Ето ви 4 неща, за които трябва да знаете, преди да искате парите на хората.
Краудфъндинга проправи нов път за предприемачите при набирането на капитал за своите бизнеси и е генерирала милиарди долари за стартъп индустрията. Някои го правят добре, други не се справят толкова добре, колкото очакват. Пример за това е Нюйоркската опера, която пуска кампания в Kickstarter, за да събере 1 милион долара, за да не затвори врати през лятото на 2013-та година. След кампанията, която протича 22 дни, те събират малко над 300 000 долара и трябва да обявят банкрут и да затворят. Предприемачите могат да научат ценни уроци от провалите на други компании, които използват crowdfunding като метод на финансиране.
Първо, NYCO (Нюйоркска опера) не са дефинирали за какво ще използват парите, които съберат. Kickstarter заявяват, че сайтът не е, за да се използва за директна благотворителност или финансиране на кауза, следователно един проект от неправителствена организация трябва да има ясна цел и да се съсредоточи върху това, за което се създава. Второ, кампанията започва едва девет дни преди началото на сезон 2013-14, която е трябвало да се финансира. Някои смятат, че лошото планиране и късното начало на кампанията са довели до неуспеха на операта. Това показва как липсата на разбиране и подготовка може да доведе до слаби резултати в онлайн кампаниите чрез crowdfunding.
Как да направите нещата по правилният начин? Преди да скочите в crowdfunding-a, ето 4 неща, които трябва да знаете.
1. Краудфъндинга не е подходящ за всички – имате три възможности.
- Crowdfunding-дарение. Хората допринасят за една кауза или кампания, когато вярват в нея и не очакват възвръщаемост от парите, които са дали. Те просто искат да помогнат. Това е идеална възможност за филантропите или тези, които искат да подкрепят тяхната общност.
- Награден crowdfunding. Този вид краудфъндинг се използва най-често от музиканти, филмови продуценти и ново възникващи потребителски стоки. Така те са възнаградени с прототипа или друга материална награда.
- Дългов crowdfunding. Това включва лица или организации, които се нуждаят от заеми и ги връщат с лихви. Тези видове кредити са все по-популярни, особено от предприятията, които искат да се разширят, но не им достигат средствата от собствения капитал в тяхната компания.
2. Crowdfunding има своите правила и разпоредби, които трябва да следвате.
Добавянето на вашата кампания във сайт за краудфъндинг може да изглежда лесно, но изобщо не е така. Трябва да спазвате регулаторните изисквания на този вид финансиране. Работата над вашата кампания фактически започва доста преди да я добавите в сайт за краудфъндинг. Социалните мрежи са се превърнали в мощен (и безплатен) маркетингов инструмент за изграждане на инерция и насърчаване на обвързването с потребителите. Отделете време, за да развиете вашата мрежа. Това е лична инвестиция, която трябва да опитате да постигнете.
Дори и след това трябва да направите проучване какъв тип кампания да използвате, както и точно кой сайт за краудфъндинг ще използвате. Отделете малко време и се уверете, че сте разбрали за съответствието с нормативните изисквания, необходими за вашата кампания. Консултирайте се с адвокат, ако имате въпроси. Има много инструменти и ресурси, които ще ви помогнат, за да се информирате достатъчно като книги, блогове, видео клипове, така че се възползвайте от тях.
3. Не трябва да краудфъндвате без бизнес план.
Съществуването на подходящ бизнес план е важно, особено, ако искате да получите максимума от краудфъндинг кампанията си. Искате ли инвеститорите да знаят, че сте сериозни? Инвеститорите искат да знаят за вашите приоритети и че имате не само страхотна идея или продукт, но и знаете как точно ще го постигнете във времето. Наличието на бизнес план може да вдъхне доверие на инвеститора. Колкото повече информация има във вашият бизнес план, толкова по-добре. Ясно обяснете за бизнес целите си и как искате да ги постигнете.
4. Не забравяйте за краудфъндинга дори и след като сте получили нужната инвестиция.
Ако кампанията ви е завършила и е била успешна, работата ви не е завършена изцяло. Не спирайте вашите комуникации с хората след това. Споделяйте в социалните мрежи за вашият прогрес и не губете инерция. Останете съсредоточени и се уверете, че инвеститорите ви са добре осведомени.
Следвайки тези насоки ще избегнете повечето клопки, който този вид финансиране може да ви сблъска. Изборът на правилната стратегия за този вид финансиране на вашия бизнес, ще ви позволи да определите вашите нужди, набирането на капитал и степента на участие, което бихте искали да имат сътрудниците ви. И финално, наличието на ясен бизнес план ще ви позволи да съберете нужните средства, но разбира се гаранция не винаги има. Важното е да свършите вашата част от задачата.