От началото на месеца швейцарският метеорологичен портал meteoblue.com е достъпен и на български език. По този начин България стана 3-та страна на Балканите, след Румъния и Турция, към която meteoblue се насочва и общо 11-та страна със собствена версия на сайтa.
Платформата предлага информация свързана с прогнозата за времето, като богатият набор от инструменти я прави подходяща за различни типове потребители. Стандартният посетител търсещ информация за времето днес или утре има достъп до прогнозата за денонощието, за следващите 7 дни и за следващите 14 дни. За любителите метеоролози са на разположение редица метеограми и карти, предлагащи информация за развитието на различни метеорологични явления на територията на страната. Сайтът може да бъде полезен и за фермерите, които винаги имат нужда от прецизна информация свързана с температурите, валежите и вятъра.
На снимката е показана 14-дневна прогноза за времето в София. Освен минималните и максималните температури за този период от meteoblue предлагат и данни за очакваните валежи (вероятност и количество)
Приятно впечатление в портала прави гъвкавата платформа за търсене на локация. Тя Ви позволява да намерите желаната локация посредством нейното име, GPS координати или директно в Google maps. На пратиктика това Ви дава достъп до прогноза за времето за абсолютно всяка точка на земното кълбо. За момента търсенето на локация се осъществява на латиница, но се надяваме, че от meteoblue ще ни предложат и кирилица, в най-скоро време.
За съжаление от meteoblue не предлагат мобилно приложение за Android , но за сметка на това сайтът разполага с мобилна версия, което в известна степен компенсира липсата на приложение.
Появата на българския пазар на подобен портал може да бъде само от ползва на родните уеб потребители. Все по-честите метеорологични аномалии случващи се у нас карат хората да обръщат все по-голямо внимание на времето и съответно да търсят метеорологна прогноза. meteoblue предлага алтернатива в това отношение, като не можем да пренебрегнем възможността за достъп до прогноза за времето не само за големите градове в страната, но и за по-малките населени места.
В маркетингов план meteoblue могат да се съревновават основно със Sinoptik.bg, но за момента българската платформа е утвърден пазарен лидер у нас. Значителната медийна подкрепа и мобилното приложение, което е без аналог в България, правят Sinoptik.bg труден съперник и от meteoblue имат да свършат доста работа ако искат да се настанят трайно на родния пазар.