В последните 3 години crowdfunding-ът се разпростря в световен мащаб с огромна сила. Печалбите на сайтовете, които извършват краудфъндинг се увеличи тройно.
В последно време именно този метод на финансиране се превърна в основен за юридическите и физическите лица, които търсят средства за своите проекти.
Благодарение на този метод за финансиране много хора могат да се включат с финансирането на няколко проекта – те могат да дадат както символични суми като 10$, 20$ или даже и по-големи суми от порядъка на няколко стотици хиляди долара.
Много проекти, които са решили да използват crowdfunding-а са успявали да реализират своите идеи. И не само това…
1) Kano – цел: 100 000 $, привлечени средства: 1,5 милиона $
2) Bug-A-Salt – цел: 15 000 $, привлечени средства: 578 000 $
3) TellSpec – цел: 100 000 $, привлечени средства: 386 000 $
През 2013 средствата натрупани чрез краудфъндинг навлизат на над 5 милиарда долара, което е двоен скок за разлика от последните две години.
Популярни категории, които събират най-много средства са – социални каузи, бизнес и предприемачество, филми и изкуства.
Най-големите crowdfunding канали в света са: Kickstarter; Indiegogo; Fundable; Crowdfunder.
Crowdfunding-ът промени драстично познатите ни видове финансирания и пазара на стоки и услуги в световен мащаб. Той стана предпочитан метод за финансиране на стартъпите и не само за тях. Сега въпросът е: „До къде ще стигне crowdfunding-а?“