При директните продажби човек работи самостоятелно и печели само от собствения си труд. Моделът е: работиш – печелиш, работиш – печелиш, работиш – печелиш…
Но ако не работиш – не печелиш, не работиш – не печелиш, не работиш – не печелиш. При този начин на работа човек е роб на работата си и работи за пари. Колкото повече пари заработва, толкова по-малко свободно време му остава. Ако реши да не работи, парите му започват да свършват.
В мрежовия маркетинг се гради екип от много хора, които работят по малко, и всеки печели процент от труда на цялата група, която е изградил. При това в тази група влизат не само хората, които той лично е включил, но и всички хора, които са включени от сътрудниците му. Така само един сериозен сътрудник може да привлече хиляди хора в организацията ви, а ти да печелиш от това много пари години наред!
Тук моделът е друг – отначало: работиш – не печелиш, след това работиш – печелиш, а най-накрая не работиш – печелиш.
Отначало работиш, без да получаваш пари, защото изграждаш групата си. След време, когато в групата ти има поне 10-20 активни сътрудници, започваш да работиш и да печелиш, като ти се плаща за резултатите на цялата ти организация! А като напреднеш, започваш да печелиш даже и когато спиш.
Получаваш пари всеки месец, години наред, цял живот, независимо от личния си труд, ако организацията ти работи добре. Тогава разполагаш освен с много пари, също и със свободно време, което можеш да ползваш както искаш! Даже можеш да завещаеш бизнеса си на децата си!
Представи си, че имаш продукт, който струва 50 лв. Искаш да постигнеш оборот 1 милион за една година. При директните продажби трябва да наемеш 100 продавача и да им наложиш норма на продажби по 10 000 лв. на човек: 100 х 10 000 = 1 000 000 лева.
В мрежовия маркетинг просто обръщаме числата, за да постигнем същия резултат. Тук 10 000 човека правят оборот от по 100 лева или само по 2 продукта на човек! 10 000 човека x 100 лева = 1 000 000 лева. При това в много случаи не става дума за продажби, а за лична употреба на продуктите.
Точно за това говореше Дж. Пол Гети, когато каза: „По-скоро бих печелил по 1% от усилията на 100 човека, отколкото 100% от усилията на един“. А той знаеше някои неща за това как се правят пари!
Можеш ли да успееш?
Може би си мислиш – „Е, аз не желая да продавам нищо. Не ме бива в продажбите“.
Великолепно! Защото мрежовият маркетинг не се крепи на продажби, а на препоръки.
Ако вече правиш мрежов маркетинг – просто не ти плащат. Това би трябвало да те засяга малко. Би ли искал да виждаш как може да ти се плаща за нещо, което вече правиш? Така вече си специалист!
Как е възможно това ли?
Препоръчвал ли си някога филм, книга, ресторант или нещо друго на приятел, колега или член от семейството?
Разбира се че си го правил – правим го през цялото време. Ако някой се възползва от твоята препоръка и наистина хареса филма, мислиш ли, че ще го препоръча на някой друг?
Разбира се – този вид препоръка „от уста на уста“ се случва всеки ден.
Нека ти задам един интригуващ въпрос. Платил си, за да гледаш този филм, нали? И хората, на които си го препоръчал, също са платили, когато са отишли да гледат филма, нали? Освен това другите, на които те са казали, също са си платили, за да го гледат! Получи ли чек от киното с благодарности за препоръките?
НЕ!
Човекът, на когото препоръча филма, получил ли е чек? НЕ! Платиха ли на човека, на когото той е препоръчал филма?
Разбира се, че НЕ.
Единственият човек, на когото е платено, е собственикът на киното, а ти просто си направил реклама вместо него.
Какво щеше да бъде, ако ти плащаха за всяка препоръка, която правиш, а също и на тези, на които си казал?
Това е силата на мрежовия маркетинг – на теб и на тези, на които казваш, се плаща за това, че препоръчваш продуктите и услугите на дадена компания, която харесваш, която ползваш и която добре познаваш. Не звучи ли интригуващо?
Наистина ли знаеш какво е мрежов маркетинг (МЛМ)?
Какво точно е мрежов маркетинг?
Мрежовият маркетинг е метод на разпространение на продукти и услуги чрез мрежа от хора, която изграждаш с помощта на опитни наставници. Получаваш процент върху оборота на цялата създадена от теб мрежа, и то всеки месец, през който тя работи. Този метод се използва по целия свят повече от 50 години. Асоциацията за директни продажби със седалище Вашингтон, представя индустрията на Мрежовия маркетинг. Тази асоциация съществува повече от 100 години.
Има повече от 1000 фирми за мрежов маркетинг, които разпространяват стоки и услуги за над 50 милиарда долара на година. Установено е, че само в Америка над 10 милиона души са или почасово заети с мрежова дистрибуция, или са дистрибутори на пълен работен ден. Десетки пъти повече са купувачите.
Ето го и общоприетият мит: Мрежовият маркетинг не работи. Големите шефове правят всичките пари за сметка на нисше стоящите. Е, мрежовият маркетинг РАБОТИ, ако ти работиш. Това, което обикновено не работи, е частна компания, продукт или дистрибутор. Трябва да решиш за себе си дали ще работиш ти или избраната от теб компания, или пък продуктът.
Нека разгледаме мита „големите хора срещу малките хора“. Обикновено хората, които разпространяват този мит, очакват да получават доходи без особени усилия, независимо от техния принос и резултатите на организацията им. В мрежовия маркетинг хората, които привличат, обучават и мотивират най-много хора, печелят най-много пари. Ако ти продаваш или консумираш продукти на стойност $100 всеки месец и плюс това изградиш организация от 100 човека, които правят същото, ти ще печелиш много повече – сто пъти повече, за да бъдем по-точни, от човека, който само продава (консумира) за $100 на месец.
Така е честно!
Защо някой ще печели колкото теб, ако не е положил същото усилие като теб?
Пирамида ли е?
Какво в действителност представлява пирамидата? Организационна структура, където хората на върха правят повече пари от тези под тях. Всяка организация е пирамида!
Проблемът с обикновените компании е следният: съществува структура, чрез която собственикът печели от усилията на всеки свой работник, но тези работници нямат възможността да печелят толкова, колкото Собственика, а камо ли повече от него.
Чувал ли си някога за вицепрезидент, който печели повече пари от собственика?
Печелил ли е някога средният мениджър повече от президента на компанията?
Разбира се, че не!
Обикновеният модел просто не е справедлив за по-нисшестоящите служители. Без значение какво усилие полагат, те никога няма да спечелят толкова пари, колкото тези над тях.
В Мрежовия маркетинг обаче изграждаш доходите си като процент от продукцията (оборота) на всеки в твоята организация, без значение дали си ги включил (спонсорирал) лично, или те са включени от твой сътрудник. Всеки човек в твоята организация може да прави същото, и така ти създаваш ситуация, където всеки може да печели еднакво. Това е възможно най-справедливата съществуваща структура, защото всеки може да създаде абсолютно същата ситуация.
Благодарение на МЛМ, хората под теб могат да печелят даже повече, просто защото могат да достигнат до нива, където ти не можеш. Всеки печели в своята организация само до определен брой нива в дълбочина. Ако някой създаде по-голям обем на нивата, отколкото теб във твоите, и някои от тези нива са извън твоите възможности да достигнеш до тях, този човек може в действителност да направи повече пари, въпреки че той стои ПОД теб!
Това прави МЛМ абсолютно НАЙ-ЧЕСТНАТА съществуваща система, защото тя компенсира хората въз основа на техния принос и усилия, а не въз основа на това къде стоят в системата. Още веднъж, защо някой ще печели колкото теб, ако не полага същите усилия, които ти полагаш?
Критичен момент в работата ти в МЛМ е да преодолееш инерцията. Когато започнеш да градиш групата си, ще изпиташ съпротивата на инерцията. Но щом задвижиш нещата, ще усетиш истинската сладост на мрежовия маркетинг.
Мисли за това като за кола, която трябва да буташ. Изисква се голямо усилие да задвижиш колата, но съвсем не толкова, за да продължаваш да я движиш. Мрежовият маркетинг е като да буташ колата нагоре по хълма. Щом достигнеш върха, тя започва да набира скорост от само себе си, и то толкова много, че фактически е трудно или невъзможно да спреш. Тогава е възможно групата ти да навлезе във фаза на постоянно развитие, така че твоят оборот започва да расте, без значение какво правиш.
За да се възползваш от възможността, която мрежовият маркетинг предлага, отначало трябва да дадеш всичко от себе си, докато твоята група започне да се развива. Това включва продажбата на достатъчно продукти и лично спонсориране на достатъчно хора, така че да откриеш тези, които притежават качества на лидери. Това е жизнено важно за твоя успех, тъй като нищо важно и дълготрайно не е изградено в мрежовия маркетинг без участието на лидери. След като веднъж си открил тези, които ще ръководят и вдъхновяват организацията ти, просто продължи да разпалваш огъня и гледай как твоята организация расте!
За да видим истинската СТОЙНОСТ на мрежовия маркетинг, първо трябва да разберем разликата между линейния доход и независимия резидуален (остатъчен) доход. Линеен доход са парите, които ти се плащат за работата, която извършваш.
Независим резидуален (остатъчен) доход са парите, които получаваш без значение дали работиш или не, за нещо, което някога си направил. Някои примери за независим доход са лихва върху спестяванията, авторски хонорар за преиздаването на една и съща книга или излъчването многократно на музика или филм.
Ако разчиташ изцяло на линейния доход като главен източник на доходи, трябва да се запиташ колко сигурен или стабилен е този доход? Какво ще се случи, ако не можеш да работиш, ако си временно освободен от работа или компанията фалира? Колко хора познаваш, които се чувстват истински сигурни за настоящото си работно място? Не много. Колко ще издържат твоите спестявания, ако загубиш източника си на доход? Колко време ще ви отнеме да замените този доход?
Нека погледнем какво в действителност е хонорарът ти от МЛМ. Представи си, че заминеш на тримесечна ваканция и като се върнеш, намираш три чека в пощенската си кутия, които ти подсигуряват с такъв начин на живот, че можеш да си позволиш веднага да започнеш да планираш следващото си пътуване. Колко пари ще трябва да имаш в банковата сметка, които да ти осигурят такава свобода?