Crowdfunding-ът е добър начин за предприемачите да стартират свой бизнес без влагането на големи средства. Този вид финансиране дава възможност на хората да стартират своите начинания при наличието на добър бизнес план и прилична идея, с която да съберат очите на хората и да вземат максимално количество пари.
В тази статия ще ви представя Нейтън Ресник. Той е основател на часовникарска компания Yes Man и сътрудник в Entrepreneur.com Продължете да четете надолу, за да разберете как Нейтън е стартирал бизнеса си и е направил успешна кампания в Kickstarter – най-големият сайт за crowdfunding финансиране.
Ето какво споделя той:
Нямахме пари да финансираме производството когато стартирах моя стартъп – Yes Man. Именно за това се обърнахме към Kickstarter. Хората ни подкрепиха, като заявяваха предварителни поръчки за нашите часовници и така събрахме достатъчни средства, за да започнем производствения цикъл в стартъпа.
Сега работим върху втората си crowdfunding кампания за начало на производство на новата ни серия слънчеви очила. След стартирането на две успешни подобни кампании научих доста неща за този вид финансиране и ще ги споделя с вас. Продължете да четете, за да научите всичко, което трябва да знаете, за да стартирате успешна crowdfunding кампания, в който и да е сайт.
1. Разработване на вашата история
Много важно за краудфъндинга са историите. За разлика от традиционните сайтове, които се фокусират върху продукти, хората в сайтовете като Kickstarter или Indiegogo искат да знаят каква е вашата история и как искате да постигнете желания резултат с кампанията си. Обяснявайки защо имате нужда от тяхната подкрепа е също толкова важно, колкото и продукта, за който се събира инвестиция.
2. Направете свое видео резюме
В такъв вид кампании видео резюмето е много важно, за да накара хората да дадат парите си на вас. В своето видео може да използвате част от историята си или нещо друго, което може да ви помогне с цел да бъдете по-интересни на аудиторията, както и потенциалните инвеститори. Аз лично ви препоръчвам клипа да е в рекламен формат в порядъка на 30-40 секунди. В Yes Man за подобен клип работихме над 30 часа, докато най-накрая харесаме финалния вид на видеото. Отделете си достатъчно време за резюмето.
3. Представете снимки на продукта
Представянето на вашия продукт също много важно в crowdfunding финансирането. Снимките се толкова важни колкото и видеото, което трябва да заснемете. За кампаниите си в Yes Man използвахме снимки от професионален фотограф. Така, че ви препоръчваме да направите същото. Качеството на снимките ще се хареса на потенциалните инвеститори. Все пак вашият продукт е вашата „рожба“.
4. Вашият уеб сайт
Наличието на собствен сайт на компанията ви или на самият продукт не е толкова важна, но аз лично ви препоръчвам да направите. Дори и да не можете, може да наемете някой, който ще ви свърши добра работа. Всичко от което се нуждаете е една landing страница и представяне на бизнеса и продукта ви.
5. Представяне
Сайтове като Kickstarter използват свои условия, които съответно регулират това кои кампании могат да започнат да събират средства и кои не. Те не приемат всякакви crowdfunding проекти. Това може да е очевидно за много хора, но когато ние стартирахме, за нас не беше никак очевидно. Процесът на одобрение може да отнеме няколко дни и може да се наложи да се направят някои промени в кампанията ви. Бъдете сигурни да представите кампанията си поне 2 седмици преди самото започване на финансирането.
6. PR акция
Една често пренебрегвана част от този вид финансиране е разпространяването. Повечето хора вярват, че техните кампании ще станат известни от само себе си. Но никак не са прави. Важно е да споделите за кампанията си тук-там. Може да се свържете с медиите, да пуснете евтина реклама в няколко уеб сайта или другаде, където може да ви забележат бързо. Ние от Yes Man препоръчваме рекламата във Facebook или Google, тъй като там може да таргетирате рекламите си, за да попаднете на точните хора.
Краудфъндингът е идеалният начин за въвеждане на нови продукти на пазара. Той ви дава възможност да прецените търсенето и да помогнете на финансирането си, както и производственият цикъл. Бъдете сигурни, че знаете как да започнете подобна инициатива, как ще се произвежда продукта и колко ще струва.
Въпреки че десетки кампании надминаха тяхната crowdfunding цел, много повече се провалят незабелязано. Използвайки тези стъпки се надявам да сте по-успешни дори и от мен в следващите си кампании използвайки силата на тълпата.