В последните години маркетингът се промени изключително много. Маркетинг специалистите, които работят днес, трябва да обърнат внимание на съвсем други неща и да планират бюджети в съвсем различни мащаби, сравнявайки ги с миналото. Също така маркетингът се развива най-бурно в дигиталната ниша, тоест интернет пространството.
Интернет има значителни предимства пред конвенционалните маркетинг инструменти, тъй като дава възможност на маркетинг специалистите да проявят изключителна гъвкавост и креативност при разработката на маркетингови кампании. Маркетинг средата в глобалната мрежа ни дава възможност да ползваме безплатно аналитични инструменти, с които да видим почти в реално време или няколко часа по-късно резултатите от нашия труд.
Голяма част от дигиталните маркетинг инструменти са напълно безплатни, като един от тези инструменти е Google Web Analytics, който в комбинация с друг инструменти, като например Google Webmaster Tools, може да ви свърши изключително полезна работа. Имайте предвид, че инструментът, макар да работи автоматизирано, няма да свърши вашата работа. Преди време блогърът Кирил Йовев написа, че Google Analytics е инструмент точно като лопатата, защото с нея човек може да си прекопае градината, но може и да я настъпи.
Поради това не бива да се подценяват уменията на маркетинг специалистите, защото те са хората, които взимат решения как да се развие дадена кампания и какви технологии да се ползват при популяризирането на някакъв продукт или услуга.
Отминава ерата на плакатите от хартия – заместваме ги с дигитални алтернативи.
Дигиталните алтернативи на хартиените плакати набират все по-голяма популярност, тъй като са не само по-евтини, но и по-достъпни за хората. Ако поставите един дигитален плакат в някой уебсайт, целият свят може да го види, но ако го залепите на блока си ще видят само хората, които живеят в квартала ви или случайно преминаващи и надали ще му обърнат кой знае какво внимание, освен ако става дума за изключителна оферта – някакво уникално предложение – например продукт, предлаган на изключително ниска цена или някаква игра с награди, страхотна промоция, или нещо подобно.
Все пак хартиените плакати още се използват широко, но времето им отминава. След няколко десетилетия може би пак ще ги има, но ще бъдат значително по-рядка гледка, тъй като дигиталните технологии ще стават все по-добри и вероятно ще се появят нов тип плакати, които ще заместят сегашните дигитални.