Дедпул направо взриви бокс офиса в първия си уикенд, спечелвайки невероятните 135 милиона долара, като се превърна в най-успешния филм с рейтинг R. Бяха задминати и други рекорди – филма се превърна в най-добре стартиралия в бокс офиса за месец февруари, както и един от най-успешните на Фокс.
Всичко това доведе до въпроси как по дяволите Дедпул стана толкова хитов, дори и тук в България? Отговорите не са трудни за намиране.
Ние от Marketking.bg сме впечатлени от кампанията на Дедпул в социалните мрежи и отзвука, който се опитаха да създадат преди официалната световна премиера на продукцията. Това обезателно вдигна критериите за филм с рейтинг R.
Тук спорен беше моментът с използването на герила маркетинг в популяризирането на филма. Рискът идва от това, че създателите му могат да застрашат имиджа на филма още преди зрителите да са го гледали в кино салоните.
Въпреки всичко, от Fox решават да пуснат филма точно на Свети Валентин, дори и да не е поне малко близо до романтичен, Дедпул подтиква да отидете с половинката си да го изгледате и да се посмеете. Също така, страхотните герила маркетинг техники, които са използвани от маркетинг специалистите на Дедпул измества тотално фокуса от това, че е 14 февруари – Свети Валентин.
This Valentine’s Day, fall in love with #Deadpool. pic.twitter.com/ScQWrpXXmx
— Deadpool Movie (@deadpoolmovie) January 11, 2016
It’s time to cuddle the shit out of #Deadpool. In theaters now. https://t.co/uBUGirtH3Tpic.twitter.com/kLzUAj3tu6
— Deadpool Movie (@deadpoolmovie) February 14, 2016
По официални данни на Brandwatch кампанията на Дедпул също се оказва доста креативна. Като те я сравняват с постовете на Дуейн Джонсън Скалата в Деня на Палачинката. 74 процента от коментарите в социалните мрежи са били изключително положителни, а само 26 процента – негативни. Данните са за периода първи януари – девети февруари.
Но креативността на маркетинг екипа на Фокс не спира до тук. Освен добрата онлайн кампания, създателите на Дедпул прилагат и много добра офлайн стратегия. Те слагат емотикони на своите реклами на билбордовете в градовете по света.
Свалям шапки на изключително добрия маркетинг екип стоящ зад креативните неща, на които станахме свидетели по света и у нас. Ето и едно селфи на хората от маркетинг екипа на Дедпул заедно с главния герой Раян Рейнолдс.