Някои от тазгодишните реклами на Super Bowl бяха фокусирани върху промяна на стереотипите, възможността за промяна на света, а други бяха изключително креативни, но в тях нямаше замисъл освен просто да се покаже дадения продукт.
Някои компании знаят, че изграждането на голяма компания изисква брандът им да предлага една истинска стойност на потребителите си. Стойност, която може да бъде под различна форма.
Една от тези компании, които умело поддържат и разпространяват стойности са Фолксваген. В началото на тридесетте години на миналия век Volkswagen (което буквално значи „колата на народа“ на немски) поставиха за цел всеки човек да може да си купи автомобил.
Това беше началото на нова ера, когато производството на коли беше свързано със създаването на такива само за елита. Но Фолксваген бяха готови да променят пазара и да дадат едно ново начало в производството на автомобили.
Но защо стойностния маркетинг е така важен? Нека да го докажем с факт… 3 от топ 10 на най-продаваните автомобили в историята са на Фолксваген. Това, ако не е достатъчно, не знам какво е.
Ако ви попитам за 3 модела на марката, които да ми изброите веднага ще се сетите за Golf, Beetle (костенурка) и Фолксваген Passat. Това са моделите, които са се превърнали в истински икони на пазара. Интересното е, че някои хора все още обичат специфичното тракане, дрънченето на въздушното охлаждане и естетиката на тези автомобили, които на практика всеки може да си купи. Една истинска класика.
Въпреки че моделите са се променили през годините, Фолксваген остана фокусиран върху „прогреса“ и „противодействието на конвенцията“ и тези стойности са служили на компанията доста добре. Доказателство за това е, че моделите на компанията са едни от най-продаваните в последните години.
Но как вие може да промените стратегията си и да вкарате стойност в своя маркетинг? Продължете да четете нататък и ще споделя с вас практики от Фолксваген, които ще ви помогнат изключително много.
Определете вашите ценности като основател
Разберете на какви ценности се уповавате и на какви ценности марката ви ще се уповава. Опитайте се да бъдете в синхрон с нея. Какви сте – устойчиви на промяна или сте човек вярващ, че може да промени света? Зад какво стоите като предприемач и съобщението, което дава брандът ви ще определят с кои потребители ще се свързвате.
LLBean е основана на традиционализма и прозрачността, докато In-N-out Burger се корени в безкомпромисното качество и последователност. Тези марки са запазили лоялните си последователи чрез поставянето на тези стойности.
Анализирайте заложбите си на целевия пазар
Дори и това, че вашият пазар може да обхваща различни аудитории, определянето на основните ценности може да ви задържи по-близо до по-голямото мнозинство. Ако предпочитанията на болшинството не съответстват с вашите ценности просто изберете друг пазар или аудитория.
Не правете компромиси с ценностите на компанията си и с вашите лични, само за да се продадете или да бъдете популярни. Единственото условие в повечето случаи е да бъдете себе си, за да се откроите.
Всъщност Фолксваген не са толкова перфектни. Нормално за всички компании е понякога да се отклонят от пътя си. През 2004 година компанията пуска премиум модел автомобил – Файтон. Моделът е толкова слабо търсен, че две години по-късно производителя я премахва от американския пазар.
Съберете се с тези, с които имате общи ценности
Поддържането на сплотен колектив и наемането на хора, които имат близки до вашите ценности със сигурност ще издигнат компанията ви. Например, ако сте от типа хора, които обичат да възнаграждават служителите си за тяхната трудова дейност и поведение, но в същото време наемете хора, които просто искат да е изкачат по корпоративната стълбица – те няма да оценят вашето действие и няма да се добра инвестиция в дългосрочен план.
Същото правило важи и за потенциалните партньори на фирмата ви. Без значение колко добро може да бъде партньорството ви, ако отсрещната страна не стоят зад принципите на вашата компания евентуалното ви партньорство няма да е в плюс.
Следете редовно пазара
По време на всеки един етап в развитието на бизнеса ви дръжте под око пазара за различни нови тенденции, които ще ви позволят да отговорите адекватно на желанията на целевата аудитория. Актуалността ще ви позволи да държите производството и маркетинга на ниво.
В ранните си дни брандирането на Apple бе екстремно неконформистко. Но тъй като в последствие компанията се сдобива с изключително голям пазарен дял те се превръщат в по-фокусирани върху своите продукти, които изглеждат по-добре и карат потребители да се чувстват по-добре, докато ги използват.
Основните ценности на Фолксваген са останали същите през годините. Малките отклонения са за различните аудитории – най-консервативните (Пасат), фокусираните в безопасността (Джета) и мислещите за околната среда (Е-Голф и Джета Хибрид).
През годините от Фолксваген доказват, че създаването и развиването на компания около истинските стойности, ефективната комуникация и поддържането им във времето водят до растеж и лоялност в дългосрочен план.
И така, вземете пример от практиките на Фолксваген и ги приоритизирайте в своята компания.