Несъмненно използването на Facebook е един от най – ценните онлайн маркетингови канали. В зависимост от поставените цели социалната мрежа позволява прецизно таргетиране по пол, местонахождение, възраст и дори интереси. Важно е да се знае кои са начините, с които ще можем да извлечем максимума от присъствието на фирмата ни във Facebook.
Има много червени лампички, които трябва да се включат, когато стане дума за онлайн маркетинг във Facebok и особено при събиране на лайкове или фенове:
1) Закупуването на лайкове и фенове
Най – известната практика в рекламирането във Facebook е закупуването на лайкове или фенове. Някой ви предлага определена сума пари (обикновено доста ниска), за да осигури много голямо число фенове или лайкове към страницата Ви.
При този случай липсва ясното разбиране за какво служи Facebook при рекламирането на продукт, услуга, събитие и т.н.
Като всяка социална група и общност, тя трябва да бъда събрана от хора, които имат сходни интереси. Ако на конференция по медицина съберем икономисти, адвокати и полицай, тези хора няма да бъдат много заинтересовани от събитието, нали ? Същото е и във Facebook – за да бъде ефективно дадено членство във Facebook страница или група, трябва да бъде доброволно. В противен случай това би било абослютна загуба на време и пари. Хората, които без да знаят са вкарани в дадена група няма да имат интерес от продукта, а близо 50% от тях ще я напуснат в близките няколко дни.
2) Индиректното привличане на хората понякога е по – важно от предприемането на действие
Това важи в особена сила за продукти, които не се купуват първосигнално, а се изисква дълго време на премисляне преди реализиране на продажба. В това число влиза скъпата техника, ремонтните дейности, луксозните вещи, екскурзиите и т.н. В този случай е важно феновете на Вашата Facebook страница да бъдат достатъчно информармирани за Вашата фирма и когато дойде момента за поръчка да изберат Вас.
3) Промотирането на постове работи само пред правилните хора.
При публикуването на даден материал той достига до около 10% от Вашите фенове. Facebook позволява, след заплащане, едно съдържание да се показва на много по – голям брой хора, които са Вашата харесали страницата и дори индиректно свързани с Вашия продукт Този функция увеличава с до няколко пъти Reach-a (достигането на едно съдържание до хората), но то би било ефективно единствено, ако тези потребителите са заинтересовани от продукта или услугата. Чрез купени фенове Вашата реклама достига до грешна таргет група. Маркетингът във Facebook няма как да донеса търсения резултат, ако се прави пред грешните хора.
4) Закупените фенове „затискат“ старите и лоялни фенове на страницата
Когато пускате определено съдържание във фен страницата то се разпределя според 2 фактора измежду всички фенове:
1) Според тяхната ангажираност към страницата, брой кликове върху връзките към постовете, споделяне, харесване и т.н.
2) Facebook дава известно предимство към новите фенове, харесали страницата. Ако това са закупени хора, можете сами да прецените колко ниска полезност ще извлечете от новите публикации.
В първия случай дори и старите Ви фенове повече пъти да са споделя или харесвали даден пост отново част от публикациите нямат да достигат до тях.
Още по – голям проблем идва от това, че не можете да изгоните фен от Вашата страница. Той трябва сам да се unlike. Ако бройката на фиктивните фенове е прекалено голяма може да се окаже, че се налага да закриете страницата и да я стартирате отново от нулата. Освен , че ще се загубите дори и малкото хора, които реално харесват Вашата дейност, това има и много негативен имиджов ефект.
Цената на един лайк във Facebook е доста субективна и трудно може да се назове. Няма точна формула, но правилният начин за позициониране на фирмата във Facebook многократно ще увеличи първоначалната инвестиция.
Плавният маркетинг в социалните мрежи, точната стратегия за привличане на потребителите рано или късно ще дадат нужния резултат. Освен това преди всичко Facebook е канал и за комуникация, така че не забравяйте да поддържате разговора с Вашите фенове и да отговаряте на запитванията им.
Тази публикация е от Алмеро – фирма за дигитален маркетинг, уеб дизайн и мултимедия.