• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

3 мега маркетинг уроци от 3 мега големи компании

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
3 мега маркетинг уроци от 3 мега големи компании

Чета за маркетинга от както се опитвам да развивам marketking.bg, но в интерес на истината е, че се интересувам от маркетинг от над три години. Не, че се имам за много разбиращ. Просто чета доста за нещата, от които се интересувам. Следя брандовете и това, което правят, за да привличат все повече и повече клиенти.

Джим Джоузеф – авторът на книгата „Ефектът на опита“ казва, че маркетингът е „наблюдателен“ спорт. Това значи, че много от нещата свързани с него могат да се научат просто като се гледат действията, които вече успешните на различните пазари извършват.

Тази теория Джоузеф развива още от периода му, когато учи в Университета на Ню Йорк. Също така, той споделя, че много от нещата, които ги вижда от другите компании са прилагани и в неговата агенция, когато стартира собствения си бизнес.

По примера на Джим Джоузеф в тази статия ще обърна внимание на три големи компании, техните продукти и маркетинг активността им. Въпреки, че много от вас ще кажат, че тези компании имат огромни ресурси и възможности. Можем да вземем най-малкото идеи, които да изпробваме.

Ще стартираме с една кампания на Capital One. Участие в нея взима известната актриса Дженифър Гарднър. Видеото е едно от най-излъчваните в ефира на Великобритания.

Ако обърнете внимание на видеото ще забележите, че то е изцяло продуктово фокусиран. За продукт като този на Capital One (карти за редовни клиенти) е нужно да се подходи по малко по-егоцентричен начин. Така може да получите предимство за разлика от конкурентите си. Проблемът е, че при евентуален успех вашите конкуренти ще опитат да изкопират подхода ви.

При стартирането на собствената ви кампания се запитайте следното. „Има ли продукта ни дълготрайни, завладяващи и отличителни характеристики?“

Сега, нека да се насочим към интересната кампания на Tylenol  наречена #HowWeFamily.

В това видео се забелязва, че няма споменаване на продукт или бранд по време на самия клип освен чак в неговия край. Тук целта на Tylenol е ясна. Те намират тема, която да създаде връзка между тях и всичките им потенциални потребители. Тема, която ще накара много от тях да им обърнат внимание и да забележат.

Tylenol е лекарство за облекчаване на болки. А когато става въпрос за болка е нужно семейството ни да е с нас и да ни подкрепя в трудния момент. Тук въпросът, който е добре да си зададете при стартиране на вашата кампания е дали има нещо, зад което стои бранда ви.

И за накрая нека погледнем на впечатляващото видео и идея на Nike. Кампанията носи името FLYEASE.

Тук в това видео забелязваме микс от продукт и бранд съобщение. Клипът е насочен около продукта на компанията. Продуктите на Найк са толкова вездесъщи, че е нормално единствената им цел да е да продава. Но за разлика от тези неща в това видео виждаме нещо специално. Виждаме, че компанията обръща внимание и на грижите, което ни кара да разберем, че има реални хора с истинска страст зад тези продукти.

Хората зад кампанията искат да възвърнат духа на тези, които са го изгубили. Те използват своите умения и способности добавяйки към това марката Nike. Този вид страст и отдаденост може да превърне един продукт в истински бранд и от Nike са направили точно това.

Сега е редно да се запитате: „Каква е нашата страст и какво можем да дадем за нея?“.

Маркетингът е наблюдателен спорт. Надявам се, че сте се вдъхновили от тези три компании. А имате ли нещо, което да добавите към статията? Споделете в коментарите.

Теми: брандбранд мениджмънтвидео рекламаголямата картинаджим джоузефкампаниикомпаниимаркетинг кампаниимаркетинг уроцинаблюдателен спортпример за успешен маркетинг
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
Маркетинг

Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България

meup-линкбилдинг
Бизнес

MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн

Следващ
Защо пиещите кафе е по-възможно да успеят?

Защо пиещите кафе е по-възможно да успеят?

Най-новото

  • Съвети за рекламиране на малък локален бизнес в България
  • Откриване на фирма: Как да стартирате със заряд и да развиете успешно бизнеса си
  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
  • Как да защитите индустриалната си инсталация от свръхналягане: Практически съвети
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.