• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Маркетинг

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Аптраил Халил От Аптраил Халил
В Маркетинг
0
Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Facebook Messenger Ads се появяват за първи път през юли миналата година (2017). Те са част от бизнес платформата на компанията. Оттогава виждаме все по-голям брой водещи марки за електронна търговия, които въвеждат успешно реклами в Messenger в своята маркетингова стратегия.

С 1.3 милиарда месечни активни потребители на самата платформа Messenger, Facebook Messenger бързо се превръща в ключово бойно поле за брандовете. Рекламите в Messenger предлагат чудесен начин за взаимодействие с клиентите по персонализиран и директен начин. Много от тези стратегии могат да бъдат използвани директно и в дропшипинг бизнес модела.

Това ръководство ще ти предостави всичко, което трябва да знаеш за рекламите във Facebook Messenger, включително:

  • Как Messenger Ads могат да помогнат на твоя бизнес?
  • Как рекламират успешните компании във Facebook Messenger?
  • Как да създадеш рекламна кампания в Messenger стъпка по стъпка?

Какво са Facebook Messenger Ads?

Facebook Messenger for Business позволява различни видове реклами. Тези реклами във Facebook Messenger могат да бъдат групирани в две основни категории:

1) Реклама, която се появява директно във Facebook Messenger. Единият вариант е в началната страница на приложението (Messenger Home), а другата е във вид на спонсорирано съобщение. (Sponsored Message)

2) Реклама, която подтиква потребителя да отвори чат прозорец. (Click-to-Messenger)

Facebook Messenger ads: Messenger Home

Нека да разгледаме първия вид Facebook Ads в Messenger: Messenger Home. Това са реклами, които се показват директно в началния екран на Facebook Messenger на потребителя.

В повечето случаи бизнесите използват различни призиви за действие, за да накарат потребителите да се ангажират с бранда. Един бутон с надпис „Shop now“ би бил доста ефективен в случай, че имаш онлайн магазин и искаш да популяризираш промоция или нова колекция.

Facebook Messenger for Business също позволява да свързваш рекламите с приложение. В този случай потребителят ще бъде пренесен от началния екран на Messenger на страницата за изтегляне на приложението. Ако избереш Messenger като дестинация за CTA, след като кликнеш върху рекламата, прозорецът за чат ще се отвори в Messenger.

Facebook Messenger ads: Sponsored Messages

Рекламите от Facebook Messenger могат също да се показват директно в чата на Messenger. Този тип реклама се нарича спонсорирано съобщение.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

В този пример за реклами във Facebook Messenger от Jasper’s Market, спонсорирано съобщение се изпраща на потребителите, които вече са взаимодействали с марката преди в Messenger.

Екранната снимка показва как съобщението действително изглежда във входящата поща на потребителя. Интересното е, че няма „спонсориран“ хедър – затова изглежда като нормално съобщение. Когато се докосне върху съобщението се показва спонсорирано съобщение. Състои се от текст, изображение с описание и бутон. Бутонът се свързва към страница за поръчка. Съобщението също така е означено като „Спонсорирано“ – това е видимо за потребителите.

Спонсорираните съобщения са отлични за ретаргетинг към потребители, които вече са взаимодействали с твоята марка.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Facebook Messenger ads: Click-to-Messenger

Освен това нормално изглеждащата реклама във Facebook може да отвори чат с бизнеса ти във Facebook Messenger.

Когато кликнеш върху рекламата, потребителя се изпраща до приложението Messenger и го поздравява с предварително определен отговор. Потребителите са свързани с разговор в Messenger, независимо дали кликват върху рекламата в своята емисия, от Instagram  или от началния екран на приложението Messenger.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Защо Facebook Messenger ads са толкова важни?

Много от маркетинг експертите (включително и аз) смятат, че маркетингът във Facebook Messenger вече е жизненоважна част от цялостната им рекламна стратегия. Нека да разгледаме няколко статистически данни, които могат да обяснят тази тенденция:

  • Големите четири приложения (Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat и QQ) всъщност надхвърлиха социалните медии по месечните активни потребители през 2015 г. От януари 2018 г. най-добрите платформи за съобщения се оценяват на 4,4 милиарда активни потребители месечно.
  • Facebook притежава Whatsapp. За клиентите извън Европа Facebook започна да пуска бутон за съобщения към WhatsApp, който се свързва от реклама във Facebook до разговор в WhatsApp.

Това означава, че Facebook Messenger маркетингът е логичният избор за всеки собственик на бизнес, който иска да улови потребителите от платформите за съобщения.

3 примера за страхотни реклами във Facebook Messenger

Нека да разгледаме някои чудесни примери за Facebook реклами в Messenger. Тези примери могат да дадат известно вдъхновение за маркетинга ти във Facebook Messenger и много техники могат да бъдат приложени към твоя бизнес.

Sephora

Сефора беше един от първите търговци на дребно, които използват Facebook Messenger чатбот. С помощта на реклами с кликвания към Messenger, които насърчават потребителите да взаимодействат с новия бот на Facebook Messenger, те успяват да увеличат процента си на резервации с 11%. Когато се кликне върху рекламата, chatbot се стартира автоматично в Messenger, като предлага на потребителите 3 опции.

Забележка: Чатботът е смесица от AI и компютърен код. Ботът на Facebook Messenger може да отговаря автоматично на потребителите в разговори във Facebook Messenger.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Tieks

В този пример за реклами директно във Facebook Messenger, търговецът на дребно за мода Tieks се възползва от функцията „Спонсорирано съобщение“ в Messenger.

Марката използва това спонсорирано съобщение, за да ретаргетира повторно към потребителите, които преди това са си взаимодействали с марката, като ги насочи към нова колекция.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Tommy Hilfiger

От модния гигант Tommy Hilfiger вдигат Facebook Messenger маркетинга на следващото ниво.

Малко след модното шоу в Ню Йорк известната марка стартира кампанията TMY.GRL, както и серия от реклами с кликвания на клипове и видеоклипове, включващи продукти, които се виждат само на подиума, а чатботът помага на потребителите да пазаруват.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Как да настроиш Messenger Home реклама?

Преди да започнем да създаваме реклами, нека да разгледаме препоръчаните спецификации на дизайна. Те ще бъдат еднакви за всички реклами, които създаваме в това ръководство.

  • Файлов тип: jpg или png
  • Формат на изображение 1.91:1
  • Препоръчителна резолюция: минимум 1200px x 628px
  • Изображения, които съдържат повече от 20 процента текст могат да намалят и ограничат рекламата.
  • Текст: 125 знака
  • Заглавие: 25 знака
  • Описание: 30 знака

Съвет: Ако някога не си сигурен за точните рекламни спецификации на конкретната си кампания във Facebook, премини към страницата с рекламни спецификации на Facebook – избери своето разположение, досега нашия пример, който би бил Messenger Home.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Първото нещо, от което имаме нужда, е изображение на нашата реклама. Изображението трябва ясно да показва продукта, който искаш да продадеш и да говори с целевата ти аудитория.

Щом разполагаме с изображението, което искаме, ще го променим на 1200px x 628px (1.91: 1 съотношение), в съответствие с насоките за рекламиране.

След като сме избрали изображение, продължаваме към Ads Manager.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

В таба Campaign, кликаме за създаване на реклама (Create Ad).

След това ще изберем цел на кампанията. Ще изберем „Трафик“ – искаме да закараме хората от рекламата, която се показва на началния екран в Messenger към нашия уебсайт.

След това създай име за рекламния си набор и избери уебсайт като дестинация, към която искаме да насочим трафик. Остави Offer отменена за момента.

Продължаваш надолу и избираш своята аудитория.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Автоматичните разположения са избрани по подразбиране. Въпреки че това включва Messenger Home като дестинация, щракни върху редактиране на разположенията, за да разбереш къде се намира Messenger Home и какви други разположения са избрани по подразбиране.

Накрая задай бюджет и график. Препоръчваме да избереш бюджет за цял живот, а не всекидневен. Това дава на Facebook време да оптимизира рекламите ти и да разпределя различни суми за различни дни в зависимост от ефективността.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Сега е време да поставиш рекламата си. Увери се, че страницата на Facebook, от която искаш да рекламираш, е свързана под „Идентичност“, след което избери формата за единично изображение.

Пълно ръководство за Facebook Messenger Ads

Сега ще качим това изображение, което сме преоразмерили, и ще въведем URL адреса на уебсайта, към който искаме да се свърже рекламата.

Въведи текста, заглавието си и избери призив за действие. Използвай визуализация на рекламата, за да провериш рекламата, преди да я стартираш.

Натисни Review, за да провериш всички грешки и да направиш последните промени. Когато искаш да публикуваш рекламата си, просто натисни „Потвърждаване„.

Поздравления! Току-що създаде първата си реклама във Facebook Messenger.

Facebook Messenger Ads: Финални мисли

Накрая нека разгледаме някои от предимствата и някои от ограниченията на рекламите във Facebook Messenger.

Предимства пред обикновените Фейсбук реклами

  • Ако използваш спонсорирани съобщения или реклами click-to-Messenger, твоите разговори ще останат във входящата поща на потребителите. Това е чудесно при бъдещ ретаргетинг на тези клиенти и потребители.
  • Click-to-Messenger предлага възможността да се разговаря незабавно с потребителите от най-горната фуния и да се разбират техните нужди.
  • Рекламите в Messenger могат да предложат изключително персонализирано потребителско изживяване – както видяхме с марки като Tommy Hilfiger и Sephora.

Какви са ограниченията на рекламите в Messenger?

  • Facebook Messenger Ads все още е сравнително нова концепция. Ние сме много запознати с Facebook рекламите в нашия новинарски поток, но не толкова с рекламите в Messenger.
  • Рекламите от Facebook Messenger Home могат да изглеждат малко натрапчиви в сравнение с други форми. Те трябва да се използват умело.
  • Съчетаването на Facebook реклама с Facebook Messenger с чат бот е доста сложно.

Добавете Facebook Messenger Ads към маркетинговия си арсенал

Рекламите във Facebook Messenger могат да изиграят важна роля във твоята Facebook маркетингова стратегия. Комбинирай реклами в Fъвacebook Messenger с обикновени Facebook реклами, за да се насочваш към повече потребители и да увеличиш продажбите си. Изпробвай оше днес реклами с Facebook Messenger.

Теми: click to messengerFacebookfacebook adsfacebook marketingfacebook messenger adsmessenger homeфейсбукфейсбук маркетингфейсбук реклама
Аптраил Халил

Аптраил Халил

Аптраил Халил или накратко Апи, е завършил бакалавърска степен в Икономически Университет Варна със специалност "Бизнес Информационни Системи". Възпитаник е на ПГИ "Д-р Иван Богоров" Варна и завършва специалност "Застрахователно и осигурително дело". Интересува се от маркетинг, реклама, технологии и финанси. В момента е съосновател на PRFirm и оглавява Search engine маркетинг отдела на фирмата.

Още по темата

meup-линкбилдинг
Бизнес

MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн

линкбилдинг
Маркетинг

Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България

Следващ
facebook marketing

7 топ грешки ограбващи успеха и печалбите на твоите Facebook реклами (и как да ги отстраниш)

Най-новото

  • MeUp — цялостна екосистема за линкбилдинг под един домейн
  • Борси за linkbuilding – дигиталният пазар за връзки в България
  • Как да защитите индустриалната си инсталация от свръхналягане: Практически съвети
  • Психология на бързия кредит
  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.