Водафон е една от гигантските компании, които използват различни услуги предлагани от Google. И най-вече в частта за маркетинг и достигане до нови и стари клиенти. Един от тези случаи е когато настъпи пандемията и хората започнаха да работят от домовете си, намалиха излизанията и приеха новата реалност.
Предизвикателството пред Vodafone
Vodafone е водеща телекомуникационна компания в Европа и Африка. Марката търсеше начин да мащабира събирането на лийдове за своята услуга в Турция, която позволява на клиентите да активират нови телефонни планове от вкъщи. Тази услуга е станала особено ценна по време на пандемията, тъй като посещенията на магазините намаляха. Vodafone измерва потенциални клиенти въз основа на клиенти, които попълват онлайн формуляр, за да насрочат среща у дома за подписване на договори и доставка на SIM карта.
Подходът на бранда
Vodafone Турция прие Performance Max като основна кампания за генериране на потенциални клиенти на върха на стандартните кампании за търсене, базирани на ключови думи. Целта беше да се позволи на машинното обучение на Google да намери потенциални клиенти за Vodafone и да привлече повече потенциални клиенти във всички свойства и мрежи на Google извън Search, като YouTube, Display, Discover и други. За да помогне за постигане на по-добра производителност, екипът качи широка гама от творчески активи – включително висококачествени изображения и видеоклипове – за да даде на машинното обучение повече възможности за намиране на най-ефективните комбинации. Те също така добавиха отрицателни ключови думи за търсения, в които не искаха да се показват, и изключения за съдържание и разположения на ниво акаунт за безопасност на марката.
Резултатите
Кампаниите Performance Max доведоха до ръст от 9% в общите потенциални клиенти за цифрово придобиване и 18% увеличение на потенциалните клиенти върху съществуващите кампании на Google (без да се отнема трафик или потенциални клиенти от други кампании). Кампанията беше икономически ефективна и генерира нови потенциални клиенти със 70% по-ниска CPA в сравнение с общите кампании в мрежата за търсене.
Винаги искаме да възприемем нови рекламни технологии, които създават ръст на продажбите с по-ниски разходи. Performance Max се привежда в съответствие с нашите бизнес цели и ни помага да придобием нови клиенти, без да канибализираме продажбите между кампаниите.
Айда Куролу, Продуктов мениджър във Водафон Турция