Има над 1,3 милиарда потребители, които използват Facebook Messenger всеки месец. Да, правилно прочете – над 1,3 милиарда човека! Мислил ли си да използваш този мощен инструмент в своята маркетинг стратегия? Аз лично съм си го мислил и даже в момента го правя.
През уикенда се проведе едно мащабно бизнес и стартъп събитие във Варна – Innowave 2017, където един от лекторите беше Стилиян Запорожанов от ЗапоМедия. Неговият keynote беше именно за Facebook Messenger маркетинг и как да го използваме в своя бизнес.
От известно време експериментирам с различни начини да включа Messenger в своя маркетинг план. Тъй като сме в разгара на разкриването на нещата, смятам, че би било чудесно да споделя това, което съм открил досега. Ето всичко, което знам до момента за използването на Facebook Messenger за твоя маркетинг.
Но преди това…
Защо да използваш Facebook Messenger?
Ние често мислим, че социалните медии са само големите социални медийни мрежи като Facebook, Instagram, Twitter и LinkedIn. Но това мислене пропуска голяма част – всъщност, по-голяма част от социалните медии. И това са приложенията за съобщения.
Според BI Intelligence, всеки месец повече хора използват най-популярните приложения за четене на съобщения (WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat и Viber), отколкото първите четири социални медийни приложения (Facebook, Instagram, Twitter и LinkedIn). А разликата между двете линии става все по-голяма.
Facebook IQ проведе проучване относно използването на мобилни съобщения с 12 500 души по целия свят и намери няколко обещаващи тенденции сред анкетираните:
- 63% от анкетираните казват, че разговорите онлайн с бизнеса се е увеличил през последните две години
- 56% биха предпочели да се свържат онлайн с някой бизнес, отколкото да се обадят по телефона
- 61% от хората предпочитат персонализираните съобщения, които брандовете използват
- Повече от 50% от участващите са склонни да купят от бизнес, с който могат да общуват онлайн
Ето и други интересни данни от това проучване:
Ако започваш да мислиш, че съобщенията може да са чудесни за бизнеса ти, прочети по-подробно седемте начина за използване на Facebook Messenger в твоята маркетинг стратегия.
1. Доставяй съдържанието си
Най-разпространеният подход за предоставяне на съдържание на твоите читатели е чрез имейл. Но колегите ни от Hubspot искаха да разберат дали Messenger не е по-добрия вариант за предоставяне на статиите ти. Така че, вместо просто да поискаш от хората да попълнят формуляр и да получат затвореното съдържание по имейл, те предложиха опцията да пропуснеш формуляра и да получиш съдържанието чрез Facebook Messenger. След четири седмици тестване откриха ясен победител.
Стратегията на Messenger води до 242% по-висока честота на отваряне и 619% повече кликвания.
Ако искаш да разнищиш тази стратегия, можеш да прочетеш статията ни, в която обясняваме как да създадеш чат бот във Facebook Messenger – Как да създадеш Facebook Messenger чатбот?
2. Помогни на своите читатели да намерят най-подходящото за тях съдържание
Освен че можеш да даваш съдържание на последователите си, можеш също да използваш Facebook Messenger, за да помогнеш на последователите ти да „издърпат“ съдържание за себе.
Има много чудесни примери за този случай на използване на Facebook Messenger. Фирми като Whole Foods Market, и TechCrunch имат Messenger chatbots, които могат да помогнат на своите последователи да намерят статии, които те искат да прочетат. Например, така изглежда, когато се опитвам да намеря статии, свързани с Elon Musk на TechCrunch, като използвам техния chatbot:
Това обръща нещата около маркетинга на съдържанието. Сега имаш невлияещ начин да доставяш персонализирано съдържание на целевата ти аудитория. Ако обмисляш тази стратегия, ето някои добри практики, според Ana Gotter в блога на Social Media Examiner:
- Отнасяй се с твоя чатбот като маркетинг на съдържание. Продаването не би трябвало да бъде първостепенната ти цел, а по-скоро можеш да го използваш, за да прашаш хората към сайта си.
- Бъди сигурен, че сайта ти е с добър дизайн за мобилни устройства.
- Информирай клиентите си как могат да се свържат с теб, ако се нуждаят от допълнителна помощ.
- Включи и менюта, ако е възможно. Това прави задачат по-лесна за потребителите да намерят съдържание, от което наистина се интересуват, дори и когато те не знаят къде точно да го намерят.
Създаването на chatbot, който позволява на последователите ти да търсят, е малко по-сложно от създаването на chatbot, който просто доставя съдържание. Но инструменти като ChatFuel, ManyChat и Botsify имат ръководства и шаблони, които да ти помогнат. Ако тази стратегия те вълнува, бих те насърчил да отидеш на страниците на тези инструменти и да видиш какво можеш да направиш с тях.
3. Развличай участниците на различни събития
Друг начин, по който HubSpot използват Facebook Messenger, е да изпратят важна информация и напомняния за събития, на които хората са се регистрирали. Подобно на примера по-горе, те установяват, че процентът на отговори на Facebook Messenger е значително по-висок от този на имейлите.
С инструмент като ManyChat можеш лесно да създаваш списъци на абонати и да изпращаш съобщения. Изпращането на съобщения е много подобно на изпращането на имейл. Просто въвеждаш твоето съобщение, добавяш прикачени файлове и изпращаш.
4. Генерирай висококачествени продажбени лийдове
Тъй като Facebook Messenger все още е сравнително нов маркетингов канал, това е чудесен начин да привлечеш вниманието на хората и да генерираш висококачествени продажби. Според Dmitriy Kachin от Chatfuel, нивото на отговор на Facebook Messenger е невероятно високо в момента.
Маркетинговата агенция Valassis създава чатбот за своя клиент Feldman Automotive Group, за да им помогнат с увеличаването на продажбите на техните автомобили. Те пускат реклами в Messenger с таргетирана локация, за да се свържат със своята аудитория във Facebook. Когато някой кликне на рекламата, за да научи повече, ботът стартира разговор и започва да задава серия от въпроси.
В рамките на няколко месеца те достигат повече от 100 000 души и генерират около 50 продажби на месец чрез chatbot във Facebook Messenger.
5. Повторно ангажиране на потенциални клиенти
Едно нещо, което може да се чудиш, след прочетеното до тук е: как да накарам хората да говорят с мен във Facebook Messenger на първо време? Отговорът е – Facebook Ads.
Има два вида реклами във Facebook Messenger, които можеш да използваш. Първият вид е click-to-Messenger ads, където горе споменах, че директно от новинарския поток можеш да докараш потребители да стартират разговор с твоя бранд. Втория вариант са спонсорираните съобщения, които ти позволяват да инициираш разговор с всеки, който вече е писал на Facebook страницата ти преди.
Чудесен начин да използваш тези реклами във Facebook Messenger е да ангажираш отново потенциални клиенти, като например хора, които са посетили твоята страница за ценообразуване, но не са закупили продукта ти или хора, които са задали въпроси чрез Facebook Messenger преди. Например, можеш да използваш рекламите чрез кликване до Messenger и да им предложиш канал за задаване на въпроси или да използваш спонсорирани съобщения, за да изпращаш подходящо съдържание и оферти до тях.
6. Достигни до твоята целева аудитория един по един
Новинарският поток във социалната мрежа Facebook е препълнен с реклами. Представи си, че можеш да достигнеш до целевата си аудитория без шум. Един по един.
С рекламите в Messenger можете да направиш точно това. Хората ще видят рекламата ти в началния раздел на мобилното си приложение „Messenger“. Когато докоснат рекламата, те ще бъдат доведени до предпочитаната от теб дестинация – уебсайта ти или разговор в Messenger.
Ето кратко видео, което обяснява точно как работят рекламите в мобилното приложение.
7. Осигури скоростна поддръжка на клиенти
Последната стратегия от този списък е нещо, което може би вече правиш и си включил в своя маркетинг план онлайн. Това е осигуряването на навременна поддръжка на клиентите чрез Facebook Messenger. Ясно е, че хората вече предпочитат да се свързват с марките чрез съобщения, отколкото чрез други канали. И те искат отговор от тях – бърз и светкавичен отговор.
В проучване на Sprout Social, повече от 1000 души са казали, че брандовете са им отговаряли след повече от 4 часа след написване на първоначалното съобщение. Те също откриват, че ако 30 процента от потребителите са склонни да отидат при конкуренцията, ако не получат бърз отговор.
Много е лесно да се започне именно с тази стратегия. Първо е необходимо да дадете възможност на хората да те намират и пишат чрез Messenger. Можеш да позволиш тази опция чрез настройките на твоята страница. Първо намираш General –> Messages –> Edit. Кликаш на кутията за месинджър и запазваш настройките.