Content marketing или маркетинг на съдържанието на български еволюира доста през последните години и се превърна в едно доста силно оръжие за повечето брандове и маркетинг специалисти.
Фактите говорят… Според проучване на CMI (Content marketing institute) 70 процента от B2B ориентираните маркетьори създават по-голямо съдържание отколкото са го правили година преди това. Това определено е един голям ръст в писането.
Разбира се, доста трудно е да се задържиш на върха, когато има толкова голяма конкуренция. В същото време и тенденциите се променят доста често, което налага маркетинг специалистите и копирайтърите да се нагаждат в движение.
Все пак в момента има страхотни неща, които спокойно може да кажем, че са тренд и би било много добре и вие да ги вкарате в употреба, а те със сигурност ще ви свършат страхотна работа.
Подкастовете са наистина страхотни!
Знаем, че радиото умира като медия бавно през годините. Но в света на content маркетинга е приблизително ново. Подкастовете са приличащи на радио разказвани истории. Те реално са един звукозапис, който може да се запише с телефон или диктофон или друго устройство, и да се качи на сайта ви.
Един от любимите ми сайтове – НЛП блога на Иво Димитров използва като оръжие именно подкастовете като начин за връзка с аудиторията си.
Маркетинг специалистите са отдадени на качеството!
Писането е лесно. От друга страна, писането добре е нещо съвсем различно и не е никак лесно. Но какво прави кънтент маркетинга толкова вълнуващ днес – това е новата промяна в алгоритъма на Google, а то е именно по-доброто структуриране и идейност в съдържанието, което предлагате.
Журналистите се превръщат в content маркетьори и обратно
В миналото рекламата и журналистиката бяха две различни сфера една за друга, освен обединявайки се около търговските публикации (ПР статии). Днес те са свързани. Журналистите все повече пишат съдържание и заемат роли на копирайтъри. В същото време копирайтърите се опитват да постигнат високи журналистически нива на съдържанието си и малко се превръщат именно в журналисти.
Маркетинг специалистите и копирайтърите са креативни повече от всякога
Ограниченията въведени от традиционните медии се заличават. Съдържанието, което се предоставя става все по-креативно, идва с отлично качество. За доказателство може да видите кампанията #Livefornow на Pepsi.
Аудиторията се ангажира със спонсорирано съдържание
Откакто Facebook пуснаха възможността за спонсорирано съдържание в новинарския поток, то събра голяма популярност сред маркетинг специалистите и започна да се използва все по-често. Но защо е толкова ефективно? Защото е факт, че над един милиард души имат акаунт в социалната мрежа и няма как едно подобно спонсорирано съдържание да не достигне да вашата таргет аудитория. А възможността за различна настройка на рекламата допринася за ефективното използване на бюджета, както и стигането и до максимален брой хора.
Брилянтните лектори на различни конференции лансират нови идеи
Конференциите винаги са играли доста голяма роля в промяната на една и налагането на друга тенденция, както и за научаването на нови неща в различни сфери – главно и в кънтент маркетинга.
Тази година, например, Кевин Спейси изненада публиката на Content Marketing World с убедителна и изненадваща реч за силата на разказването на истории и как можем да се научим и ние, които до сега не сме го правили.
Конференциите са страхотно място за обсъждане на различни въпроси с колеги и клиенти в областта. Ако се колебаете дали да посетите някое подобно събитие през тази година, спрете да се колебаете, запазете своето място още от сега!
Сега, след като сме споделили какво обичаме около content маркетинга в момента, е ваш ред да го направите в коментарите. Споделете с нас какво мислите по-долу.