• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Бизнес

Историята на WeWork

Възход и падение на компанията за споделени офис пространства

Георги Петров От Георги Петров
В Бизнес, Успех
0
wework история

WeWork е една от най-интересните и противоречиви компании на новото хилядолетие, чиято история обхваща невероятен растеж, забележителни амбиции и шокиращ спад. От възникването си през 2010 г., компанията претърпява феноменален успех, но също така се сблъсква с огромни проблеми, които кулминират в провал на публичното ѝ предлагане на акции (IPO) и промяна в ръководството.

Създаването на WeWork: Началото

WeWork е основана през 2010 г. от Адам Нюман и Мигел Маккелви в Ню Йорк, като концепцията на компанията е да предложи споделени офис пространства за малки компании, фрийлансъри и стартъпи. Нюман, родом от Израел, и Маккелви, архитект, се запознават, докато работят заедно по предишни проекти. Те осъзнават, че малките компании имат нужда от нещо различно – гъвкаво работно пространство, което не изисква дългосрочни договори за наем и позволява лесна адаптация към променящите се нужди на бизнеса.

Така се ражда идеята за WeWork – компания, която предлага не просто офис пространство, а „общност“ от професионалисти, които споделят ресурси, мрежи и идеи. Първото офис пространство на WeWork е открито в Ню Йорк и скоро компанията започва да разширява своите операции, като привлича инвеститори и наематели.

Бизнес модел и разрастване

WeWork се позиционира като нещо повече от просто доставчик на офис площи. Адам Нюман и Мигел Маккелви залагат на идеята, че хората търсят колаборация и вдъхновение в работното си пространство. Бизнес моделът на WeWork е прост: компанията наема големи офис пространства на дългосрочни договори, разделя ги на по-малки офиси и ги отдава под наем на различни фирми и индивидуални потребители на по-висока цена за по-кратки срокове.

Този модел позволява на WeWork да реализира бърз растеж. Между 2010 и 2015 г., компанията привлича милиони долари от венчърни капиталисти и големи инвестиционни фондове. През 2014 г., WeWork вече е оценена на над 1.5 милиарда долара, а до 2018 г. – компанията достига астрономична оценка от 47 милиарда долара. WeWork започва да оперира в стотици локации по света, включително Лондон, Берлин, Шанхай и други ключови пазари.

Адам Нюман и културата на WeWork

Ключов елемент от успеха (и проблемите) на WeWork е личността на Адам Нюман. Той става лице на компанията и се слави със своя харизматичен стил на ръководене. Нюман поддържа високо амбициозни цели и провокира своите служители да мислят „наедро“. Той обявява планове за създаване на различни нови направления, включително WeLive (жилищни пространства), WeGrow (образователна платформа) и дори планове за колонизация на Марс.

Нюман е известен с това, че управлява WeWork с динамична и на моменти хаотична структура. Той често взема самостоятелни решения и насърчава култура на „работа до краен предел“. Въпреки успеха и вдъхновяващата визия на Нюман, вътрешната култура на компанията започва да страда от претоварване, лошо управление и финансови проблеми.

Проблемите започват: Планираното IPO и провалът му

През 2019 г. WeWork се подготвя за публично предлагане на акции (IPO), което би могло да я превърне в една от най-големите технологични компании на пазара. Компанията представя своята документация за IPO през август 2019 г., но реакцията на инвеститорите е неочаквано негативна. Оказва се, че WeWork има редица проблеми, които дотогава са били пренебрегвани:

  1. Загуби: Въпреки че WeWork привлича огромни инвестиции, компанията генерира значителни загуби – повече от 1 милиард долара годишно през 2018 г.
  2. Нестабилен бизнес модел: Бизнесът на WeWork се оказва силно зависим от наемодателите и уязвим на промени в икономиката и пазара на недвижими имоти.
  3. Поведението на Адам Нюман: Личният стил на управление на Нюман и неговите ексцентрични решения (като това да изтегля милиони долари за лични покупки) предизвикват сериозни съмнения сред инвеститорите.

Докладите разкриват също така, че Нюман е изтеглил огромни суми под формата на заеми от компанията и че структурата на управлението му предоставя непропорционално голяма власт, включително правото да контролира решения дори след евентуалното си напускане.

Кулминацията на тези проблеми е огромният публичен скандал, който води до оттегляне на IPO-то през септември 2019 г.

Падането на Адам Нюман

Провалът на IPO-то и финансовият натиск от страна на инвеститорите, особено от най-големия акционер SoftBank, водят до оставката на Адам Нюман през септември 2019 г. Той се оттегля от позицията на главен изпълнителен директор, като на негово място е назначен Марсело Клауре, а по-късно ръководството поема Санджив Матраани.

SoftBank поема значителна част от контрола върху WeWork, като предприема мащабни реформи и съкращения, за да стабилизира компанията. Част от тези усилия включват съкращаване на хиляди работни места и продажба на неосновни бизнеси, като WeGrow.

WeWork след Адам Нюман

След напускането на Нюман и намесата на SoftBank, WeWork продължава да съществува, но вече с по-сдържани амбиции. Основният фокус на компанията остава върху предоставянето на споделени офис пространства, но мащабът на дейността ѝ значително се намалява.

През 2021 г. WeWork успява да се включи на борсата, макар и не чрез традиционно IPO, а чрез сливане с компания за специални придобивания (SPAC). Това ѝ позволи да набере капитал и да се реструктурира, но оценката на компанията вече беше значително по-ниска от предишните 47 милиарда долара.

Историята на WeWork е урок за възходите и паденията на стартъп културата. Компанията започна с амбициозна визия и постигна невероятен успех за кратко време, но лошото управление, прекалените амбиции и финансовата нестабилност доведоха до дълбоки проблеми. Въпреки всичко, WeWork все още съществува, макар и не като феноменалната компания, която някога бе оценена на десетки милиарди долари.

Историята на WeWork остава важен пример за това как бързият растеж може да бъде съпроводен с големи рискове, когато управлението и финансовата дисциплина не вървят ръка за ръка с амбициите.

Теми: защо се проваляминвестиране
Георги Петров

Георги Петров

Още по темата

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
Маркетинг

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България

Откриване на фирма
Бизнес

Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си

Следващ
Най-бързите международни куриери за доставка по целия свят

Най-бързите международни куриери за доставка по целия свят

Най-новото

  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
  • Как да защитите индустриалната си инсталация от свръхналягане: Практически съвети
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.