• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Колко струва един лайк във Facebook?

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Колко струва един лайк във Facebook?

Несъмненно използването на Facebook е един от най – ценните онлайн маркетингови канали. В зависимост от поставените цели социалната мрежа позволява прецизно таргетиране по пол, местонахождение, възраст и дори интереси. Важно е да се знае кои са начините, с които ще можем да извлечем максимума от присъствието на фирмата ни във Facebook.

Има много червени лампички, които трябва да се включат, когато стане дума за онлайн маркетинг във Facebok и особено при събиране на лайкове или фенове:

1) Закупуването на лайкове и фенове

Най – известната практика в рекламирането във Facebook е закупуването на лайкове или фенове. Някой ви предлага определена сума пари (обикновено доста ниска), за да осигури много голямо число фенове или лайкове към страницата Ви.

При този случай липсва ясното разбиране за какво служи Facebook при рекламирането на продукт, услуга, събитие и т.н.

Като всяка социална група и общност, тя трябва да бъда събрана от хора, които имат сходни интереси. Ако на конференция по медицина съберем икономисти, адвокати и полицай, тези хора няма да бъдат много заинтересовани от събитието, нали ? Същото е и във Facebook – за да бъде ефективно дадено членство във Facebook страница или група, трябва да бъде доброволно. В противен случай това би било абослютна загуба на време и пари. Хората, които без да знаят са вкарани в дадена група няма да имат интерес от продукта, а близо 50% от тях ще я напуснат в близките няколко дни.

2) Индиректното привличане на хората понякога е по – важно от предприемането на действие

Това важи в особена сила за продукти, които не се купуват първосигнално, а се изисква дълго време на премисляне преди реализиране на продажба. В това число влиза скъпата техника, ремонтните дейности, луксозните вещи, екскурзиите и т.н. В този случай е важно феновете на Вашата Facebook страница да бъдат достатъчно информармирани за Вашата фирма и когато дойде момента за поръчка да изберат Вас.

3) Промотирането на постове работи само пред правилните хора.

При публикуването на даден материал той достига до около 10% от Вашите фенове. Facebook позволява, след заплащане, едно съдържание да се показва на много по – голям брой хора, които са Вашата харесали страницата и дори индиректно свързани с Вашия продукт Този функция увеличава с до няколко пъти Reach-a (достигането на едно съдържание до хората), но то би било ефективно единствено, ако тези потребителите са заинтересовани от продукта или услугата. Чрез купени фенове Вашата реклама достига до грешна таргет група. Маркетингът във Facebook няма как да донеса търсения резултат, ако се прави пред грешните хора.

4) Закупените фенове „затискат“ старите и лоялни фенове на страницата

facebook-marketing

Когато пускате определено съдържание във фен страницата то се разпределя според 2 фактора измежду всички фенове:

1) Според тяхната ангажираност към страницата, брой кликове върху връзките към постовете, споделяне, харесване и т.н.

2) Facebook дава известно предимство към новите фенове, харесали страницата. Ако това са закупени хора, можете сами да прецените колко ниска полезност ще извлечете от новите публикации.

В първия случай дори и старите Ви фенове повече пъти да са споделя или харесвали даден пост отново част от публикациите нямат да достигат до тях.

Още по – голям проблем идва от това, че не можете да изгоните фен от Вашата страница. Той трябва сам да се unlike. Ако бройката на фиктивните фенове е прекалено голяма може да се окаже, че се налага да закриете страницата и да я стартирате отново от нулата. Освен , че ще се загубите дори и малкото хора, които реално харесват Вашата дейност, това има и много негативен имиджов ефект.

Цената на един лайк във Facebook е доста субективна и трудно може да се назове. Няма точна формула, но правилният начин за позициониране на фирмата във Facebook многократно ще увеличи първоначалната инвестиция.

Плавният маркетинг в социалните мрежи, точната стратегия за привличане на потребителите рано или късно ще дадат нужния резултат. Освен това преди всичко Facebook е канал и за комуникация, така че не забравяйте да поддържате разговора с Вашите фенове и да отговаряте на запитванията им.

Тази публикация е от Алмеро – фирма за дигитален маркетинг, уеб дизайн и мултимедия.

Теми: Facebookfacebook маркетингmarketingединлайкфейсбук маркетингфейсбук реклама
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

афилиейт компании в България
Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

афилиейт на хостинг
Маркетинг

Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг

Следващ
Как да използваме Tumblr за маркетинг?

Как да използваме Tumblr за маркетинг?

Най-новото

  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
  • Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг
  • Бърз кредит за стартиране на бизнес
  • Paco Rabanne Invictus е парфюм, който носи енергия и сила
  • 13 Начина да Финансираме Малък Бизнес
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.