Освен ако не живееш под скала, вероятно си чувал бръмченето около приложението за видео TikTok. И с лесното си за консумация съдържание, което милиони хора гледат всеки ден, е лесно да се разбере защо има нарастващ шум за рекламите в TikTok.
С приложението, което привлича 500 милиона активни потребители по целия свят, TikTok е мечтата на маркетинг специалистите в момента, но как точно работят рекламите там? А много малки и средни бизнеси се чудят как и дали изобщо могат да рекламират там.
Ако се интересуваш от маркетинг в TikTok, но не знаеш откъде да започнеш – ще ти помогнем. Направихме нашето проучване, разгледахме различни видове съдържание и съставихме това полезно ръководство, което ще ти даде инструментите, от които се нуждаеш, за да разбереш рекламите в TikTok, неговата потребителска база, както и различните й функции и възможности.
Продължи да четеш, за да научиш повече за странния и прекрасен свят на TikTok и как твоят бизнес може да стане част от него.
TikTok Ads: Какво е TikTok?
TikTok е социално медийно приложение, което позволява на потребителите да създават и преглеждат кратки видеоклипове, настроени на музика или саундтраци по поръчка.
Идеално е за широко използване, докато потребителите могат просто да скролват из приложението – превъртане и гледане на съдържание на други потребители без да допринасят с ново съдържание.
Но преди да преминем към функциите на приложението, може би се чудиш откъде дори е дошъл TikTok – и с основателна причина пътуването му до световна популярност е интересно.
Приложението е собственост на ByteMedia, който за първи път пусна китайска версия на приложението, наречена Douyin през септември 2016 година. TikTok – който използва същия софтуер като Douyin – беше пуснат като международния колега на Douyin година по-късно. Не след дълго ByteMedia се сдоби с приложението за lip-sync Musical.ly и след комбинирането на двете приложения през август 2018 година бързо набра популярност.
С такъв бърз растеж някои създатели на TikTok клипове станаха много популярни и привлякоха външно внимание. Един потребител дори беше подписа с агенция за таланти благодарение на вирусен пост.
През септември 2019 г. NFL подписа многогодишно партньорство за споделяне highlights и задкулисни материали с потребители на TikTok. Междувременно, смес от високопоставени хора, групи и търговски обекти също се появиха като популярни профили в TikTok, включително Уил Смит, Гари Вайнерчук, The Washington Post и корейската момчешка група BTS.
Кой използва TikTok?
И така, кой гледа цялото това съдържание от тези създатели на random съдържание? Е, това са най-вече тези под 30 години, особено тези, принадлежащи към Gen Z – огромни 41 процента от потребителите на TikTok са на възраст между 16 и 24 години. И с този възрастов диапазон, който има увеличена покупателна способност, разбирането на рекламите в TikTok и рекламирането там много важно нещо.
Имайки предвид всичко това, как бизнеса може да използва силата на TikTok?
Как можеш да използваш TikTok в своя маркетинг микс?
Тъй като е в сегашната си форма от края на 2018 година, рекламирането в TikTok е в начална фаза. Въпреки че в бъдеще може да настъпят големи промени, ето настоящите начини, по които една марка може да използва приложението за маркетинг:
🧔🏼 Създаване на профил
Вероятно най-евтиният начин да включиш TikTok маркетинг е чрез създаване на профил, създаване на съдържание и изграждане на аудитория. Въпреки това има изящно изкуство да правиш видеоклипове, които не само промотират твоята марка, но и привличат зрители. Потребителите не използват приложението, за да гледат реклами, така че всяка марка, която иска да се включи, трябва да се запознае добре с типа популярно съдържание преди да стартира акаунт (не се притеснявай, ще ти дадем лист с хакове по-долу).
💵 Плащане за TikTok Ads
Това изглежда като очевидният отговор, когато говорим за реклами в TikTok, но в момента тази опция е достъпна само в определени страни и има ограничителен ценови маркер. Платените TikTok реклами могат да се предлагат в няколко форми, включително:
- Pre-roll ads: Клипове, които тръгват веднага след стартиране на приложението.
- In-feed ads: Видео, което се появява докато потребителите скролват.
- Promoted hashtag challenges: Видеоклипове, насърчаващи качването на съдържание с помощта на персонализиран хаштаг.
- Branded effects: Персонализиран филтър за ефекти, който създателите да използват във видеоклиповете – подобни на тези в Snapchat и Instagram, но съдържащи специфична за марката информация.
Както споменахме, рекламите в TikTok за момента са скъпи. Това е добра опция, но в момента рекламите в TikTok изглежда са достъпни за марки като Universal Pictures, Макдоналдс и Guess.
🙋🏼 Работа с инфлуенсъри
Работата с доказан, подходящ TikTok influencer за промотиране на твоя продукт е страхотна стратегия за създаване на съдържание в платформата. Това е нещо, което всякакви компании са започнали да правят, от утвърдени марки като Elf Cosmetics и Petco до по-малки предприемачи, които искат да популяризират един продукт.
Въпреки това, тъй като не може да включиш URL адреси за кликане в клиповете, не винаги е лесно да насочиш трафик към уебсайтове. Може да опиташ да заобиколиш това, като накараш инфлуенсърите да поставят линк към твоя магазин в тяхната биография или секцията за видео коментари, но както може да си представиш, добавянето на тази допълнителна стъпка намалява последването.
📲 Shoppable видеа в TikTok
Може би си чувал за shoppable видеоклипове, които са достъпни в TikTok. Това е съвсем нова опция, която в момента се тества от няколко влиятелни лица, но е налична в сестринското приложение на TikTok, Douyin, от известно време. Подобно на функцията „swipe up“ в Инстаграм и в TikTok позволяват на потребителите да прикачат URL към своите рекламни видеоклипове, така че те да могат да бъдат отведени до магазина им с едно докосване.
Въпреки че TikTok потвърди, че изпробва функцията, тя не не е потвърдила кога ще бъде представена на по-широка аудитория, така че в момента видеоклиповете, които могат да се „купуват“, не могат да се считат за жизнеспособна опция. Ако обаче тази функция бъде пусната по целия свят, тя ще отвори TikTok за маркетинг на влиянието и ще улесни продажбите директно от профила на твоя бизнес.
Независимо коя от възможностите за реклама в TikTok ти допада, все пак ще трябва подходяща и умна реклама, за да се създаде въздействие към аудиторията. Тъй като по-голямата част от потребителите на TikTok са израснали в ерата на интернет, те са находчиви що се отнася до рекламата и не искат да гледат нещо ясно. Но това не означава, че непременно се противопоставят на рекламата – просто трябва тя да се направи по правилния начин, за да не боде в очите на хората.
И така, какъв е най-добрият начин да рекламираш в TikTok? Използвай уникалните функции и културата на приложението.
Реклама в TikTok: Използване на функциите на приложението
За разлика от сайтовете като Facebook или Twitter, потребителите на TikTok често базират съдържанието си на тенденции и мемета/миймове. Тя може да се промени бързо – това, което е популярно една седмица, не е задължително да е горещо през следващата – и ключът е да скачаш върху тенденциите възможно най-скоро. Докато оригиналното съдържание е оценено, реакционното съдържание също е високо възнаградено. Ето няколко от различните видове съдържание, които би могъл да разгледаш за твоя маркетинг в TikTok.
Hashtag предизвикателства
Хаштаг предизвикателствата са конкретни задачи, които са зададени от един потребител, а други потребители на TikTok се насърчават да ги изпробват и публикуват резултата, като използват свързания хаштаг. Всеки потребител може да опита и да създаде предизвикателство, въпреки че независимо дали се присъединяват или не – не е сигурно, че тага ще се развие.
Когато марките плащат за хаштаг предизвикателства, техните тагове се популяризират в продължение на няколко дни и обикновено са придружени от микросайт, където потребителите могат да закупят продуктите на марката в рамките на TikTok. Ето какво направи веригата за хранителни стоки Kroger, когато изпълни предизвикателството #TransformUrDorm по време back-to-school шопинга.
Ако има популярно предизвикателство, което отговаря на твоята марка или продукт, това може да бъде чудесна възможност да скочи върху лентата и да опита да получи някои мнения. Не забравяй да разгледаш други видеоклипове, като използват хаштега, за да усетиш различните начини, по които може да се включат.
Създаване и повторно използване на звуци
Това може да е остатък от произхода на Musical.ly, но голяма част от TikTok е използването на „звуци“ за придружаване на видеоклипове. Това може да включва фрагменти от песни, речи, диалог по телевизия или филми или коментари на случаен потребител. Гениалната част е, че след като звук се използва във видеоклип, той се запазва в TikTok и след това може да бъде използван повторно от други създатели.
Танц предизвикателства
Като се има предвид популярността на музиката в TikTok, танцовите предизвикателства изглеждат невероятни. Те се разпространяват, когато един създател танцува на конкретна песен, а други я пресъздават. Самият танц може да бъде сложен или може да бъде пресъздаден сложно – или и двете.
Да вземем например предизвикателството The Git Up, където хората танцуват на определена рутина на едноименната песен на Blanco Brown. Въпреки че предизвикателството не е създадено от Браун или неговия екип – това е дело на потребителя на TikTok Harvey Bass – видеоклипове, използващи hashtag #thegitup, получиха над 157 милиона гледания. И ефектът на потока издигна песента на Браун, която събра над 127 милиона слушания в Spotify.
Дуети и ефекти
TikTok има широка гама от филтри и специални ефекти, които потребителите могат да представят в своите видеоклипове.
Дуетите са популярен стил, позволяващ на потребителите да заснемат един видеоклип и да запишат придружаващо видео с приятел.
Дуетите често се използват, когато други потребители се опитват да повторят нещо, което оригиналният потребител на TikTok е направил, като готвене или друго. Или може да действа като забавен или творчески вариант на оригиналното видео.
Намиране на твоята вълна с TikTok реклама и маркетинг
Ако никоя от тези функции и формати не отговарят на твоя бизнес, винаги може да прегледаш приложението, за да видиш какво друго е популярно и да влезеш, след като видиш форматите, звуците или хаштаговете, които ти харесват.
Тъй като Тикток е такова място за творчество, небето е границата, когато става въпрос за маркетинг там. И понеже най-добрият начин за създаване на реклами в Тикток все още не е напълно ясно – особено за марки с по-малък маркетингов бюджет – няма по-добро време да започнеш да експериментираш и тестваш нещо, което може да проработи.
Използваш ли Тикток за промотиране на твоя бизнес? Направихте ли някакви продажби чрез платформата? Разкажи ни за това в коментарите по-долу.