• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Промени ли се представата за значението на думата „бранд“?

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Промени ли се представата за значението на думата "бранд"?

От известно време си мисля няколко неща свързани с определението на думата „бранд“ или „марка“.

Ще споделя какво се казва за значението на бранда в Уикипедия:

От основно значение е процеса на позициониране на марката както и постигането на диференциация на пазара. Без марката, потребителите едва ли биха направили разлика между конкурентни продукти. Производителите (или доставчиците на услуги) се конкурират основно с намаляване на цените. Брандингът им дава допълнителна възможност да се конкурират и въз основа на други характеристики на продукта, освен цената. Ако потребител възприема за себе си марката като допълнителна стойност, той би бил готов да плати за нея, вместо за нейните конкуренти. Тази разлика в цената може да достигне десетки проценти, и се нарича „първокласна марка.“

Все повече и повече попадам на различни инфлуенсъри, които пускат собствени продуктови линии и ги кръщават със странни имена. Нека избегна частта, че имената са странни. По-необичайното (за мен) в случая е, че тези имена са от сорта на: „нещо си, нещо си, бранд“,

  • MnogoGotinBrand
  • ЧикиРикиБранд
  • BRANDЪ

… и всякакви такива, които успях лично аз да измисля за 0,5 секунди.

Истината е, че нямам никакъв проблем със самите имена. По-скоро се дразня от това, че според мен, като човек, който се занимава от няколко години с маркетинг, понятието „бранд“ и „марка“ започват да се бъркат.

Знаеш ли, че преди години точните ключови думи бяха хит в Google. Сега, в днешно време, търсачката предпочита брандирани ключови думи, думи, включващи името и слогана на компанията.

За мен това значи, че за да изградиш успешна марка, тя трябва да се наложи във времето. Трябва да започне да става разпознаваема и да събира погледите. Трябва доста хора да са я тествали и да кореспондират с нейните ценности.

Марка се изгражда с години. Марка се развива с много работа, много усилия и много пот.

Не мога да приема, че всеки „инфлуенсър“ в нета, който иска да монетизира аудиторията си, пуска мърч и й дава някакво шикозно име, с което смята, че продуктите ще вървят като топъл хляб.

MarketKing е онлайн от над 8 години и не бих могъл да кажа, че още от първия ден сме били „бранд“. Имахме нужда от години упорита работа, за да превърнем сайтът в марка, която се чете от хиляди хора не само в страната, но и чужбина.

Брандът не се изгражда просто като му сложиш „бранд“ към името. Не е толкова просто. Марката е нещо много по-голямо. Истински добрият брандинг различава необикновените продукти от обикновените. Иначе как ще различим тениска 1 от тениска 2? Под бранда, който носят, разбира се.

Не искам този бърз писмен rant да звучи като хейт за „инфлуенсърите“. Въпреки, че ги слагам в кавички. Да, просто не мога да приема факта, че всеки, който мисли, че има влияние в интернет, пуска бранд, успешен бранд… И смята, че е толкова лесно и простичко. Просто слагаш „…..бранд“ към името и готово. Voila!

Теми: брандбрандингкомпаниямаркамисли за брандатърговска марка
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

бързи кредити
Други

Психология на бързия кредит

афилиейт компании в България
Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

Следващ
маркетинг за Черен петък

Подготовка за Черен Петък и Коледа: Как да създадеш успешни празнични кампании?

Най-новото

  • Психология на бързия кредит
  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
  • Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг
  • Бърз кредит за стартиране на бизнес
  • Paco Rabanne Invictus е парфюм, който носи енергия и сила
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.