Конверсиите, високите % на посещения и подобреното средно време на страница са цел на всеки маркетолог.
А знаехте ли, че работата в екип може да удвои дори да утрои успеха ви?
Читателите са вашите верни сътрудници. Те са много добри в това да създават социални споделяния. Това е и тяхна супер сила. Но тази супер сила трябва да бъде призована.
В тази публикация ще ви покажа как да накарате читателите си да споделят съдържанието ви.
Накарайте хората да искат да четат съдържанието ви 📄
Преди дори да говорим за получаване на споделяния, трябва да накарате хората да четат съдържанието ви.
Време за статистика:
- 80% четат заглавието
- останалите 20% – копието.
- 59% ще споделят без да прочетат статията
Това означава, че ще трябва да подобрите играта със заглавия.
Как да привлечете вниманието със супер заглавия?
Има много формули за писане на заглавия. Всяка от тях е доказана чрез множество тествания.
Тук ще оставя няколко линка към ръководства за писане на заглавия. Те ще ви запознаят с основните похвати при писане на заглавия.
- The Step-by-Step Guide to Writing Powerful Headlines
- 55 Easy Ways To Write A Headline That Will Reach Your Readers
- Copywriting Hacks: How to Write Irresistible Headlines, Subheads And Body Copy
- Copywriting Headlines That Sell (with Templates & Swipe File)
BuzzSumo споделят резултатите от своето изследване. Ето списъка им:
- Как да…
- Бъдещето на …
- Ти трябва да…
- Защо трябва да …
- Мога да науча от …
Това са най-добрите възможности за вашето заглавие. Ето още няколко:
- Най-добрите начини за …
- 7 най-добри…
- 10 начина да …
Как да пишете заглавия, които карат хората да четат съдържанието ви? 📰
Нека да поговорим за това как да пишете заглавия. Те ще накарат хората да четат вашето съдържание или поне да го прегледат. Ето някои от най-добрите ми съвети:
1. Какви ползи получават читателите?
Трябва да дадете на читателите си нещо стойностно. Ето някои неща, които аз се старая да давам на моите:
- нова информация
- забавление
- да разберат/ да се запознаят с нови понятия
Пример:
Ако имате блог за дигитален маркетинг, ще трябва да предоставяте на хората:
- ръководства
- информация за различни маркетингови стратегии
- съвети
- проучвания и статистика
2. Числата са вашият път към сърцата на посетителите
Хората обичат числата. Ето пример:
- Как направих блога си известен? От 10 000 до 600 000 абоната за една година
- Как изградих фен базата на моя уебсайт?
Бихте избрали първия пост, нали? Същото ефект има и използването на статистически данни.
Числата гарантират на бъдещия ви читател, че форматът ще бъде лесно смилаем.
„Числата работят добре в заглавия, защото хората харесват предсказуемостта и не харесват несигурността,“ казва Буфър Кортни Ситер.
3. Посипи сол в раната
Какви трудности изпитва вашата публика? Защо те посещават вашия уебсайт?
Измисли още 5-10 подобни въпроса. Запиши си ги и използвай отговорите като отправна точка. Опознай аудиторията си, за да разбереш нуждите им:
- Какъв тип съдържание да им предоставяш?
- Кои теми ги вълнуват?
- Предпочитат ли визуално представяне на информацията?
- Кога са най-активни?
- Как да осъществите връзка с целевата аудитория?
- Защо Х оказва такъв ефект върху читателите?
4. Събудете любопитството им
Най-добрият начин да го направите е чрез заглавията си. Дайте на хората малка част от информация и ги оставете да молят за още.
5. Грешките са вашият път към успеха
Никой не обича да прави грешки / аз поне не обичам /. Използвайте този факт, за да създадете ангажиращи публикации.
Ако пишете за провала на известен човек, интересът ще се покачи бързо. Още по-добре е да пишете за собствените си грешки. Това ще направи публикацията малко по-лична (сближаване с читателите) и по-интересна.
Ако можеш, помогни на хората да се поучат от чуждите грешки.
6. Не пишете нито SEO, нито за хора… Пишете и за двете
Въпреки че SEO е една от основните съставки за успех, не се обсебвайте. Съдържанието ви не е писано за роботи, а за хора.
Повечето SEO правила са полезни и за читателите:
- списъци
- оптимизирани заглавия
- по-кратки абзаци
- ключови думи
- оригинално съдържание
Стремете се да отговорите на нуждите на двете страни.
7. Използвайте клишета
Свикнали сме да избягваме клишетата. Е, аз ви насърчавам да правите обратното.
Защо? Защото хората винаги ще търсят клишета:
- Най-добрите песни за …
- !00 книги, които всеки трябва да прочете
- Как да бъдем по-продуктивни?
- Как да се преборим с промените в настроението?
Може да си мислите, че шансовете за класиране в такива условия са пренебрежими. Не! Техниката на небостъргача е тук да ви помогне.
Ето как работи:
Намерете съдържание, което вече е получило много линкове / цитирания по дадена тема. Направете списък с нещата, които им липсват.
Може би текстът е оформен в огромни абзаци? Информацията не е проверена. Липсват картинки.
Когато пишете своята статия, попълнете пропуските на конкуренцията си. Готови?
Последната стъпка е да се обърнете към правилните хора. Не изпращайте имейли на случайни хора!
Трябва да се свържете със собственици на сайтове, които са добавили линк към конкуренцията. Уверете се, че отговарят на следните изисквания:
- Управляват сайт във вашата ниша
- Интересуват се от вашата тема
- Вече линкват към статия по темата
8. Използвайте силни думи, подтикващи към действие
Силните думи в копието и заглавието грабват вниманието по-бързо. Ето примери:
- Най-доброто
- Топ
- Безплатен
- Единствен по рода си
- Удивителен
Какво мотивира читателя да споделят съдържание? 🤷🏻♂️
Читателите споделят съдържанието на хората, които познават, на които имат доверие и харесват.
Но шансовете за споделяне на съдържанието ви се влияят повече от отношения на вашите читатели с другите хора, отколкото с вас.
Най-честите причини да споделяме съдържание са:
- За да донесе стойност и / или забавление на другите. 49% заявяват, че споделят съдържание, за да показват продукти, които харесват, да споделят мнения, да насърчават действията.
- 68% от хората споделят съдържание, за да дадат по-добра представа кои са / черти на личността, какво ги интересува /
- 78% споделят съдържание, за да подхранват отношенията си с другите
- 84% споделят в подкрепа на каузи или проблеми, които ги вълнуват
- 73% споделят съдържание, защото по този начин обработват информацията по-добре и по-бързо
Доброто първо впечатление води до добро социално впечатление.
Хората имат продължителност на вниманието от осем секунди. За тези 8 секунди трябва да накарате хората да прочетат съдържанието ви.
Заглавието и въведението в темата са основен приоритет. Те са първото впечатление. Ето няколко съвета как да напишете грабващ увод:
- Използвайте статистиката
- Започнете от края
- Обобщете публикацията, но не издавайте най-интересната част
- Споделете нещо лично
За да научите повече за изкуството да пишете страхотно, прочетете този пост в CoSchedule.
Следете тенденциите. 🧭
Трябва да напишете в своята ниша и да напишете това, за което сте страстни. Но понякога това не е добра идея. Знаеш, че създавате съдържание за аудиторията си, нали?
Това, за което искате да пишете, може да не е желанието на вашата публика. Отидете да проверите Google Trends, за да разберете кои са най-популярните теми в момента.
Изберете вашата цел /район/. Ще ви бъде предоставена информация с най-търсените новини от деня.
Тенденциите в търсенето в реално време са друго място, към което да се обърнете. Тук може да се сортира информацията по теми.
Добавете визуален тип съдържание
Хората учат по-ефективно, когато писмената информация се представя визуално:
- Видеа
- Инфографики
- Графики
- Диаграми
- Снимки
Лекция и четене са най-малко ефективните начини за учене.
Можете да получите безплатни изображения от:
- Pixabay
- Unsplash
- Gratisography
- Morguefile
И създайте инфографика на:
- Canva
- Piktochart
- BitVisme
- Visme
- Snappa
Най-добрия избор – създайте няколко видеоклипа! Знам, че някои от вас мразят да записвате видео съдържание / мързи ги да го правят /, но това може да увеличи конверсиите с 80%. Плюс това визуалният тип съдържание ще подобри средното време на страницата.
ПРО СЪВЕТ: Използвайте оригинални картинки. В моите публикации аз създава 95% от визуалното съдържание.
Използвам Canva и Infogram, за да създавам цветни и грабващи картинки и диаграми.
Скрийншотовете са добри помощници също. Може да ги използвате при описание на процес.
Направете вашето съдържание лесно за четене
Няма значение колко е добро писането ви, ако хората не могат да намерят информацията, която търсят.
Големи парчета текст – Изображения – Видео – Булет Точки – H2 / H3 / H4 заглавия = Ниска ангажираност + Ниско средно време на страница
Това изглежда като химична реакция и е така. Единственото условие е да предоставите на изходните вещества достатъчно време и „Voila!“ Имате формулата за неуспех.
Ето какво ще правят по-интелигентните хора:
- Разделете информацията на малки абзаци / 2-4 реда /
- Използвайте заглавия и подзаглавия, за да помогнете на читателите да се ориентират в информацията
- Използвайте визуално представяне на текстовото съдържание
- Използвайте точки и / или номериране
- Използвайте статистиката
Знам, че си умен и ще постъпиш правилно / втората част е верния отговор/.
Насърчавайте силни емоции 🗣
Съдържанието, което предизвиква емоции, е много по-вероятно да бъде споделено от вашата аудитория. Това показва изследването на Ноа Каган. Той анализира топ 10 000 най-споделяни части от съдържанието. Емоциите свързани с топ 3-те статии, са:
- Страх (25%)
- Смях (17%)
- Развлечение (15%)
Въз основа на изследването на New York Times основният мотив, защо хората споделят съдържание, е да подобрим живота на нашите близки.
Ето още едно интересно нещо:
Ако една реклама предизвика повече негативни емоции, това може да окаже положителен ефект. Ядосани, раздразнени, засегнати потребителите споделят като луди! И все пак подобен риск е от решаващо значение за вашата марка/ компания.
Има случаи, когато обидени клиенти сриват имиджа на компанията на пух и прах. Бъдете внимателни, когато си играете с огъня.
Така че, прочетете съдържанието си внимателно, преди да го публикувате.
Създавайте полезно съдържание, за да помогнете на посетителите си 🍬
В повечето случаи хората четат публикации, защото искат да научат нещо.
Във вашия случай може да е различно. Разберете какво иска вашата публика и им го дайте.
Ако управлявате уебсайт на тема фотография, посетителите може да искат да видят нещо по-различно от снимки. Осигурете им подробни ръководства за това как да създават страхотни портрети, как да редактират снимки и т.н.
Помогнете на инфлуенсърите и те ще помогнат (и вашето съдържание)
Една от най-популярните платформи за социални медии е Instagram с над милиард потребители.
Неговите крале и кралици са инфлуенсърите. Тяхната задача е, добре да… влияят на хората. Много марки се възползват от силните им връзки с последователите. Така популяризират своите продукти и услуги пред огромен брой ангажирани хора.
Това е златна възможност и за вас. Преди да започнете да се стремите да плащате на топ инфлуенсър, за да популяризира вашето съдържание, вижте какво мога да ви предложа.
По-малките предприятия разчитат на микро-инфлуенсъри. Фен базата им не е съставена от 700 000 души, но 1000-100 000 са идеален брой за вашите нужди.
Можете да намерите микро и нано инфлуенсъри чрез хаштагове или някои приложения като Kicksta.
Целта ви е повече социални споделяния? Тогава си ги поискайте!
Време е да приложите няколко копирайтинг техники. Когато създавате призив за действие (CTA), най-добрия избор е да кажеш на хората какво да правят.
Свикнали сме да изпълняваме нареждания, да бъдем последователни в действията си.
Този съвет не важи само за страници за продажби. В края на поста си оставете място за още едно изречение. Неговата задача ще е да покаже на читателите какво действие да предприемат.
Заключение
Има едно най-важно нещо, което обединява публикациите, получаващи много:
- социални споделяния
- коментари
Това е потребителския опит (UX).
По друг начин казано:
Вашата цел е да отговорите на нуждите на потребителите на 100%, а след това да добавите малък бонус.
Има 2.96 милиарда активни потребители в социалните медии. Не може да се харесате на всички. Убедена съм обаче, че съветите в този пост ще ви спечелят интереса на вашите читатели.
Сподели своя опит по темата в коментарите. Какви техники използваш ти?