• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Как да създадеш своя персонален бранд по примера на Доналд Тръмп?

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Как да създадеш своя персонален бранд по примера на Доналд Тръмп?

Много малко хора очакваха Доналд Тръмп да стигне толкова далеч в президентската надпревара в Сащ. Още по-малко хора очакват той да спечели тези избори, но… кой знае? Да кажеш, че Тръмп не може да убеждава и влияе на мнението на аудиторията, би било доста лъжовно. Той взима бизнес решения през по-голямата част от живота си и е писал доста книги по този въпрос.

Колкото и провокативен да е, колкото и негативни емоции да навлича върху себе си, брандът Доналд Тръмп е тук и ще остане на сцената още дълго време. Когато анализираш атипичния и много спорен подход към президентските избори, както и присъствието му в медиите по време на неговата кариера, можеш да вземеш редица ползи, за да подобриш своя персонален бранд.

Бъди консинстентност

Тръмп е наричан по всякакъв начин през годините. Той е безочлив и често успява да шокира хората с дейстивята си. Политиката му може да е доста променлива през времето, но цялостният му подход към нещата е непроменлив. Последователността в брандинга е от първостепенно значение. Така разработваш определени очаквания около продукта. Същото важи и за персоналният бранд. Тръмп побеждава благодарение на своята последователно спорна позиция относно бизнеса и политиката.

Важно е да изграждаш своя личен бранд около последователността, честотата на комуникация и представянето на марката. Най-добрите брандове изпълняват всичко, което са обещали преди това.

Бъди разпознаваем

Тръмп е надраснал кариерата си повече от косата си. Той последователно използва редица канали за изграждане на марката си и да насърчи неговата експертиза. Това включва:

  • новини и медийни интервюта
  • прояви в предавания
  • появи в икономически дебати и подобни…
  • писане и публикуване на авторитетни книги
  • пускане на брандирано съдържание
  • възползване от ПР възможности

Ако искаш да бъдеш разпознаваем, трябва да изкараш себе си навън, чрез различни канали. Ако Доналд Тръмп не промотираше своя личен бранд, той нямаше да е на сцената повече от 30 години. Също така, нямаше да бъде и кандидат за президент на Сащ.

Използвай социалните мрежи, за да ангажираш аудиторията, създавай блог постове за свой сайт и бъди активен на различни места онлайн и офлайн. Колкото повече си активен, толкова повече хора ще те забелязват и ще търсят твоята експертиза.

Избери своята битка и се сражавай

Ако трябва да изберем само едно нещо, в което Тръмп е добър, то това би било – привличането на внимание. Той често се замесва в различни скандали и битки. Това не е произволно все пак. Доналд избира своите битки базирани на неговия бранд и политическа позиция.

Това е важен момент, на който трябва да се обърне внимание, когато става въпрос за личен брандинг. Тръмп не създава просто съдържание или говори напразно. Той анализира всяко действие и грабва възможността от рано.

Не се примирявай единствено със създаването на съдържание около своя личен бранд. Намери установени и влиятелни хора с различни мнения и ги ангажирай. Не предлагам да правиш нещата едно към едно като мистър Тръмп и да убиждаш своеволно. Изграждането на персонален бранд изисква етика и морал.

Бъди автентичен

Това нещо, което доста пъти съм разисквал в статии тук. А Тръмп не е от хората, които крият мислите си. Той не увърта, това което трябва да каже направо. Той говори по начин, който му дава пълна автентичност. Кандидатът за президент обижда всеки, който сметне, че не му е изгоден и прави това, че персоналният му бранд да изпъкне.

Твоята аудитория иска същото нещо от теб – да бъдеш оригинален. Те са виждали какви ли не неща и изискват новост. Най-успешните и влиятелни личности са автентични и вярват в посланията, които споделят. Чудесен пример освен Тръмп е и маркетинг специалиста Гари Вайнерчук.

Използвай думи, които работят и носят ефект

„Лъжеш, Тед!“, „уродливата Хилари“ – това са малка част от „термините“, които Тръмп използва за свои конкуренти в предизборната кампания в Сащ. Много от хората, които не харесват методите и изказванията на Доналд Тръмп, се подиграват на четвъртокласните му изказвания. Но, важното е, че в случая – те работят, колкото и неразбрани да остават от неговите съперници. По-важното е, че неговите поддръжници го разбират и така връзката им с него се усилва.

Стартирай офертата с висок бид

Тръмп подхожда към политиката като при уговорките. Той започва с предлагането на екстремна идея, като забрана на мюсюлманите да посещават Сащ, а след това слиза към по-възможна позиция, като забрана за посещения на мюсюлмани само от страните с висока заплаха от тероризъм.

Когато той стартира с толкова лудо предложение, второто му не изглежда толкова неприемливо и така има възможността да получи повече подкрепа. Скочи за златото с твоя маркетинг, не се задоволявай с отстъпките в началото. Не играеш за втора позиция.

Мисли мащабно

Може да си забелязал, че Доналд Тръмп рядко влиза в специфики. Той не спори над подробности за политиката като повечето кандидати. Той се фокусира изключително върху голямата картина и широки теми, които действително имат значение за избирателите. 

Когато се позиционираш с твоя личен бранд, трябва да мислиш мащабно, точно като него. Вместо да се опитваш да достигаш до хората, използвайки факти и логика, е по-добре да се съсредоточиш върху емоцията и за това, което интересува отсрещната страна.

„Ако мислиш, то поне мисли мащабно“, е казал именно кандидатър за президент Доналд Тръмп в една от речите си.

Вярно е, че много хора мразят Тръмп. Ти също може да си сред тези хора. Но трябва да се отбележи, че това, което той прави има ефект. И по пътя към изграждането на твоя персонален бранд, е добре да знаеш тези техники и методи, за да бъдеш забелязан от хората, на които продаваш.

Теми: брандбрандингбрандиранеДоналд Тръмпизбори 2016как даканидат за президентколличен брандперсонален брандпрезидентски изборипродажбиТръмп
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
Маркетинг

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България

meup-линкбилдинг
Бизнес

MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн

Следващ
Мобилен маркетинг

Защо мобилния маркетинг е по-труден от всякога? Какво да правиш сега?

Най-новото

  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
  • Как да защитите индустриалната си инсталация от свръхналягане: Практически съвети
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.