На 26 и 27 юни 2021 година, се проведе една от най-големите конференции за дигитален маркетинг, а именно Digital4Varna, който се организира за трети път от фондация Digital4.
Част от лекторите, които присъстваха на тазгодишното издание, което покри теми свързани със SEO & Content marketing, бяха имена като Георги Тодоров от Semrush, Николай Петканов от MBrand, Искра Евтимова, Петър Дяксов от SEOMAX, Теодор Захариев от Студио Кипо, Георги Стефанов от Ganbox, Дарби Рам от Warrior Digital Communications, Николай Галинов от Netpeak и още много други. А ние с колегите от Sevastopol.bg бяхме медийни партньори на събитието.
Digital4Varna се проведе в два дни, две зали, които бяха абсолютно пълни през цялото време на всички лекции.
Не можах да се разчленя през първия ден, тъй като имаше доста интересни keynotes едновременно в двете зали и трябваше да избера една „по-добра“.
В тази статия ще споделя с теб някои от важните неща, които лекторите казаха на събитието. Продължи да четеш нататък….
Николай Галинов (Netpeak) – Техники за вътрешно налинкване
Николай Галинов започва своята кариера в Netpeak през 2010 година. През 2015 година става преподавател в Образователния Център на Netpeak с цел да даде успешен старт на нови и бъдещи SEO специалисти.
В продължение на седем години той успешно покрива всички изисквания за развитие и в крайна сметка достига до позицията SEO Team Lead. Към днешна дата е Head of SEO в Netpeak Bulgaria и CEO на SaaS за онлайн магазини Now.bg.
В сферата на SEO оптимизацията работи от 2008 година. В портфолиото си има над 1000 проекта на различнa тематикa: от новинарски портали, през сайтове за услуги, до големи онлайн магазини. Фокусът на работата му е насочен към оптимизацията и развитието на едни от най-големите дигитални бизнеси в България.
Работата му е свързана с оптимизация на вътрешни процеси и ръководи всички SEO специалисти (екип от 20 човека) в Netpeak. Неговата мисия е да участва и допринася за развитието на агенцията, дигиталния маркетинг и дигиталното бъдеще на бизнесите в България.
Ники Галинов ни сподели няколко интересни идеи как да линкваме вътрешни страници в нашите сайтове. Особеното тук е, че то по-скоро говори за по-големи сайтове със стотици хиляди страници – онлайн магазини, каталози и други.
Ники сподели няколко проекти, които управляват в Netpeak и как те правя вътрешното линкване в сайтовете си. В Netpeak използват собствен софтуер, който е cloud базиран и резонно се нарича Netpeak Cloud. Той има ролята да открие подходящи места в дадени уебсайтове и да постави вътрешни линкове на различни страници, където има най-малко 3 активни потребители едновременно.
Това е изключително подходящо за огромни онлайн магазини с доста категорийни страници и още повече продуктови.
Освен, че софтуерът се ползва за техни проекти, компанията го пуска и на отделни собственици на сайтове срещу месечен абонамент.
Петър Дяксов (SEOMAX) – Ефективно популяризиране на уебсайт и изграждане на външни връзки в България
Петър Дяксов професионално се занимава с онлайн търговия от 2009 година и дигитален маркетинг от 2011 година. Началото на 2015 година основава пловдивската дигиталната агенция Tendrik. А 2019 година постави началото на обединяването на агенцията със SEOMAX, където той става управляващ съдружник и маркетинг директор. Агенцията предлага цялостни дигитални решения за бизнеси от различни сфери на дейност – изработка на уебсайтове и онлайн магазини, дизайн и брандинг, цялостен онлайн маркетинг, реклама в Интернет и SEO оптимизация. Основател и управител на онлайн магазина за оригинални маркови парфюми – fragrances.bg и съосновател на онлайн магазина за маркови часовници – timedix.bg, работещи и на чужди пазари.
През свободното си време активно се занимава с организирането на различни обществени и социални инициативи като част от международната неправителствена младежка организация JCI Bulgaria. Също така много обича да взима участие или провежда обучения и семинари за предприемачество, бизнес, маркетинг и личностно развитие. Партньор и лектор в ИТ академията IMG IT Academy в Пловдив.
Петър Дяксов имаше една от най-интересните за мен теми на събитието. Той ни сподели своите виждания за популяризиране на сайтове чрез линк билдинг у нас.
В България няма твърде много супер силни сайтове, които да имат над 70 Domain Authority & Domain Rating в Ahrefs и Semrush. Спомена, че в даден момент, когато добрите възможности за гост блогинг приключат, трябва да търсим креативни начини, с които да си набавяме линкове от чужди сайтове.
Кое е това съдържание, което привлича линкове?
- Какво търсят журналистите и писателите, когато пишат статия?
- Статистики; Данни; Интересни факти; Изследвания; Проучвания
- Тема + статистика и данни
Георги Стефанов (Ganbox) – SEO и важността на скоростта и потребителското изживяване (UX) на сайт
Георги Стефанов е създател на Ganbox, един от водещите сайтове за SEO услуги в България – https://ganbox.com
Магистър по информатика, който се занимава с компютри от 1988 г., професионално с програмиране от 1998 г., а с уеб технологии от 2002 г. Работи 14 години като backend програмист във водеща телекомуникационна компания.
Има богат опит при оптимизиране на бизнес сайтове. Работи по проекти свързани с изграждане на мащабни уеб услуги и приложения за известни брандове като A1, Орбител, СпектърНет и като маркетинг консултант в международната компания ActivTrades. Георги е един от топ SEO експертите в България, заедно със своя SEO екип е извършил технически SEO одит на стотици сайтове.
Повече от 14 години развива успешно свои уеб проекти и работи с български и международни компании за постоянно подобряване на техните сайтове и увеличаване на онлайн продажбите. Повече информация и препоръки, може да видиш в най-бързия бизнес сайт – https://gan.bg
На своята лекция Георги Стефанов ни сподели повече неща свързани с потребителско изживяване, колко е важно сайтовете ни да бъдат бързи и новостите свързани с последните алгоритмични промени в търсачката на Google.
За мен беше доста интересно да науча още повече практически наблюдения свързани с Core Web Vitals, който тече от няколко месеца и ще завърши един процес в промяна на алгоритъма през месец август тази година. Core Web Vitals са промените, които се случват в оценките на сайтовете откъм бързина и изживяване. Бързите сайтове ще подобряват класирането си, докато по-бавните и тежки ще имат дроп според него и други експерти.
Георги Тодоров (Semrush) – Как да създаваме съдържание, което да привлича линкове?
Георги е SEO Manager в Semrush, отговорен за изграждането на нови процеси в компанията. Обича да пътува, да гледа онлайн курсове, да чете книги и да слуша подкасти и да прекарва време сред природата.
Друга изключителна лекция беше тази на Георги Тодоров от Semrush – един от най-големите SaaS софтуери свързани с SEO.
Георги ни сподели как да създаваме така наречените link magnets, чрез които медийните сайтове да създават съдържание свързано с нашето и да получаваме добри и качествени линкове от авторитетни сайтове.
Един такъв пример е създаването дълги статистически статии, които съдържат доста интересна и пълна информация в дадена сфера.
Какви са видовете линк магнити?
- Data-driven съдържание
- Онлайн инструменти
- Case studies
Darbi Rahme (Warrior Digital Communications) – SEO на недвижими имоти и локални SEO хакове
Дарби Рам основава Warrior Digital Communications през 2012 г., за да помогне на корпоративните компании за недвижими имоти в Канада да провеждат по-ефективни SEO и платени онлайн рекламни кампании. Използвайки над десетилетие опит в дигиталния маркетинг, Дарби е работила с компании от Fortune 500, включително Manulife Financial и Encana. Warrior Digital включва сред своите клиенти някои от най-добрите канадски компании за недвижими имоти, включително BentallGreenOak, QuadReal Residential и Oxford Properties.
Буквално мога да кажа, че Дарби разказа за страхотни практики, които в PRFirm вече правим за клиентите ни, които са базирани в Чикаго, САЩ. Тя сподели за важността на локалното SEO и как да се издигаме в локалните резултати на SERP.
Много е важно, когато правим локално SEO освен ключовите ни думи да бъдат прецизно избрани на база градове, квартали и улици, да оптимизираме по страхотен начин и нашите Google My Business листинги. Дарби сподели, че е хубаво GMB листингът ни и URL на сайтът ни да бъдат еднакви. Ние не сме забелязвали подобни неща, но е интересна тактика, която е подходяща за тестване.
Искра Евтимова – Проучване на ключови думи – как да напишем съдържание, което Google ще показва и хората ще четат
Искра Евтимова е онлайн маркетинг специалист с над 9 години опит в сферата. Ръководила е екип от 25 човека във Fantastic Services и от 2016 година има собствена фирма за онлайн маркетинг с клиенти от България, Англия и Щатите. Трейнър на групови и корпоративни обучения, както и лектор на много събития. Участник в International Visitors Leadership Program – Жените в предприемачеството през Декември 2018 във Вашингтон, спонсорирана от Американското посолство, където се срещат 54 жени, представителки на 54 държави.
Мога да определя лекцията на Искра, като най-забавната на тазгодишното издание на Digital4Varna. Определено беше доста забавно, освен интересно и качествено.
Искра ни сподели как да намираме подходящи ключови думи и след това да създаваме качествено съдържание, което да се класира успешно в търсачката и да се чете от потребителите ни.
Можеш да погледнеш и тази статия, която написахме скоро тук – https://marketking.bg/free-keyword-tools/
Много от нещата, които Искра спомена, споделям и в горния материал.
Заключителни думи
Определено това беше едно от най-добрите събития свързани с дигитален маркетинг у нас. Особено, такова, което е малко по-сегментирано с моята роля в PRFirm – SEO & създаване на съдържание за сайтове и реклами.
Радостен съм, че Варна приема подобни ивенти и организаторите продължават да се връщат година след година. Нека си пожелаем това да продължава, а интересът от гостите да се увеличава.
Ако си бил на събитието, сподели ни своите впечатления в коментарите.