Facebook Messenger Ads се появяват за първи път през юли миналата година (2017). Те са част от бизнес платформата на компанията. Оттогава виждаме все по-голям брой водещи марки за електронна търговия, които въвеждат успешно реклами в Messenger в своята маркетингова стратегия.
С 1.3 милиарда месечни активни потребители на самата платформа Messenger, Facebook Messenger бързо се превръща в ключово бойно поле за брандовете. Рекламите в Messenger предлагат чудесен начин за взаимодействие с клиентите по персонализиран и директен начин. Много от тези стратегии могат да бъдат използвани директно и в дропшипинг бизнес модела.
Това ръководство ще ти предостави всичко, което трябва да знаеш за рекламите във Facebook Messenger, включително:
- Как Messenger Ads могат да помогнат на твоя бизнес?
- Как рекламират успешните компании във Facebook Messenger?
- Как да създадеш рекламна кампания в Messenger стъпка по стъпка?
Какво са Facebook Messenger Ads?
Facebook Messenger for Business позволява различни видове реклами. Тези реклами във Facebook Messenger могат да бъдат групирани в две основни категории:
1) Реклама, която се появява директно във Facebook Messenger. Единият вариант е в началната страница на приложението (Messenger Home), а другата е във вид на спонсорирано съобщение. (Sponsored Message)
2) Реклама, която подтиква потребителя да отвори чат прозорец. (Click-to-Messenger)
Facebook Messenger ads: Messenger Home
Нека да разгледаме първия вид Facebook Ads в Messenger: Messenger Home. Това са реклами, които се показват директно в началния екран на Facebook Messenger на потребителя.
В повечето случаи бизнесите използват различни призиви за действие, за да накарат потребителите да се ангажират с бранда. Един бутон с надпис „Shop now“ би бил доста ефективен в случай, че имаш онлайн магазин и искаш да популяризираш промоция или нова колекция.
Facebook Messenger for Business също позволява да свързваш рекламите с приложение. В този случай потребителят ще бъде пренесен от началния екран на Messenger на страницата за изтегляне на приложението. Ако избереш Messenger като дестинация за CTA, след като кликнеш върху рекламата, прозорецът за чат ще се отвори в Messenger.
Facebook Messenger ads: Sponsored Messages
Рекламите от Facebook Messenger могат също да се показват директно в чата на Messenger. Този тип реклама се нарича спонсорирано съобщение.
В този пример за реклами във Facebook Messenger от Jasper’s Market, спонсорирано съобщение се изпраща на потребителите, които вече са взаимодействали с марката преди в Messenger.
Екранната снимка показва как съобщението действително изглежда във входящата поща на потребителя. Интересното е, че няма „спонсориран“ хедър – затова изглежда като нормално съобщение. Когато се докосне върху съобщението се показва спонсорирано съобщение. Състои се от текст, изображение с описание и бутон. Бутонът се свързва към страница за поръчка. Съобщението също така е означено като „Спонсорирано“ – това е видимо за потребителите.
Спонсорираните съобщения са отлични за ретаргетинг към потребители, които вече са взаимодействали с твоята марка.
Facebook Messenger ads: Click-to-Messenger
Освен това нормално изглеждащата реклама във Facebook може да отвори чат с бизнеса ти във Facebook Messenger.
Когато кликнеш върху рекламата, потребителя се изпраща до приложението Messenger и го поздравява с предварително определен отговор. Потребителите са свързани с разговор в Messenger, независимо дали кликват върху рекламата в своята емисия, от Instagram или от началния екран на приложението Messenger.
Защо Facebook Messenger ads са толкова важни?
Много от маркетинг експертите (включително и аз) смятат, че маркетингът във Facebook Messenger вече е жизненоважна част от цялостната им рекламна стратегия. Нека да разгледаме няколко статистически данни, които могат да обяснят тази тенденция:
- Големите четири приложения (Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat и QQ) всъщност надхвърлиха социалните медии по месечните активни потребители през 2015 г. От януари 2018 г. най-добрите платформи за съобщения се оценяват на 4,4 милиарда активни потребители месечно.
- Facebook притежава Whatsapp. За клиентите извън Европа Facebook започна да пуска бутон за съобщения към WhatsApp, който се свързва от реклама във Facebook до разговор в WhatsApp.
Това означава, че Facebook Messenger маркетингът е логичният избор за всеки собственик на бизнес, който иска да улови потребителите от платформите за съобщения.
3 примера за страхотни реклами във Facebook Messenger
Нека да разгледаме някои чудесни примери за Facebook реклами в Messenger. Тези примери могат да дадат известно вдъхновение за маркетинга ти във Facebook Messenger и много техники могат да бъдат приложени към твоя бизнес.
Sephora
Сефора беше един от първите търговци на дребно, които използват Facebook Messenger чатбот. С помощта на реклами с кликвания към Messenger, които насърчават потребителите да взаимодействат с новия бот на Facebook Messenger, те успяват да увеличат процента си на резервации с 11%. Когато се кликне върху рекламата, chatbot се стартира автоматично в Messenger, като предлага на потребителите 3 опции.
Забележка: Чатботът е смесица от AI и компютърен код. Ботът на Facebook Messenger може да отговаря автоматично на потребителите в разговори във Facebook Messenger.
Tieks
В този пример за реклами директно във Facebook Messenger, търговецът на дребно за мода Tieks се възползва от функцията „Спонсорирано съобщение“ в Messenger.
Марката използва това спонсорирано съобщение, за да ретаргетира повторно към потребителите, които преди това са си взаимодействали с марката, като ги насочи към нова колекция.
Tommy Hilfiger
От модния гигант Tommy Hilfiger вдигат Facebook Messenger маркетинга на следващото ниво.
Малко след модното шоу в Ню Йорк известната марка стартира кампанията TMY.GRL, както и серия от реклами с кликвания на клипове и видеоклипове, включващи продукти, които се виждат само на подиума, а чатботът помага на потребителите да пазаруват.
Как да настроиш Messenger Home реклама?
Преди да започнем да създаваме реклами, нека да разгледаме препоръчаните спецификации на дизайна. Те ще бъдат еднакви за всички реклами, които създаваме в това ръководство.
- Файлов тип: jpg или png
- Формат на изображение 1.91:1
- Препоръчителна резолюция: минимум 1200px x 628px
- Изображения, които съдържат повече от 20 процента текст могат да намалят и ограничат рекламата.
- Текст: 125 знака
- Заглавие: 25 знака
- Описание: 30 знака
Съвет: Ако някога не си сигурен за точните рекламни спецификации на конкретната си кампания във Facebook, премини към страницата с рекламни спецификации на Facebook – избери своето разположение, досега нашия пример, който би бил Messenger Home.
Първото нещо, от което имаме нужда, е изображение на нашата реклама. Изображението трябва ясно да показва продукта, който искаш да продадеш и да говори с целевата ти аудитория.
Щом разполагаме с изображението, което искаме, ще го променим на 1200px x 628px (1.91: 1 съотношение), в съответствие с насоките за рекламиране.
След като сме избрали изображение, продължаваме към Ads Manager.
В таба Campaign, кликаме за създаване на реклама (Create Ad).
След това ще изберем цел на кампанията. Ще изберем „Трафик“ – искаме да закараме хората от рекламата, която се показва на началния екран в Messenger към нашия уебсайт.
След това създай име за рекламния си набор и избери уебсайт като дестинация, към която искаме да насочим трафик. Остави Offer отменена за момента.
Продължаваш надолу и избираш своята аудитория.
Автоматичните разположения са избрани по подразбиране. Въпреки че това включва Messenger Home като дестинация, щракни върху редактиране на разположенията, за да разбереш къде се намира Messenger Home и какви други разположения са избрани по подразбиране.
Накрая задай бюджет и график. Препоръчваме да избереш бюджет за цял живот, а не всекидневен. Това дава на Facebook време да оптимизира рекламите ти и да разпределя различни суми за различни дни в зависимост от ефективността.
Сега е време да поставиш рекламата си. Увери се, че страницата на Facebook, от която искаш да рекламираш, е свързана под „Идентичност“, след което избери формата за единично изображение.
Сега ще качим това изображение, което сме преоразмерили, и ще въведем URL адреса на уебсайта, към който искаме да се свърже рекламата.
Въведи текста, заглавието си и избери призив за действие. Използвай визуализация на рекламата, за да провериш рекламата, преди да я стартираш.
Натисни Review, за да провериш всички грешки и да направиш последните промени. Когато искаш да публикуваш рекламата си, просто натисни „Потвърждаване„.
Поздравления! Току-що създаде първата си реклама във Facebook Messenger.
Facebook Messenger Ads: Финални мисли
Накрая нека разгледаме някои от предимствата и някои от ограниченията на рекламите във Facebook Messenger.
Предимства пред обикновените Фейсбук реклами
- Ако използваш спонсорирани съобщения или реклами click-to-Messenger, твоите разговори ще останат във входящата поща на потребителите. Това е чудесно при бъдещ ретаргетинг на тези клиенти и потребители.
- Click-to-Messenger предлага възможността да се разговаря незабавно с потребителите от най-горната фуния и да се разбират техните нужди.
- Рекламите в Messenger могат да предложат изключително персонализирано потребителско изживяване – както видяхме с марки като Tommy Hilfiger и Sephora.
Какви са ограниченията на рекламите в Messenger?
- Facebook Messenger Ads все още е сравнително нова концепция. Ние сме много запознати с Facebook рекламите в нашия новинарски поток, но не толкова с рекламите в Messenger.
- Рекламите от Facebook Messenger Home могат да изглеждат малко натрапчиви в сравнение с други форми. Те трябва да се използват умело.
- Съчетаването на Facebook реклама с Facebook Messenger с чат бот е доста сложно.
Добавете Facebook Messenger Ads към маркетинговия си арсенал
Рекламите във Facebook Messenger могат да изиграят важна роля във твоята Facebook маркетингова стратегия. Комбинирай реклами в Fъвacebook Messenger с обикновени Facebook реклами, за да се насочваш към повече потребители и да увеличиш продажбите си. Изпробвай оше днес реклами с Facebook Messenger.