Много често се случва да ме питат каква е възвръщаемостта на инвестицията на персоналния бранд.
Хората си мислят за персоналния бранд като за програматик рекламирането. Те искат да знаят дали ако инвестират 1000 лева в реклама, тя ще се превърне в 2000 лева печалба. Или изобщо, кога инвестицията им ще се удвои и дори утрои?
Това е най-лошия варинт, за който можем да мислим, когато става дума за ROI на личния бранд. Защо? Твърде краткосрочно е. Предполага се, че стойността може да бъде измерена по същия начин, както и проследяването на разходите за Facebook реклама. Не може!
Когато някой пише или се обажда на MarketKing.bg за консултация, често ме питат: „И така, какво е ROI? Какво мога да очаквам в замяна?“
Знаеш ли как им отговарям? „Ти звънна на МЕН! Това е възвръщаемостта…“
Хората не следват рекламите. Хората не следват прессъобщения и функции. Хората не следват дневния ред.
Преди всичко, хората не следват хора, които не им дават нещо ценно. Хора, които не им дават стойност.
Това, което създава личния бранд и в крайна сметка те позиционира като авторитет в твоето пространство, е последователният акт на споделяне на това, което знаеш.
Когато споделяш това, което знаеш в интернет, когато споделяш своя опит и се фокусираш върху предоставянето на стойност, ти се позиционираш като човек, който си струва да познават.
Когато се превърнеш в някой, за когото трябва хората да знаят – ето един вид ROI, който можете да очакваш в замяна:
- Хората търсят теб, вместо да се налага да търсят сделки, клиенти и партньори.
- Канят те на събития и ти дават възможност да говориш и споделяш това, което знаеш на събития, конференции и срещи – защото твоето съдържание онлайн представлява интерес за хората офлайн.
- Посланието на твоята компания се среща като човешко, свързано и реално, защото идва от основателя, главния изпълнителен директор, ръководния екип.
- Публикации, блогове и журналисти достигат до теб с желание да чуят твоята гледна точка за това, което се случва в индустрията ти.
- Хората те познават без нужда да се представяш.
Това е всичко, което основатели, изпълнителни директори, мениджъри, инвеститори, серийни предприемачи, оратори и автори искат за своите лични брандове.
За съжаление хората харчат парите си, опитвайки се да съкратят процеса. Те плащат на PR фирми, за да получат лого, което казва: „Бях включен в голяма публикация!“ Те плащат на агенция за дигитален маркетинг, за да пускат реклами във Фейсбук, като ги покрият с лицето на главния изпълнителен директор (и последващите страници за продажби) из цялата информация. Те плащат за краткосрочни решения: „Ако изхарча X, ще си върна X + Y“.
За да се възползваш от предимствата на личния бранд или да изградиш лидерския екип на своята компания в лидери на мисли, не може да съкратиш процеса.
Не може да си купиш пътя до върха. И не може да очакваш недалновидните решения да ти дадат дългосрочни резултати.
Искаш ли да знаеш колко пари съм изразходвал за реклами за моя персонален бранд? Нула лева. 0!
Без платени публикации! Без Фейсбук реклама! Без Инстаграм реклама! Без инфлуенсър маркетинг! Нищо!
Но за разлика от това, хиляди хора четат моето съдържание. Било то в MarketKing.bg, Aptrail.net, PRFirm.bg или на друго място. Единственото нещо, което правя, е да взема това, което знам и да го споделя с теб онлайн.
Даже ще ти споделя магическата формула!
На какъв въпрос се опитвам да отговоря? + Каква лична история мога да споделя, която разкрива как научих този отговор за себе си?
С кой въпрос се бори твоята целева аудитория? И как може да отговориш на въпроса им по начин, който разкрива твоята лична история и как открих този отговор за себе си?
Успехът на тази формула е, че:
- Първо предоставяш стойност. Отговаряш на въпроса на целевия читател, което му помага – вместо да насочваш дневния си ред към въпроса, което губи времето им.
- Разкриваш истинска история, която означава споделяне на нещо емоционално за себе си – и тъй като всеки читател е човек, това е емоционалната история, която резонира с тях и им помага да ти се доверят.
Когато казвам „емоционално“, не искам да споделяш нещо, което е излишно. То може да бъде толкова просто, колкото да обясним на някого как те могат да станат по-добри лидери – и по този начин да споделим една история за времето, когато не си бил най-добрият лидер и какъв тежък урок си научил през това време.
Този емоционален компонент е това, което привлича читателя и в крайна сметка ги кара да се чувстват така, сякаш те познават.
И така – каква е възвръщаемостта от персоналния бранд? Че четеш ТАЗИ статия и продължаваш да четеш МОЕТО съдържание!