През последните месеци все повече се засилва интересът към създаването на подкастове от страна на блогъри, фрийлансъри и маркетинг специалисти. Забелязвам увеличение на сайтовете, които пускат подобно гласово съдържание за своята аудитория. Подкастът е едно много силно маркетинг оръжие и аз лично също виждам ясните причини защо е добре да го включиш в своя арсенал. Аз лично обмислям от известно време да стартирам свое „предаване“, но темата, за която да говоря все още не е решена от моя страна.
В момента се сещам за един българин, който създава подкастове в своя сайт и аз лично много харесвам работата му. Това е Иво Димитров. А сайтът е НЛП Блог.
За да навляза в същината на статията ще кажа, че трябва да се внимава много за избора на тематика, по която да се говори. Всяко едно действие трябва да е добре обмислено. Но ето защо трябва да включиш създаването на подкаст към своя маркетинг арсенал.
Доверие
Подкастовете са страхотен пример за създаване на доверие между теб и твоята аудитория. Когато създаваш един подкаст ти влагаш истинска стойност в него, а това със сигурност се забелязва от потребителите, които всъщност са твоите слушатели. Подкастът може единствено да помогне на бизнеса ти.
Те дават шанс слушателя да разбере твоето мислене и да „влезе“ в главата ти, създавайки му една реална представа за самия теб. Факт е, че хората са склонни да купят нещо от някого, когото познават. А най-важното е да има доверие между теб и аудиторията ти. Благодарение на подкастовете ще създадеш една силна връзка с твоята аудитория, което ще помогне на начинанията ти и евентуално ще продаде продукта/услугата ти.
Класиране в търсачките
Когато подкастът се създаде добре той действително може да помогне на сайта ти. Може да увеличи активността в него, трафика от други сайтове, както и класирането в търсачките, което е от изключителна важност.
Има някои добри практики, които трябва да знаеш. Например, ако създадеш възможност подкастът ти да се сваля чрез цифрови носители като iTunes може да се показват твои бележки, обобщения на епизодите, както и други неща, които ще помогнат на самия сайт.
Връзка
Интервютата са важна част от подкастовете. Ако примерно пускаш седмични интервюта с различни хора със сигурност ще подобриш своите организационни умения. А самите разговори с тези личности ще помогнат да научиш нови неща, които ще предоставиш и на хората, които следят самия теб.
Повечето подкастове са в рамките на 30 до 60 минути, което е достатъчно време за създаването на един добър разговор със събеседника ти. Това дава възможност за създаването на нова връзка за теб било то с хората, които интервюираш или хората, на които предлагаш подкастовете си.
Допълнителен доход
Това всъщност е доста трудно, но разбира се не и невъзможно. Ако твоите подкастове наберат популярност може в последствие да се монетизират. Самата монетизация може да стане чрез спонсорства, продуктови реклами или нещо друго. В крайна сметка това ще зависи само и единствено от теб. А и никой не би отказъл един допълнителен доход.
Съдържание
Когато пускаш подкастове всяка седмица ще имаш нещо, от което се нужда всеки един човек занимаващ се с маркетинг – ще имаш ценно съдържание. Всеки нов епизод, който създаваш може да бъде интегриран в статия, където да споменаваш най-добрите практики, да обобщаваш казаното или да добавиш нещо, което смяташ, че е полезно за обогатяването на цялостното ти съдържание.
Чрез създаване на един ритъм от пускане на нови епизоди ще помогне за покачване на аудиторията ти, съдържанието ти ще допринесе за сплотяване на връзката с хората, които те следят. Всичко това води до плюс за твоя маркетинг.