Живеем във време, в което предприемачеството е „готино“.
Спомням си дните, в които бях обсебен от това да играя Counter Strike 1.6, World of Warcraft или Skyrim.
Днес, предприемачеството е супер нормално. Може би, е странно, че пиша тези редове точно през Световната седмица на предприемачеството.
Всъщност, все повече и повече хора виждат интернет, като най-големият им актив. И може би, наистина е така. Аз самият изкарвам прехраната си по този начин. Позиционирам различни бизнеси онлайн.
Преди ден-два говорих пред ученици от ПГИ „Д-р Иван Богоров“ във Варна за това как стартирахме PRFirm, какво се случи във времето ми след завършването на гимназията и как развих MarketKing.bg.
Споделих доста различни неща за така наречения „предприемачески“ живот, за трудностите и мотивацията на млади години.
Ако и ти искаш да изградиш нещо свое, продължи да четеш, защото ще ти споделя 3 урока, които научих по пътя си и съм сигурен, че ще ти помогнат!
Коя е твоята „причина да вярваш“?
Това е урок, който научих още през 2014 година, когато осъзнах, че благодарение на MarketKing.bg, мога да правя пари и да изкарвам от любимото си занимание.
Тогава повярвах в себе си. Но е важно и хората около теб да повярват в теб.
Ако продуктът или услугата ти изчезнат утре, какво ще загуби целия свят?
Ще му пука ли на някого? Труден въпрос, но е един от най-важните. Защо на останалите да им пука за това какво правиш? Защо те да вярват в теб?
Успешният маркетинг идва от наличието на ясна визия без рационализация.
В момента, в който започнеш да рационализираш с клиента си, спираш да продаваш мечта и започваш да продаваш продукт или услуга. Рон Гибори
Не е нужно да убеждаваш никого.
Хората трябва да чуят призива ти и сами да поискат да получат, това което им предлагаш.
Преди да започнеш да маркетираш какво правиш или какво продаваш, трябва да стигнеш до някакво заключение за това, в което искаш те да вярват за теб.
Качество и след това още качество
Често срещано погрешно схващане в дигиталната ера, е че това, което споделяш онлайн трябва да е добро, но не трябва да е всичко, което знаеш.
Че не трябва да споделяш тайната си рецепта, защото за това хората ще си плащат!
Но това е пълна заблуда! Най-добрите статии и видеа съдържат отговори на въпроси, които всеки си задава. Отговори на проблеми, които някой стига и разбира се – търси решение.
Става въпрос за образоване на читателя до точката, в която те се чувстват така сякаш ти им даваш нещо изключително, без да им се налага да плащат стотинка за това.
Това е нещото, което печели доверието им и ги накара да станат клиенти или потребители в бъдеще.
Така, когато маркетираш продукта или услугата си – давай по-голяма стойност на клиента, отколкото той си плаща!
Давай повече, отколкото трябва. Споделяй повече и накарай хората да разберат, че не просто продаваш нещо. Ти даваш, повече от необходимото.
Ако не можеш да го оцениш, не го прави!
Това означава, че може би си мислиш, че имаш страхотна идея, може би обичаш начина, по който изглежда. И си мислиш, че на всички ще им хареса…
…но не бързай…
Как ще оцениш успеха? И по-важното – дали тези усилия ще продължат да водят до по-голяма печалба за твоя бизнес?
Младите предприемачи попадат в капана на желанието да направят „всичко“.
Това е един безкраен цикъл на хвърляне на неща на стената и „да видим какво ще се получи“. А това не е ника добър подход.
Много по-добре е да изясниш крайната си цел, да намериш начини да я постигнеш и след това да поставиш конкретни показатели, които ще ти помогнат да получиш отзиви за това дали се движиш в правилната посока.
Без измерване, твоите усилия ще те оставят да се чувстваш като че ли правиш много, без да получаваш много.