Интересен факт е, че едва между 2 и 4 процента са посещенията на сайтове от връщащи се потребители. След като прочетеш статистика като тази може би ще поискаш да промениш нещата за себе си. За щастие, едно от хубавите неща, които можеш да направиш по въпроса е да стартираш Google ремаркетинг кампания. Ремаркетинг метода може да възвърне потребителите отново в сайта ти.
В тази статия ще ти обясня стъпка по стъпка как да направиш това. Ще преминем през настройването на Google ремаркетинг кампания и как да извлечеш максимално преимущество, използвайки няколко мрежи за повече достигане до потребителите. В края на тази статия ще можеш да създадеш своя кампания за ремаркетинг и да върнеш посетителите отново в сайта си.
Нека започнем!
Различните видове ремаркетинг кампании
В тази статия говорим главно за ретаргетинг кампании в Google, но има и други видове подобни кампании, които можеш да използваш за най-голяма изгода. Можеш да използваш следните платформи/мрежи:
- Youtube
- Gmail
- Apps
- Дисплейна мрежа
- Рекламен списък за ретаргетинг
Ще се опитам да премина през повечето от тези рекламни кампании. Знай, че понякога е по-лесно да се създаде ремаркетинг кампания в една платформа, отколкото в друга. Например настройката за дисплейната реклама е по-лесна, отколкото за видео кампания в Youtube.
Точни и ясни ремаркетинг цели
Фактически съществуват три вида ретаргетинг кампании, които може да искаш да пробваш.
- Кампании насочени към хора, които не са осъществили никаква интеракция в сайта ти. Това са хората, които не са цъкнали на нищо в сайта. Посетили са го и след това просто са напуснали.
- Кампании насочени към хора, които са били готови да си купят от теб, сложили са продуктите си в „кошницата“ си, но така и не са направили покупката. Използва се за конвертиране на хората изоставили кошничките си за пазаруване.
- Кампания насочена към посетители, които не са видели страницата, която си искал да видят. Използва се за промотиране на други страници или статии в сайта ти.
Много е важно да знаеш какви действия искаш хората посетили сайта ти да извършат. Тъй като целта на една ремаркетинг кампания е точно такава – да върне посетителите отново в сайта ти и те да направят точното действие, което искаш.
След като знаеш това – можеш да продължиш със следващата част:
- да избереш кои страници да се включват в ретаргетинг таговете
- да избереш платформата и как да достигнеш до хората в тази платформа
- да разбереш как работят тези реклами и да стигнеш до възможно най-много хора
- да създадеш специфични кампании за аудиторията, която ремаркетираш.
Знанието за това как да решиш тези стъпки горе, е то изключителна важност за създаването на една успешна ремаркетинг кампания.
Създаване на ретаргетинг списък
Има две части за създаване на ремаркетинг кампания.
- Създаване на ремаркетинг списък
- Създаване на кампания таргетираща този „ремаркетинг списък“
Нека започнем по същество… създаването на ремаркетинг списъка.
Влез със своя акаунт в Adwords и кликни на Shared library, което може да намериш в лявата колона.
След това избираш опцията Audiences.
Трябва да забележиш, че Adwords не разпознава ремаркетинг таговете.
Ако кликнеш на Tag details ще имаш възможност да инсталираш въпросните тагове на сайта си.
Можеш да се обърнеш към някой по-компетентен, ако не си сигурен за точния начин на инсталиране на този таг. Трябва да си сигурен, че тагът е инсталиран на всяка страница на сайта. Това ще ти даде по-голяма свобода в създаването на различни видове ремаркетинг кампании.
И все пак, веднъж след като инсталираш този таг можеш да продължиш със създаването на ремаркетинг списък. За да направиш това трябва кликнеш на бутона +Remarketing List.
След това трябва да избереш как Adwords да решава кого да таргетира като избира данните от: специфични резултати, мобилни посещения, десктоп посещения или други.
Това, което избереш тук ще зависи от това каква информация ще можеш да дадеш/доставиш. Четирите опции са:
- Уебсайт посетители – таргетиране на посетителите на твоя сайт
- Мобилни приложения – таргетиране на хора, използващи твое приложение
- Потребителски имейли – таргетиране на хора, които са ти дали техните имейл адреси
- Youtube потребители – таргетиране на хора, които са видели или извършили някакво действие в твоя канал в тази платформа.
В тази статия ще се фокусирам върху посетителите на сайта ти, Youtube потребителите и потребителските имейли.
Нека се насочим върху това как можеш да настроиш ремаркетинг кампания свързана с посетителите на твоя уеб сайт.
Увери се, че задаваше уникално име на своя ремаркетинг списък, за да можеш по-лесно да го идентифицираш и да го откриваш по-лесно за своите цели.
Още веднъж да повторя – твоите ремаркетинг цели ще определят какви опции да добавиш към списъка си.
Visitors of a page – можеш да използваш тази опция, за да насочиш потребителите към целева страница, на която потребителтие да извършат определено действие.
Visitors of a page who did not visit another page – тази опция може да бъде използвана към хора, които са видели продуктовите ти страници, но не са стигнали до поръчване. Може да се използва само за дисплейната мрежа.
Visitors of a page who also visited another page – свързана е с хората, които са посетили някакви страници в сайта ти. Тази опция също е само за дисплейната мрежа.
Visitors of a page who also visited during specific dates – тази опция може да бъде добавена към хора, които са посетили определена промоция за някакъв период. Например, може да бъде използвано, когато използваш някакви събития към своите промоции – Свети Валенти, Коледа, Великден или други.
Visitors of a page with a specific tag – може да се използва за хора, които вече използват ремаркетинг кампании, като използват и различни маркетинг тагове за различните кампании.
Има и опция custom combination, която ще оставя за момента, тъй като е за по-напредналите уебмастъри.
Веднъж след като си избереш точната опция за кампанията, трябва да определиш и точния URL, където да води целта.
Ако твоите URL адреси са добре структурирани можеш да създадеш и правило за тях.
Сега нека видим как можеш да създадеш ремаркетинг списък към Youtube опцията.
След това нека видим как може да направим специфичен списък за имейл адреси.
Процесът тук е доста семпъл. Даваш специфично име на списъка си и качваш файла с дадените имейл адреси. Важното е да си събрал списъка с имейли коректно, тъй като други видове събиране на мейли са забранени пред Google. Нека отбележа, че трябва имаш минимум хиляда мейла, за да създадеш подобна кампания и списък.
Като резултат от качените имейл адреси ще имаш възможността да таргетираш посетителите в YouTube, Търсените резултати и Gmail.
Създаване на ремаркетинг кампания
Ако искаш да направиш ремаркетинг кампания за дисплейната мрежа трябва да минеш през този процес по нормалния път.
Натискайки на Display network only, продължаваш с Create an ad group and ad. След това избираш Interests & remarketing.
Трябва да избереш релевантния ремаркетинг списък.
Долу е изгледа за това какво можеш видиш като избереш Remarketing list. След това можеш да идентифицираш колко хора да бъдат добавени към него.
Ако искаш да използваш ремаркетинг реклами на потребители в gmail избери опцията Customer email lists’ option.
Веднъж, когато завършиш процеса по настройка на ретаргетинг кампанията си, можеш да избереш и точния маркетинг лист, който да се показва.
Първо кликаш на своята кампания, а след това избираш и таба Audiences.
Извод
Има много добри страни, от които може да се възползва бизнеса ти, използвайки ремаркетинг кампании. Имайки ясна цел за твоята ремаркетинг кампания може да осигури повече фокус и усилия върху тях, и в същото време да увеличи резултатите.
След всичко това има доста неща, които можеш да пробваш. След като прочете този пост разбираш колко много възможности дава една ремаркетинг кампания. Във всеки случай избери своя цел и стартирай своята ретаргетинг кампания. А след някоя и друга кампания, след като си натрупал и опит може да тестваш и някоя друга възможност, която дава този метод за маркетинг.