Когато започваш да рекламираш във Facebook, е трудно да разбереш кои видове реклами ще доведат до най-голяма възвръщаемост за инвестицията ти. И честно казано, това може да бъде объркващо. Откъде да започнеш? Трябва ли да буустнеш публикация или да създадеш конкретна, насочена рекламна кампания?
В този пост ще отговорим на тези въпроси и ще ти помогнем да разбереш разликата между буустването на публикациите във Facebook и изграждането на Facebook реклама.
Отново искам да спомена, че има огромна разлика между една истинска рекламна кампания във Facebook и обикновеното подсилване на дадена публикация чрез едно натискане на бутона Boost. В участието си на събитието Brain Bar 2018 маркетинг експертът Стилиян Запорожанов от ЗапоМедия сподели няколко конкретни неща за разликата между двете неща и за това, че е изключително важно да се създават целенасочени рекламни кампании вместо просто да се буустват постове.
Какво значи да буустнеш Facebook пост?
Буустването на публикация във Facebook е супер лесно и често е примамливо – всичко, което трябва да направиш, е да кликнете върху бутона „Boost“, да попълниш няколко опции за насочване и бюджет. Готово…
Буустът е форма на Facebook реклама, която улеснява и увеличава ангажираността с малко пари на публикация във Facebook и помага да се появи в новинарския поток.
Понякога Facebook дори ще ти изпрати известие, за да те информира, че един от твоите публикации се справя добре и че това би било още по-добре, ако изхарчиш малко пари, за да го подобриш.
И да, понякога това е добра идея.
Буустването на публикация във Facebook може да доведе до показването на съдържанието ти в новинарския поток и да се увериш, че последователите ти виждат повече от публикациите ти. Но още веднъж е добре да спомена, че подсилването на дадена публикация е по-скоро за получаване на малко повече ангажираност и трафик към твой сайт. Създаването на истинска рекламна кампания чрез Facebook Ads е по-сериозната стъпка и там целите от самите реклами са много по-различни – продажби, записване за имейл списъци, brand awareness или друго.
Защо да подсилваш дадени постове?
- Ако искаш повече хора да забележат някой твой пост.
- Искаш да разбереш даден ъпдейт в алгоритъма на социалната мрежа.
- Нямаш голям опит с рекламата в платформата, но искаш да ангажираш повече хора с дадена публикация.
- Имаш публикация, която се представя доста по-добре, отколкото други постове от твоята страница.
Какво значи да създадеш рекламна кампания във Facebook?
Създаването на пълна рекламна кампания във Facebook е малко по-сложно от подсилването на публикация. За да създадеш рекламна кампания, обикновено ще започнеш от нулата във Facebook business manager и ще имаш нужда от малко повече рекламна експертиза. Тук говорим, когато искаш сам да създадеш дадена кампания. Бихме ти препоръчали да използваш услугите на експерти във Facebook рекламата, за да намалиш евентуалните си загуби, ако го правиш сам. (Даже може да наемеш нас от MarketKing.bg, за да ти помогнем с твоята кампания или просто за консултация. Пиши ни на мейл – office@marketking.bg)
Няколко въпроса, на които да отговориш преди да създадеш Facebook ads кампания
Каква е целта, която искаш да постигнеш с рекламната си кампания? Как тази реклама може да помогне с тази цел?
Когато започваш да рекламираш в социалната мрежа е добре да го направиш с ясна цел, която искаш да постигнеш. Можеш да го направиш и чрез платформата Facebook ad manager, включително генериране на ангажираност и максимизиране на конверсиите.
Избери целта на рекламата си, преди да започнеш, така че да можеш да създадеш стратегия около тази цел и да постигнеш най-голяма възвръщаемост за бюджета си.
Кой е твоят идеален целеви пазар?
Трябва да отговориш на това кой е твоят идеален клиент. Можеш да таргетираш своите реклами по пол, възраст, интереси, местоположение и други. Колкото по-специфичен си с тези знания, толкова по-успешна може да се окаже кампанията.
От какви ресурси се нуждаеш за тази рекламна кампания?
Имаш ли нужда от персонажи, изображения, видеоклипове или други ресурси за твоятаа реклама. Трябва да си сигурен, че имаш достъп до съответните материали.
С какъв бюджет разполагаш?
Планирайте бюджета си, за да знаеш колко ще изхарчиш и колко време трябва да се изпълнява рекламата ти. Много е важно да знаеш, че алгоритъма на Facebook изучава твоята реклама в първите 3-5 дни от нейното пускане и я пуска на различни хора избрани от настройките на кампанията. Тоест, Facebook учи на кои хора да пуска тази реклама, за да бъде тя максимално релевантна.
И не забравяй, че когато настроиш рекламната кампания във Facebook, ще трябва да я наблюдаваш и да гледаш резултата от нея. Рекламите не са нещо, което можете да настроиш веднъж и да забравиш за тях. Те изискват последователна оптимизация и известно разбиране за това как работи рекламата.
Създаването на рекламна кампания във Facebook е добре, ако:
- Имаш сравнително добри знания около рекламата в социалната платформа.
- Имаш конкретна цел и искаш да постигнеш по-добри резултати.
- Искаш да увеличиш присъствието си онлайн и да достигнеш до повече локални клиенти.
Освен това, можеш да добавите бутони с подканващ израз (Call-to-action) към своите реклами във Facebook, като насочиш аудиторията си и да предизвикаш някакво взаимодействие с бизнеса ти.
Финални думи
Така че ето – вече знаеш какви са разликите между подсилването на публикации във Facebook и създаването на целенасочени рекламни кампании. Според различните ти нужди е добре да използваш различните стратегии, които ти предлага Фейсбук.