• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Иво Илиев: Не си губи времето, а инвестирай в себе си!

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Иво Илиев: Не си губи времето, а инвестирай в себе си!

В Marketking.bg стартираме една интересна поредица от интервюта с участието на лица свързани с маркетинга в България. При нас ще гостуват различни специалисти от страната, като ще споделят своите истории, своите тайни и други интересни неща, които ще са от полза за теб. Първият ни гост тук е Иво Илиев от Metamark.

Здравей Иво, представи се с няколко думи на читателите на Marketking.bg

Привет, читатели! Аз съм Иво – баща, маркетолог, блогър, преподавател, управител на 3-те ни дигитални агенции. Работя в сектора от 12-ти клас в гимназията, като студент събрах малък екип, с който достигнахме до международни клиенти. По време на магистратурата си получих оферта за работа като графичен дизайнер, след което бързо се насочих към дигиталния маркетинг и основах първата си агенция. Днес агенциите са три, най-старата от които е InteractAGE (www.interactage.com) и имаме удоволствието да работим за различни корпоративни клиенти на международния пазар.

Във Варна базирахме малък уютен офис край центъра, където е екипът на най-новата ни агенция METAMARK. От лятото на 2015г. инвестирахме в една концепция за най-важните години на всеки човек – първите 7 години. Открихме уютно местенце за деца във Варна, наречено FUNтазия (www.funtazia.bg), което е прекрасна алтернатива на яслите и градините, защото предлага различно отношение и подход в детското израстване, развитие и възпитание. Това е новото вълнуващо начинание, което за мен като баща е наистина много приятно и полезно. Надявам се и в бъдеще да можем да реализираме нови идеи като тази.

Ще бъдеш лектор в събитие на Клуб Маркетинг към Икономически университет Варна, който си завършил самият ти! Как се чувстваш преди завръщането ти в университета?

През последните 2 години имах множество покани да бъда преподавател в няколко престижни държавни и частни университети у нас. Имах възможността през изминалата година да преподавам на магистри в НБУ. Когато застанеш зад преподавателската скамейка се връщаш неминуемо в студентските години и се досещаш колко са те заблуждавали тогава.

Никой работодател, включително и аз, не гледа нито оценките, нито дисциплините, дори рядко се обръща внимание на специалността. Днес всеки иска да види какво можеш и какво не можеш – това е всичко, за да имаш кариера и да струваш нещо на пазара на труда.

Аз съм завършил финанси и музикална педагогика. Никога не съм имал проблем с намирането на работа в IT сектора преди да стана управител. Никога не са се интересували от дипломата ми.

Днес на пазара на труда всеки втори нарича себе си маркетолог, дизайнер или програмист – модерно е, плаща се добре, интересно е някак. Факт е, че малцина всъщност наистина имат знанията, уменията и таланта да се нарекат такива. Университетите най-често имат ролята да заблудят студентите, че като висшисти имат добър старт на пазара на труда. Истината е, че в IT сектора, в дигиталния маркетинг и комуникациите днес може изобщо да не си висшист, стига да си кадърен и да инвестираш в себе си. Никой няма да го направи вместо теб, дори университетите.

Затова приех поканата от Клуб Маркетинг – защото мога да споделя нещата такива, каквито са на своята лекция и защото знам, че в ИУ-Варна има други колеги, които опитват да правят същото.

Кой е най-важният урок, който научи по време на следването си в университета?

Може би да не си губя времето, а да инвестирам в себе си.

Истината е, че почти не съм бил на лекции – работех. Купувах си учебниците и търсех това, което би могло да ми е полезно в работата – останалото назубрях колкото за изпита. Не се срамувам от това. Все пак имам много добри оценки от дипломирането си като бакалавър и магистър, докато трупах практически опит, стаж и средства. За дипломните си работи всички източници на информация, които ползвах бяха в Интернет и си измислих един куп книги (отново взети от Интернет), от които уж съм взел материали, просто защото такова беше изискването.

Никога не съм отварял тези книги. Но и комисиите, които ме изпитваха показаха, че никога не са отваряли дипломната ми работа. Бях избрал теми като митници в ЕС и Еврофондове, които тогава бяха доста непонятни за преподавателите от изпита. Радвам се, че попаднах на страхотни асистенти – млади, нахъсани хора, които все още бяха ок с това системата да ги саботира.

Разказвам това, защото следването не е приоритет от вашата кариера – не и това, което ви се предлага. Приоритет е да търсите, мислите, цените времето си, инвестирате в себе си и други осъзнати хора с талант.

Студентството е и супер готин купон, запой и пр., но на сутринта, след махмурлука остава само това, което можете, знаете или не можете и не знаете. И то е вашата ценност и преднина пред другите. Никой няма да те наеме заради това, че се чувстваш амбициозен или мотивиран, че искаш да се учиш. Никой няма да ти плати заплата, за да се учиш тепърва – винаги има други, които вече са се научили и ще те изместят от позицията. А всяка година стаж е точно това, което се гледа, което носи опитност и рутина. Това е истината и колегите студенти заслужават да я знаят и осъзнават.

Какво е успехът за теб? И какво трябва да променим в мисленето си, за да бъдем успешни?

Успехът е нещо променливо – когато човек го осъзнае и си го напомня – той е успешен.

Как управляваш времето си?

Трудно и динамично. Опитвам се да си изграждам навици без да се натоварвам, но рядко се случва.

Коя книга четеш в момента? И коя е твоята любима?

„Новият бизнес модел: Успехът в революцията на потребителите изисква промяна“ на Брайън Солис – тази книга чета в момента.

Кой е най-честият въпрос, който ти задават на събитията, в които участваш? А как отговаряш на него?

„Какъв бюджет ми е нужен…“ – това е много резонен въпрос, на който няма правилен отговор. И не е професионално да даваме отговор, защото зависи от множество субективни и обективни фактори при всеки бизнес, дигитален канал и аудитория.

Коя ти е любимата социална мрежа? Ако е Facebook коя е втората ти любима социална медия? Защо?

Прекарвам доста време в YouTube и Soundcloud, където търся и слушам музика. Любимата ми социална мрежа е тази, която се случва на събития – на живо. Мисля, че винаги това ще е най-добрата социална мрежа, независимо колко напредват технологиите. Все пак тя е и най-старата.

Какво е бъдещето на дигиталният маркетинг според теб?

Динамично и вдъхновяващо! Дигиталният маркетинг е изключително динамично направление, в което никой не може да си позволи да изостава със знания и умения. Затова е и един от най-актуалните браншове с широк интерес.

Какво следва от тук напред за теб?

Да се видим в ИУ-Варна, което е много вълнуващо за мен събитие!

В личен план – надявам се само хубави моменти. В професионален – много вълнуващи кампании за нашите клиенти. След като изпълних две свои големи мечти – да съм преподавател в университет и да съм лектор на TEDx, се надявам през 2016г. да имам възможността да съм лектор на международна сцена.

Благодарим на Иво за това изключително интересно и вдъхновяващо интервю. Той ще бъде лектор на събитието „Влияние на дигиталната икономика“ на 13 април от 19:00 часа в Икономически университет, организирано от Клуб Маркетинг. Всеки желаещ може да заповяда.

Теми: влияние на дигиталната икономикадипломаИво Илиевинтервюклуб маркетингмаркетинг експертмаркетинг специалистмаркетологмаркетьорпарисъбитие
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
Маркетинг

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България

meup-линкбилдинг
Бизнес

MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн

Следващ
Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

Най-новото

  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
  • Как да защитите индустриалната си инсталация от свръхналягане: Практически съвети
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.