Какви социални медии използвате? Имате ли профил в LinkedIn, Instagram, Facebook, или някои от другите платформи?
Сигурна съм, че сте виждали поне един хаштаг. Ето публикация в Instagram, която използва хаштагове в коментарите:
Имате възможност да използвате много от тези (обикновено до 30). Моят съвет е да използвате всички. Продължавайте да четете и ще разберете защо.
Всеки хаштаг е като огромен профил. Хората могат да публикува снимки на този „профил“ и да го правят още по-уникален. Ако искате снимката ви на страницата на някой хаштаг, трябва да го добавите към публикациите си. Но защо някои постове се появяват в горната част на страницата?
Потребителите имат възможност да следват хаштаговете, които харесват. По този начин те ще се появяват в емисията ви. Колкото повече хора се ангажират с даден пост, толкова по-високо се нарежда той на страницата.
Какви са предимствата от това да имаш популярен пост като този? Най-добрите неща са:
- повече последователи
- получаваш харесвания
- много коментари
- бизнес предложения
- съобщения
- повече посетители на сайта/ако имате един/
- абонати на вашата имейл кампания
Като собственик на Бранд/бизнес, вие искате да комуникирате с аудиторията си и да я достигнете по най-ефикасния начин. Хаштаговете могат да бъдат един от най-големите ви активи, ако се използват правилно.
Защо ти е нужен собствен хаштаг?
Маркетингова стратегия. Две думи – един път към успеха. Публичността е движеща сила за вашата марка. Има много начини да популяризирате марката си:
- Платени реклами
- Спонсорирани постове
- Присъединяване към общности
- Хаштагове
В тази статия се фокусираме върху създаването на перфектния хаштаг и използването на пълния му потенциал. Преди използването на “#” пред произволни думи се смяташе за тъпо. Нещата се променят.
Най-популярните хаштагове имат милиони снимки, които ги използват. Тези, които се нареждат на върха, получават най-много харесвания, последователи и публичност.
Как да създадеш перфектния хаштаг за твоята марка?
Създаване на хаштаг за вашата марка/бизнес може да бъде сбъдната мечта или. Както за всяка друга част от маркетингова стратегия, трябва да направите няколко изследвания, няколко A/B тестове, редакции, ако е необходимо, и така нататък.
Хаштаг кампания, която се справя добре в една социална медия, може да няма същите резултати на друга платформа. По този начин ще трябва да персонализирате хаштага си за всяка социална платформа.
Не е нужно да се появяваш навсякъде. 1-3 от социалните медии са повече от достатъчно. Ако си вършите работата добре, нещата ще се получат.
Но как да създадете перфектния хаштаг за вашата марка? Тази статия ще ви преведе през стъпките за създаване на успешна хаштаг кампания.
Какво означава вашата марка? Не бъдете импулсивни
Трябва да уточните целта на вашата марка. Какво означава тя? Каква е идеята зад нея? Всеки таг/маркер има значение. Да вземем например Modcloth:
Използват етикети, свързани с модата, защото компанията продава уникални, винтидж вдъхновени дрехи и аксесоари. Те се наричат съдържателни хаштагове /content hashtags/. Те се използват от всички и ви дават шанс да се откроите.
Хаштагове като #modcloth, #shareacoke, #YesWeCan се наричат маркови /brand/. Отначало те могат да бъдат лозунги, етикети за събития и по-късно да се превърнат във ваша запазена марка.
Когато създавате кампанията си, ще ви хрумнат. Ето един малък съвет. Отървете се от първоначалните идеи. Не бъдете импулсивни.
Когато разгряваме въображението си, първите идеи обикновено не са нещо уникално. Повечето хаштагове ще бъдат:
- твърде общи
- някои, които могат да бъдат разбрани погрешно
- твърде дълги
- твърде кратки
Каква е основната функция на вашия хаштаг?
Ако харесвате някои от идеите си, запазете ги в списъказа по-късен преглед. Началото не винаги е хубаво, така че не се разочаровай.
Определете функцията на хаштага. За какво става въпрос? За какво ще го използваш?
- събитие
- продукт
- нова тенденция
- части от съдържанието
- кампания
Тези случаи се нуждаят от различни хашмаркери, всеки с уникални характеристики.
Бранд и кампания
Тези конкретни хаштагове се създават за вашия бизнес. Хората ги използват, за да популяризират своите промоции, продукти, марки.
Както казахме марковите тагове са името или мотото на фирмата ви. Те са уникални и са проектирани да представляват компания. Те играят ролята на подпис. #HaveABreak с Киткат:
Марковите тагове са лесни за запомняне и за използване и могат да плъзнат навсякъде. Направете проучване на няколко социални медии, преди да използвате вашия хаштаг. Ако веч се използва много, създайте нов.
Маркерите за кампании се използват за… кампании/колко очевидно/. Хаштагът на Кока Кола #shareacoke е един от най-популярните. Компанията проектира своите продукти, за да има име на тях. Сега можеш да споделиш Кока Кола с коза, ако искаш.
Популярни хаштагове
Популярните тагове се основават на теми, които са последна тенденция. Един от най-големите минуси е, че тенденциите могат да се променят в рамките на минути.
Когато видите известен хаштаг, свързан с вашия бизнес, грабвайте шанса. Използвайте го в постовете си и има шанс да достигнете до масивна публика.
БЪРЗ СЪВЕТ: Не спамете публикациите си с твърде много популярни тагове. Това може да повлияе негативно на хората и да блокират профила ви.
Следвайте изборите на тези компании. Направете своя хаштаг годен за употреба. Можеш да пробваш с името на компанията си.
Направете го за аудиторията си
Това правило важи за всичко, свързано с маркетинга. Поставете хората на първо място. Хаштагът на Lays #SmileWithLays е идеалният пример:
Осъществява се връзка с публиката. Има призив за действие /коментиране/, те са в центъра на прожекторите. Дизайнът на продукта е много творчески и хората ще бързат да снимат и използват хаштага. Чудесна работа!
Ако се затруднявате да дефинирате аудиторията си, можете да:
- направите проучване
- видите статистиката.
- проучите демографските данни
Създайте хаштаг, който има отношение към вашата общност. В противен случай може да се съсипе авторитета ви.
Бъдете минималист
Направете го кратко и креативно. Популярните хаштагове са кратки и лесно запомнящи се. Колкото е по-дълго, толкова по-голям е шансът да се остане неразбрано.
Ако мислите да давате обяснения, забравете го! Средната продължителност на вниманието е около 8 секунди.
Представете си, че ви харесва някоя фраза, но тя е твърде сложна. Какво да направите? Опитайте се да я изразите по различен начин. Поиграйте си с думите известно време.
Насърчавайте емоциите
Емоциите играят голяма роля, когато искате да получите много споделяния и да създадете популярен таг.
Хората са по-склонни да се ангажират, когато предизвиквате емоции с висока възбуда. Те правят част от съдържанието / хаштага/ по-мощна и запомняща се.
През 2015 г. REI затвори всички свои магазини на Black Friday разпродажбите. На всеки служител беше даден почивен ден, за да прекара време сред природата – #OptOutside.
Компанията насърчи всички останали да направят същото. В рамките на 24 часа впечатленията от социалните медии на марката скочиха със 7000%! Останалото е история.
Действието на REI предизвика силни емоции от изненада, объркване и интерес у хората. Инициативата привлече вниманието им и хаштагът стана популярен. Стремете се към същия ефект.
Сегментирайте своя списък
След като съберете идеи за своя хаштаг, е време да стесните фокуса си. Намалете дългия си списък.
Вашият таг трябва да отговаря на идеалния ви клиент и на това, което той ще търси. След като направите своя избор, отидете на социалните платформи. Време е да направим няколко проучвания.
Направете проучвания – не работете неподготвени
Има две неща, които искате да изследвате:
- Вашите конкуренти
- Други хаштагове
Използвайте списъка си. Направете проучване на различните тагове в платформите, които ще използвате за кампанията си.
Ако някои от от тях вече съществуват, опитайте се да ги напишете по различен начин. Ще намерите също подобни на вашите маркери. Използвайте ги, за да разберете колко популярна е дадена тема.
Вижте активността на вашите конкуренти. Какви хаштагове ползват? Не ви казвам да копирате, а по-скоро да проследите техните статистики. Може би някои добре представящи се тагове са подходящи и за вашата марка.
Още няколко неща, които да включите в изследването си:
- уверете се, че вашият hashtag не може да бъде сгрешен
- тествайте го на вашите приятели / публика. Накарайте ги да го напишат, да го кажат и да го обяснят
Може би си мислите: „Защо трябва да правя всичко от това?“. Защото не искате кампанията ви да е провал.
Вижте например Entenmann. Те използваха тенденцията #notguilty, за да промотират продуктите си. Това е идеалният хаштаг, който да използвате с храната си, но не и при тези обстоятелства.
#notguilty беше използван за обсъждане на случая с Кейси Антъни. Без нужните проучвания Entenmann направи огромна грешка.
След като го осъзнава, компанията се извинява искрено. И все пак, този неуспех оставя голямо черно петно в социалните им профили.
Урокът е да се уверите, че хаштагът е:
- подходящ
- не може да бъде сгрешен
- не може да бъде разбран погрешно
PRO СЪВЕТ: Тествайте хаштага на няколко души извън вашия екип. A / B тестването е друга възможност. Наблюдавайте как вашата аудитория реагира на различните вариации.
Популяризирайте хаштаг кампанията си
Добра работа! Усвоихте изкуството да пишете перфектните хаштагове. Първата ви публикация свързана с кампанията е качена. Сега вече можете да си починете. Нали? Не толкова бързо!
Дойде време за промоция. Персонализирайте имейл подписа си, като добавите хаштага към него.
Добавете го и на вашия уебсайт. Публикувайте в целевите си социални медии. Нека хората научат за вас!
Заключение
Създаването на хаштаг за вашия бизнес може да бъде забавно нещо. Нека да преговорим основните неща:
- Разберете основната функция на вашата марка
- Направете списък с всичките си идеи
- Каква е основната функция на вашия хаштаг
- Създайте ясен призив за действие
- Не създавайте твърде дълъг хаштаг. Хората трябва да го запомнят с лекота и да го разбират
- Въздействайте емоционално. Любовта, щастието, интересът всичко това ще насърчи хората да предприемат действия.
Направете си домашното! Не създавайте хаштаг кампания, без да направите по-задълбочени проучвания.
И така, какъв е вашия опит с онлайн кампаниите? Споделете с мен в коментарите по-долу.