• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

6 ребрандинг грешки, които трябва да избягвате

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
6 ребрандинг грешки, които трябва да избягвате

Ребрандингът може да бъде рисковано действие. Той е повече от един нов слой боя върху вашата фирмена идентичност. Ребрандингът сигнализира за новото възприемане на вашата организация от аудиторията и клиентите й. Също така, със сегашната си идентичност се очаква да сте изградили някаква репутация и е важно да не променяте към лошо тази репутация с предстоящия ви ребрандинг.

Промяната може да бъде плашеща, но в повечето случаи е желателна, даже наложителна. Все пак в днешно време пазарите са бързо движещи и волативни. Трябва да бъдете в крак с теченията. Учейки се от често срещаните грешки при промяната на фирмената идентичност може да помогне на компанията ви да направи скок и да постъпи по правилния начин, следователно да бъде приет добре от потребителите.

Предлагам на вашето внимание седем грешки при ребрандинга, които трябва да избягвате:

1. Това е нещо повече от Име или Лого

Твърде често, брандът се бърка с неговите физически маркери – уеб сайт, лого или култура. Слагането на талисман на логото ви няма да оправи проблемите ви, може да ги направи и по-лоши.

Когато италианската верига ресторанти Olive Garden започнала да изпитва трудности с продажбите, било перфектното време за промяна на фирмената идентичност. За съжаление, новото лого, което компанията представила веднага била атакувана от недоволните клиенти на веригата. Не се харесало никак. Критиците казват, че новото лого не пасвало добре на компанията и не могла да промени към добро репутацията на ресторантите.

Когато аз реших да ребрандирам логото на marketking.bg, мислех че ефектът ще бъде добър. Реших да променя малко цветовете, като наблегна на по-светлите нюанси на червеното и синьото, които са ми любими цветове, както и на много хора, които познавам. Също така реших да променя леко и иконата на логото ни, като запазя къщичката и диаграмата. Нашата идентичност е именно къщичката с диаграма и синьо-червеният цветен съюз.

Повечето хора около мен, както и хората четящи сайта харесаха новата промяна. Тя дойде и навреме за първата ни година, както и за състезанието, в което взехме участие. Трябваше ни промяна за пред Европа, която се хареса и на потребителите ни в България.

2. Забравянето на позицията на пазара

Не можете да бъдете задължен от капризите на вашия целеви пазар, но все пак трябва да разбирате тях и да знаете какво искат те от вашата компания. Трябва да бъдете лидер, но също така трябва да разберете как вашия продукт или услуга, се вписва в живота на потребителите.

Например, когато компанията за сокове Tropicana смениха своята кутия, потребителите бяха разгневени. Клиентите им се оплаквали, че новата опаковка изглеждала като евтина имитация, а не на продукт, който те биха използвали.

Tropicana не разбирали за своята емоционална връзка с клиентите, за сутрешния ритуал на потребителя и как портокаловия сок изиграва роля в събуждането на един консуматор.

3. Промяна на името просто, защото…

Името ви трябва да казва нещо важно за историята на вашата компания. Важна част е от причината за промяната на името на компанията ви. Измислянето на ново и привлекателно име в повечето случаи е изкуство. Живеем в един свят, където FreeCreditReport.com, Google и Apple са търговски имена (някои дори са използвани като глагол, като действието Googling – търсене на нещо в търсачката Google).

Имената могат да бъдат езотерични или  могат да бъдат окончателни, и всяка една от тези стратегии за именуване идва със своя собствена форма на предизвикателство.

Ще дам един пример с веригата пицарии Pizza Hut. По едно време компанията започнала да нарича себе си The Hut. Компанията скоро научава, че е важно да се запази Pizza в името си, тъй като това е най-важнaтa част от тяхната марка.

По-просто казано, не променяйте името си, ако няма някаква огромна причина за това. Както и не пропускайте нещото или думата, която ви представят пред света, както Pizza Hut са направили.

4. Не написването на домашното

Защо е необходима промяната на търговската марка? Какво казва новият бранд за вашата компания? Когато GAP ребрандираха логото си, резултатът не бил точно такъв какъвто очаквали от компанията. Не само, че потребителите не били развълнувани от промяната, но много от тях мислели, че марката вече изглеждала евтина.

Преди да се ангажирате със скъпо и трудоемко ребрандиране, направете си домашното при всяка стъпка от процеса. Например, когато новият изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер пое компанията, тя направи промяна на логото и идентичността на компанията. Кампанията протече цял месец, като всеки ден публикуваха на началната си страница лого, което са направили, но не се харесало от екипа или потребителите. Накрая на тридесетия ден представиха крайното лого, което и сега е активно.

Хубаво е да дадете глас и на своите потребители при промяната на търговската марка. Също така би било полезно да направите едно-две проучвания.

5. След стадото

Вашият бранд трябва да обхваща мнението на по-голяма маса от потребители, а не само на една част от тях, вместо да се ръководите от това да изглеждате хипи или модерни само за една част от аудиторията. Важно е лидерите на компанията да имат пълен контрол над процеса на промяна на идентичността, за да не се получат разминавания между мненията на мениджърите.

6. Погребване на преднината

Бъдете автентични, като се опитвате хората да запомнят лесно марката ви. Ако компанията ви е невероятна в нещо, направете го част от марката. Знаете ли в какво сте добри, знаете ли нещото, което ви прави ГОЛЕМИ, това което ви отличава от конкуренцията? Направете това нещо част от вашата търговска идентичност.

Ребрандирането на компанията може да бъде голямо предизвикателство, но то също може да бъде огромна възможност за пренасочване на вашата организация и една нова променя на историята ви. Ако истински вярвате в посланието на марката си, държите марката си автентична и избягвате тези шест грешки – успехът от ребрандирането е точно зад ъгъла.

Теми: как дакомпаниялогомаркапромянаребрандингребрандиране
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
Маркетинг

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България

meup-линкбилдинг
Бизнес

MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн

Следващ
LG G3 - ревю

LG G3 - ревю

Най-новото

  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
  • Как да защитите индустриалната си инсталация от свръхналягане: Практически съвети
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.