• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

Георги Петров От Георги Петров
В Бизнес, Маркетинг, Успех
0
афилиейт компании в България

През септември 2024 г. пазарът на онлайн афилиейт в Румъния получи изненадваща новина за мнозина – 2Performant обявява намерение да купи Profitshare от групата eMAG. Конкурентите от повече от 10 години се превръщат в една компания.

Двама конкуренти на пазара обединяват сили – това никога не е лесно, споделят пред start-up.ro Дорин Бьореску и Богдан Аксиния, представители на двете компании. Това е мащабна сделка, каквито не виждаме често. Въпреки че 2Performant е лидер на пазара, той купува от групата eMAG, една от най-големите в Румъния.

„Започна с нежелание и признаци на съмнение, но и двамата партньори осъзнаха ползите в гърба. Имаше моменти, когато сделката сякаш никога не се случи отново, но опитът ми казва, че някои сделки не се сключват, докато не го подпишете“, казва Богдан Аксиния от eMAG, човекът, който застана зад някои сделки и инвестиции като Flip.ro или платформата Hilo.

2Performant и достъп до безкрайните рафтове на eMAG

2Performant придоби Profitshare от eMAG в брой + +, акции, приблизително 500,000 евро и проценти в компанията 2Performant, листвана на AeRo пазар на Букурещката фондова борса за eMAG. В допълнение към укрепването на пазара, чрез сливането между първите двама играчи, сделката проправя пътя за растеж на международните пазари за 2Performant. Придобиването включва операции в Румъния и България.

„Ще имаме работа за работа по интеграцията, но продуктите имат различно измерение от eMAG и вече сме инвестирали в платформата. Ще бъдем по-големи и по-печеливши, по-силни и ще имаме достъп до безкрайни рафтове. Това ни липсваше през тези години на конкуренция, пазар, обслужван от eMAG, заедно с магазините на пазара, много голям, нови продукти, нови индустрии, нови продукти, нови продуктови категории. Кръгът се затваря“, казва Дорин Бьореску в startup-up.ro studio.

„Румънският пазар може да бъде топъл за много стартъпи и е отрязал желанието на някои компании да излязат в международен план. Конкуренцията не е между 2Performant и Profitshare, но конкуренцията е станала остра и глобална. Има компании, които идват с технологиите и имаме силна конкуренция, на която трябва да обърнем внимание“, каза Богдан Аксиния от eMAG Ventures. „Харесваме амбицията на Дорин да стане международен. „За да станеш международен, трябва да си тих у дома и да се фокусираш върху тези пазари.“

В момента е подписан договорът за придобиване на бизнес линията Profitshare в рамките на Conversion Marketing на групата eMAG (Dante International) и към момента на интервюто е последвал процеса на набиране на капитал чрез прехвърляне на акции към eMAG и свикването на Общото събрание на акционерите за вътрешно одобрение на сделката.

Стойността на сделката е около 1 млн. евро, от които около 500 хил. евро в брой, а останалите акции в 2Performant за „Данте интернешънъл“.

„Това е интересен механизъм и се радвам, че на партньорите от eMAG му хрумна тази идея. Няма толкова много сделки на пазара AeRo и това е добър сигнал. Може би това е механизъм, малко прекалено усъвършенстван за размера на транзакцията, но позволява да се привлече вниманието към други инвеститори, които биха искали да влязат в 2Performant“, казва Дорин Бьореску.

По този начин, 2Performant купи бизнес линията Profitshare в рамките на Conversion Marketing, eMAG ще остане с имейл маркетинга на компанията и областта на дигиталния маркетинг. Тя прехвърля афилиейт маркетинговата област, в която двете компании се сражаваха на румънския и българския пазар.

Платформата Profitshare ще остане функционална поне 12 месеца, за потребителите, но и за онлайн магазините.

Мотивация на придобиването

Дорин Бьореску казва, че това е била възможност, която не са могли да пропуснат. „Партньорството с групата eMAG е много важно, възнамеряваме да засилим още повече сътрудничеството с тях в следващия период“, обяснява предприемачът.

Придобиването е част от плана за разширяване на 2Performant на други пазари, с изключение на Румъния и България, където беше лидер Profitshare.

„За да станеш международен, трябва да се съсредоточиш върху пазарите у дома. eMAG се превърна в силен играч и ние се фокусираме върху основния бизнес. Някои фирми имат време, когато е време да излязат“, казва Богдан Аксиния.

По този начин, чрез тази сделка, но и чрез Tazz, продадена на Wolt, eMAG се опитва да се съсредоточи по-добре върху бизнес областите, където е лидер и която не изисква масивни инвестиции в технологии, като случая Tazz. Освен това двамата споменават и възможността лидерът на пазара на електронна търговия в Румъния да бъде партньор с пазарния лидер.

„Страхотни играчи като Trendyol или Temu имат свои собствени партньорски програми. Можем да се борим по-добре с тези глобални играчи и да отидем на други пазари, където можем да бъдем агресивни“, обяснява Дорин Бьореску.

По този начин, в допълнение към 2Performant и местни играчи, партньорският пазар има и играчи като Amazon Partner Network, макар и не официално, но и Temu или Trendyol. „От гледна точка на принадлежността те са генерирали внезапен интерес към категория хора. Но местните играчи имат завръщане, качество, те са сложни неща, не мога да се върна в Китай толкова лесно“, казва Дорин Бьореску за присъствието на международни играчи на пазара.

„Според нас конкуренцията е от полза. Искаме да имаме конкуренция, която да ни помогне да осигурим по-добро обслужване и цена на нашите клиенти. Но това трябва да бъде равни условия. Както по отношение на данъците, така и по отношение на качеството на предлаганите услуги“, казва Богдан Аксиния по тази тема.

Положителен сигнал за фондовия пазар

2Performant е първата технологична компания, листвана на пазара AeRo и сделката е добър сигнал за фондовата борса и инвеститорите, чрез участието на eMAG.

„Успяхме да дадем пример за механизъм за покупка. Използвахме 2Performantly като валута за тази сделка. Можехме да направим сделката 100% в брой, но най-големият играч на пазара за електронна търговия приема механизъм за капиталов пазар за транзакция“, казва Дорин Бьореску.

Така този момент може да бъде този, който насърчава повече ликвидност на румънския капиталов пазар, ограничен днес. Този момент е и такъв, който бележи и 2Перформантния път към основния пазар на БВБ, за да привлече повече средства към по-регулиран пазар.

„Важно е фондовият пазар да расте. Това е един от многото механизми, които наистина вярвам, че трябва да се развиваме в предприемаческата екосистема в Румъния“, казва Богдан Аксиния, който освен участието си в eMAG е и ангел инвеститор и член на мозъчния тръст Edge Institute.

Що се отнася до eMAG, ние също зададохме въпроса дали тя продава на Amazon и отговорът беше не. „Що се отнася до листването на борсата на eMAG и ако знам, че няма да ми бъде позволено да кажа това“, казва Axinia.

„Дори ако eMAG е голям, той има предприемаческа ДНК. Понякога опитваме неща, които ни провалят и осъзнаваме, че трябва да полагаме усилия другаде. За Tazz, например, инвестирането в технологии, за да успеете наистина да осигурите добър опит, би било много голямо. Трябват ви технологии, хора, пазари, на които да расте. Това означава капитал и фокус и имаше някои решения, които трябва да се вземат“, обяснява той.

По този начин eMAG е фокусирана върху разрастването на екосистемата на електронната търговия, програмата Genius. „eMAG се развива, тестове, итеранги, не спира да купува или прави съвместни предприятия или да инвестира по доста сложни начини, както направихме в 2Performant рамката“, обяснява Богдан Аксиния.

Цели на 2Performant за 2025 г.

От оборота на 48 милиона леи, постигнати през 2024 г., Румъния е допринесла с 88%, докато 12% от приходите идват от външния пазар за 2Performant. Компанията регистрира ръст от 4.8% на вътрешния пазар, потвърждавайки водещата позиция на местно ниво, докато външният пазар е намалял с 2.5% в сравнение с предходната година.

„2024 г. беше трудна година, 2025 г. ще бъде по-добра и вече виждаме сигнали. Имахме трудно последно тримесечие за електронната търговия, защото това бяха президентските избори. Ще имаме много работа, за да работим в интеграцията, но с това придобиване ще растем“, казва Дорин Бьореску.

Отвъд интеграцията на Profitshare, Дорин гледа към големи международни пазари като САЩ, Великобритания. „Ето защо се събуждам сутрин“, казва той, усмихвайки се.

Неговата визия е, че 2Performant е глобална компания. Активни са в Румъния и България, вероятно скоро ще бъдем аквтивни и в Унгария и Гърция, с помощта на търговци, които са активни в чужбина.

Теми: афилиейт маркетинг
Георги Петров

Георги Петров

Още по темата

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
Маркетинг

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България

Откриване на фирма
Бизнес

Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си

Следващ
бързи кредити

Психология на бързия кредит

Най-новото

  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
  • Как да защитите индустриалната си инсталация от свръхналягане: Практически съвети
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.