• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Успех

Защо Макдоналдс не са мъртви… все още?

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Успех
0
Защо Макдоналдс не са мъртви... все още?

Продажбите на Макдоналдс са доста разнообразни в последните две години. Компанията се лута в капана на лошите заглавия, които бълват срещу нея и по всичко личи, че този цикъл няма да приключи скоро.

Резултатите от първото тримесечие на тази година излязоха в края на миналия месец. Показателите естествено не са никак добри за Макдоналдс. Изглежда, че господството им започва да намалява и заради новите играчи на пазара.

Макдоналдс имат много силни страни, а техните съперници могат само да им завиждат за това. Например, световното признание към Роналд Макдоналдс и златната арка, която една от най-разпознаваните логота на компании в света. Целта на McDonald’s естествено е запазването на лидерството на най-голяма верига ресторанти в света.

Знаейки за високите критики, които компанията получава от всички по света, как и защо Макдоналдс все още е сред лидерите на пазара за бързо хранене?

Масивна достъпност

McDonald’s имат 14 300 ресторанта само в Съединените Американски Щати, а експанзията по всичко личи, че продължава не само там, а и в световен мащаб. Според данни на компанията, целта им до 2017 година е да се отворят нови 2000 ресторанта само в Китай. Конкурентите от Chipotle се намират в растеж на ресторантите си, но са доста далеч от Макдоналдс с актив от само 1 800 обекта в САЩ.

Поради скорошните си проблеми Макдоналдс цели да намали растежа си до най-ниското си ниво за последните пет години. Но това „забавяне“ е доста относително. Защото все пак се очаква да се отворят 600-700 нови обекта само през тази година. В момента ресторантите на компанията са над 36 000.

От Chipotle пък споделиха, че възнамеряват да отворят около 200 нови обекта и то предимно в Съединените Американски Щати.

Маркетинг сила

Макдоналдс има изключително мощна маркетингова мощност изразена главно благодарение на нейните франчайзополучатели, които са задължени да отделят цели 4 процента от продажбите си за реклама.

Това огромна кофа с пари, която е разделена по два начина. Някои отиват за национална реклама и се фокусират върху доброто име на марката. Останалите отиват в регионалната реклама и се фокусират повече върху промоциите, които да карат нови клиенти към магазините.

Рекламите не е задължително да са скъпи, разбира се, а по-скоро ефективни. Но дълбоките джобове на Макдоналдс дават голямо предимство на компанията.

Печатане на пари

Текущият спад в продажбите на ресторантите в САЩ изстискват до максимум франчайзополучателите, които все още имат да плащат за постоянните разходи като труд и електроенергия.

Но ресторантите на Макдоналдс продължават да генерират много повече пари, отколкото нейните конкуренти. През 2014 година средно един ресторант на компанията прибира около 2,5 милиона долара, а конкурентите от Уенди печелят по около 1,6 милиона долара средно на ресторант, докато Бъргър Кинг са на загуба от средно 1,2 милиона долара на обект.

Защо има толкова голяма разлика между Макдоналдс и останалите? Това е заради голяма популярност на марката.

Новото лидерство

Изпълнителният директор на Макдоналдс Steve Easterbrook, който влезе в ролята си едва преди месец, заяви че иска да направи Макдоналдс „съвременна, прогресивна бургер компания.“ В същото време Mike Andres, който от дълги години работи на различни ръководни позиции във веригата стана президент на подразделението в САЩ.

Макдоналдс са тук отдавна

Проблемите, пред които веригата е изправена са отчасти резултат от изместването на индустрията към по-малките играчи, които представляват предизвикателство към по-големите. Ако тази тенденция продължава да расте, Макдоналдс няма да може да бъде в състояние да спаси себе си.

В същото време знаем, че компанията е имала проблеми и преди, но лесно е успяла да ги преодолее. Мислейки за разширяването на менюто и съсредоточаване на стойността беше целта на бившия изпълнителен директор Джим Скинър, който се опитваше да обърне бизнеса в тяхна полза.

Компанията е създадена през далечната 1940 година и това, че е на пазара толкова дълги години изключително много й помага да разрешава проблемите си бързо.

Теми: Макдоналдспари
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

афилиейт компании в България
Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

кредит за бизнес
Бизнес

Бърз кредит за стартиране на бизнес

Следващ
Verizon купува AOL за 4 милиарда долара

Verizon купува AOL за 4 милиарда долара

Най-новото

  • Психология на бързия кредит
  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
  • Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг
  • Бърз кредит за стартиране на бизнес
  • Paco Rabanne Invictus е парфюм, който носи енергия и сила
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.