборът на платформа е изключително важна стъпка, когато искаш да развиеш онлайн бизнесът си и да продаваш на места като Амазон. Можеш да се довериш на платформи като CloudCart и Shopify. Разгледай коя от двете ще ти свърши най-добра работа и прецени къде да започнеш.
6. Стартирай промотирането на своя онлайн магазин
Няма да получиш продажби, ако никой не знае за твоя магазин, нали? Следващата стъпка е да изпратиш трафик към него.
Не забравяй да популяризираш магазина си във всички социални канали, които имаш. Може също така да създадеш реклами в Amazon, които да ти помогнат да докараш някои нови преглеждания и да увеличиш продажбите.
Бонус стратегии за успех чрез Амазон дропшипинг
В тази част от ръководството за дропшипинг в Amazon ще научиш няколко стратегии за успех там.
Спечели кутията за покупка (Buy Box)
Повечето продажби на Amazon идват от Buy Box. Това означава, че целта ти като дропшипър е да спечелиш кутията за купуване, за да може да увеличиш продажбите си като професионалист.
Първо, ще трябва да имаш висока оценка на продавача. Мнозина са открили, че рейтингът над 95% работи добре за тях.
Второ, трябва да изпращаш продукти бързо, в идеалния случай в рамките на 14 дни.
На трето място, разходите ти (доставка и обща цена на продукта) трябва да бъдат по-ниски от повечето други представени оферти. Наличието на нисък процент на възстановяване, бързо време за реакция на клиента и висок резултат от обратната връзка също ти помагат да спечелиш кутията за покупки.
Не разчитай само на Амазон дропшипинг
Не бъди зависими само от продажбите в Amazon. Разгледай и други платформи. Имайки Amazon като един от многото канали за продажба, ти подобряваш шансовете си за успех, като същевременно минимизираш риска.
С Shopify и Клаудкарт може да добавиш други канали за продажби като Instagram, Facebook Messenger и Facebook Shops, за да увеличиш аудиторията на твоята марка.
Също така си струва да се отбележи, че ако клиент разпознае бранда ти, ще е по-вероятно да купува от теб в Amazon. Бъди там, където са твоите клиенти.
Цели се в над 95% рейтинг
Наличието на рейтинг на продавача от 95% или по-високо подобрява вероятността да спечелиш кутията за купуване. Освен това е чудесно, защото те прави по-вероятно да се показваш в органичните търсения.
Важно е да имаш висок рейтинг, тъй като това дава голям тласък за спечелване на доверие на потенциалния клиент. Това дава на твоя магазин в Amazon конкурентно предимство пред тези с по-ниски рейтинги.
Направи своето проучване за ключови думи
Точно както би оптимизирал продуктовите страници на магазина си за търсачките, когато научаваш как да се качиш в Amazon, трябва да оптимизираш и продуктовите си страници там.
Може да използваш инструменти като Merchant Words, за да намериш популярни ключови думи. Ако пускаш реклами в Amazon, ще имаш достъп и до набор от ключови думи, които може да използваш, за да оптимизираш продуктовите си страници.
Правейки това добре ще ти помогне да се класираш високо на органично ниво. Ако пускаш реклами, това ще ти помогне да насочиш по-добре клиентите.
Увери се, че цените на продуктите ти са адекватни
Когато оценяваш продуктите в Amazon, трябва да имаш предвид няколко фактора. Първо е цената на таксите на Amazon. Искаш да се увериш, че маржовете ти са достатъчно високи, за да може да си позволиш да плащаш месечните и други свързани такси.
Също така искаш да се увериш, че маржовете ти са достатъчно високи, за да реализираш печалба.
Предлагай по-добри отстъпки от конкурентите ти
Създавайки купон за отстъпки в Amazon, може да помогнеш да се насърчат клиентите да купуват от теб. Ако популяризираш купона в сайтове за купони, може да помогнеш да привлечеш повече трафик от тези, които искат да спечелят сладки сделки.
Само не забравяй, че трябва да определиш цената на талона по начин, който ти позволява да плащаш разходите си и да останете печеливш.
Оптимизирай продуктовите заглавия за клиентите
Amazon предпочита списъци, чиито заглавия са подходящи за думите за търсене на купувача, вместо да бъдат пълни с ключови думи.
Казано по-просто, заглавията, фокусирани върху потребителските намерения привличат вниманието на хората. Като такова си струва да отделиш малко време за мислене за това, което купувачите се надяват да намерят, когато извършват търсения свързани с твоите продукти.
Информацията, която има значение за купувачите, включва атрибути на продукта като модел, размер, цвят, количество и т.н.
Използвай името на марката като първата дума в заглавието. Blueboard установи, че 93% от най-продаваните продукти в Amazon започват с името на марката. Дори ако обмисляш дропшиппинг артикули от Китай, не пренебрегвай използването на местната марка в заглавията си.
Амазон дропшипинг инструменти, които да използваш
Ето списък с инструменти, които ще ти бъдат полезни, когато се научиш как да започнеш дропшипинг в Amazon.
Merchant Words можете да използвате Merchant Words, за да видиш обема на търсене и данните на ключовите думи. Професионалният план струва $30/месец.
FeedCheck – FeedCheck ти позволява да преглеждаш всичките си отзиви за продукти на едно място. Това е чудесен инструмент, ако имаш голям избор от продукти в Amazon магазина си. Като имаш лесен достъп до отзиви, може да работиш за подобряване на отзивите си, като същевременно предоставяш по-добро обслужване на клиентите. Също така ти позволява да наблюдаваш продуктите на конкурента. Цените им започват от $19/месец.
Sellery – Този инструмент има стратегии за преоценяване, за да ти помогне да спечелиш Amazon Buy Box. Тя ти позволява да провеждаш ценови експерименти, за да останеш конкурентоспособен, като същевременно максимизираш печалбите. Може да го опиташ безплатно.
Feedback Express – Feedback Express ти помага да получиш повече отзиви за твоя магазин в Amazon. Той също така помага да се премахнат отрицателните отзиви, така че да може да поддържаш висока оценка на твоите продукти и магазини. Може дори да поставиш в черен списък клиенти, които са известни с това, че оставят отрицателни отзиви. Цената започва от $20/месец.
Инструменти за списъци на Amazon – Amazon предлага различни инструменти за опростяване на опита на продавача. Може лесно да изтеглиш електронни таблици за информация за поръчки и инвентар. Може също така да променяш цените и количеството на продукта с лекота.
Дропшипинг от Амазон към Ибей
Дропшипингът от Amazon към eBay е модел на дропшипинг, който се използва от много години. Този модел вижда продавачи, които купуват недооценени артикули в Amazon и ги продават на по-висока цена в eBay.
Това обикновено означава, че крайният потребител, закупил продукта от eBay, ще го получи в опаковка на Amazon – което за тях не е страхотно потребителско изживяване.
Въпреки че не е незаконно участието в този дропшипинг от Amazon до Ebay, производителите не го харесват. Това е така, защото този модел увеличава печалбите от дропшипинга, без производителят да знае за дейността.
Освен това eBay наистина не харесва идеята за дропшипинг от Amazon към, тях, поради което компанията може да забрани стотици израелски търговци да използват този модел през 2017 г.
И въпреки това, ние в MarketKing няма да ти кажем да стоиш далеч от този вариант и да не правиш дропшипинг от Амазон към Ибей. Тествай, пробвай и виж кое работи за теб и твоя бизнес.
Финални думи
Амазон дропшипингът днес е един от най-желаните и използвани бизнес модели, особено при наличието на инструменти и възможности като Amazon FBA. Милиони бизнеси в световен мащаб се доверяват на Амазон да складират техните продукти и след това да ги изпращат на клиентите им.
Ако и ти си избрал да се възползваш от възможностите на Амазон дропшипинг, но не знаеш как да започнеш, имаш нужда от съвети и насочване – потърси ни.