По-долу представяме полезен списък на най-важните стратегии, които е добре да се спазват при създаването и управлението на фен страница във Facebook. Както сме писали и преди, фен страниците са блестяща възможност за маркетинг или просто популяризиране на бизнеса, идеята или личния ви образ. От доста години те се доближават до понятието “втори основен сайт”, поради силната си индексация в търсачките и принципно отворената си платформа. Ето някои наистина важни неща:
- Избиране на подходящо име. Тук особено значими са няколко елемента. Най-добре е името да отговаря точно на името на компанията или бранда, който промотирате. Ако пък сте се заели с идея или изграждане на имидж – забравете крайностите. Имам предвид, че SEO хитрости с включване на възможно по-широк асортимент от подходящи термини в името няма да ви помогне. Напротив – името ще изглежда рекламно и феновете ви няма да пожелаят да го споделят с техните приятели. Индексацията ще е добра и без подобни методи, стига да съберете фенове. Те са реалният ви плюс чрез линкването си към вас. Другата крайност – да изберете нещо обобщаващо като”Свободно време”, “Ледени напитки” и други подобни, ще ви донесе по-бърза популярност, но не и играждане на конкретния имидж на вашия бранд или идея. В момента, в които се опитате да промените това, феновете ви ще се подразнят и ще изгубят доверие към страницата. Бъдете кратки, недвусмислени, откровени.
- Изберете най-подходящото URL за страницата си, което е свободно. Тук вече SEO практиката е важна. До колкото по-силни ключови думи в сегмента се доберете, толкова по-добре. Това неминуемо ще ви се отрази. Задължително използвайте възможността да си оптимизирате връзката към страницата, премахвайки ненужното и коригирайки целите на името с целите на SEO позиционирането. Можете са го направите на www.facebook.com/username/. Важно е да се отбележи, че за промяна на URL има изисквания, които се менят. Последно май бяха наличие на поне 100 фена.
- Използвайте потенциала на “Info” секцията. Тук имате възможността да включите ключови думи и линкове, които се отчитат като значими за страницата. Включете всичко, което ви е важно за съответния тип страница – от мисията на фен страницата, адрес, други сайтове с директен линк, зависимости, идеи, преглед на продуктите/услугите, контакти… Тези неща са само във ваша полза.
- Създайте “Static FBML” кутии. Можете да го направите от тук. Maлко хора ги използват, а те са безценни. Можете да добавите приложение по избор, но тук е и най-доброто място да сложите още целево съдържание с още директни линкове. Задължително разгледайте подробно!
- Публикувайте правилно и често директни линкове към уебсайта си. Имате две основни възможности за това: 1. Да включвате URL адреси при подновяването на статуси; 2. Да включвате URL адреси като прикачени при фейсбук споделяне от профила.
- Използвайте текстовата кутия “About”. Това е най-важното място на страницата след заглавието. Поради подредбата на фен страниците и избрания дизайн, тази кутия е най-високото място в CSS структурата. От SEO гледна точка помислете какво точно искате да кажете и се съберете в 250 знака – толкова е лимитът. Пестете думите.
- Добавете дискусионен форум с ключови теми, снимки с пояснения, клипове с описание. Споменатите елементи допринасят много за индексирането. Не пропускайте златната възможност да бъдете конкретни!
- Най-важният елемент – положете усилия да съберете повече фенове и да ги накарате да бъдат активни. Всеки нов фен е уникален линк към страницата ви. Всеки коментар или харесване допринася за силата на страницата ви. Освен това се отчита от статистиката(фен страниците имат статистика, за разлика от групите), което увеличава ранга й. Нищо не може да компенсира това, което ви дават феновете. Те са най-силното ви маркетингово оръжие.