Случвало ли ви се е да влезете в магазин и почти веднага да се обърнете и да си тръгнете?
Може би не ви е харесал външния вид на магазина, консултантът или продуктите в продажба. Каквато и да е причината, фактът е, че излязохте от магазина бързо.
Същото може да се случи и с посетителите на вашия сайт. Високата степен на отпадане означава, че нещо не им харесва.
Искате ли да намалите процента на напускащите сайта?
В тази статия ще ви покажем 10 доказани начина да намалите степента на отпадане и да увеличите реализациите си.
Високият процент на отпадане е един от най-често срещаните „убийци“ на конверсия. Ако повечето потребители напуснат вашия сайт още при първата отворена страница и то почти веднага, тогава няма да имате шанс да ги превърнете в абонати или клиенти.
Оптимизирането на степента на отпадане има няколко предимства за вашия бизнес. Посетителите не само ще прекарват повече време на сайта, те ще купуват или ще конвертират по-добре към вашите оферти. Преди да говорим за действителните методи за оптимизация, нека да изясним какво е степента на отпадане и какво означава висока степен на отпадане.
Какво означава степен на отпадане?
Степента на отпадане (степен на отпадане) се отнася до процента на всички потребители, които попадат на вашия сайт, и тези, които решават да напуснат, без да посетят втора страница.
Високият процент на отпадане показва, че не сте успели да убедите потребителя да остане и да взаимодейства с призива за действие (купете сега, изтеглете ръководството и т.н.).
Посетител може да напусне вашия сайт, като щракне върху връзка към друг уебсайт или върху бутона за връщане назад, като затвори прозореца/раздела, отвори нов URL адрес или поради изтичане на сесията (причинена от грешки при хостинг в мрежата).
Нека да разгледаме средния процент на отпадане на базата на индустриални показатели и да определим какъв е добър процент на отпадане.
Какво е добра степен на отпадане? Среден процент на отпадане по индустрия
Може би се чудите какво означава добра степен на отпадане. Е, общото правило е следното:
- 80% + е много лош процент
- 70-80% е лош процент
- 50 – 70% е среден процент
- 30 – 50% е отличен процент
- По-малко от 20% най-вероятно е грешка.
Процентът на отпадане варира в зависимост от индустрията и вида на съдържанието на сайта. Разгледайте диаграмата по-долу, за да видите средната степен на отпадане за индустрия:
Среден процент на отпадане според индустрията
Ако имате по-висока от средната степен на отпадане, това може да се дължи на определени причини, като например: бавно зареждане на страницата, лоша навигация, лош дизайн и използваемост, липса на призив за действие (call to action).
След това ще говорим за начините, по които можете да подобрите процента на отпадане.
10 метода за намаляване на степента на отпадане
Преди да започнете, добра идея е да идентифицирате страниците с най-висок процент на отпадане. Можете да направите това, като влезете в Google Analytics и щракнете върху Поведение »Съдържание на сайта» целеви страници.
Екранна снимка на анализа на процента на отпадане
Познаването на страниците с най-висок процент на отпадане ще ви помогне да идентифицирате проблемните области и да ги разрешите.
Ето 10 начина, по които можете да намалите степента на отпадане, за да увеличите реализациите.
1. Осигуряване на добро потребителско изживяване
Neilsen Norman Group, една от водещите консултантски компании в областта, дефинира потребителското изживяване по следния начин:
„Потребителското изживяване обхваща всички аспекти на взаимодействието на крайния потребител с компанията, нейните услуги и продукти.“
Потребителското изживяване е цялостното усещане на посетителя, докато взаимодейства с вашия сайт. Добро изживяване е, когато потребителят намери сайт, който е не само лесен за използване, но и приятен.
Питър Морвил, известен и известен консултант в областта на информационната архитектура, казва, че за да осигури качествено потребителско изживяване, сайтът трябва да бъде:
- Полезен: съдържанието трябва да е оригинално и да отговаря на нуждите,
- Използваем: сайтът трябва да е лесен за използване,
- Желателно да съдържа: изображение, идентичност, марка и други елементи на дизайна, които да се използват за предизвикване на емоция и признателност,
- Лесен за ориентация: съдържанието трябва да бъде навигирано, лесно за намиране на място и извън него,
- Достъпен: съдържанието трябва да е достъпно за хора с увреждания,
- Достоверен: Потребителите трябва да се доверяват и да вярват на това, което им казвате.
Създаването на уебсайт, който предоставя ценно потребителско изживяване и изглежда еднакво на всички платформи и устройства, е първата стъпка в тази посока. Гледайте внимателно как се държат вашите потребители и какво влияе на техните решения.
2. Оптимизирайте местоположението на призива за действие
Повечето потребители решават дали да харесват даден уебсайт през първите две секунди. Често само един поглед към видимата област без превъртане. Тази област се различава от устройство на устройство. Имайки това предвид, можете да оптимизирате тази област: опишете какво продавате възможно най-ясно и използвайте убедителен и честен призив за действие (CTA).
Например текстът на началната страница на MarketKing.bg ясно описва за какво става въпрос. Заглавието обяснява какво представлява сайта и защо трябва да го използвате, както и как може да ви бъде полезен.
Вашият сайт трябва да изглежда по този начин. Поздравете посетителите и им покажете за какво е вашата компания, блог или продукт.
3. Подобрете скоростта на вашия сайт
Както бе споменато по-горе, потребителите решават дали да разглеждат даден сайт или не през първите 2-3 секунди. Ако вашият сайт се зареди за повече от 3 секунди, ще загубите много посетители от самото начало.
Използвайки инструменти като Pingdom и Google Page Speed , можете да оптимизирате всяка целева страница на вашия сайт.
Според Neil Patel (и много други експерти в онлайн маркетинга), забавяне от една секунда може да ви струва 7% от продажбите, 11% по-малко показвания на страници и 16% спад в удовлетвореността на клиентите.
За да ускорите сайта си, трябва да оптимизирате изображенията си, да използвате мрежа за доставка на съдържание, да добавите по-добро кеширане и да помислите за преминаване към по-бърз доставчик на уеб хостинг .
Един от най-бързите и лесни начини да поддържате сайта си да работи бързо е да използвате специален сървър. Прочетете тази статия, в която обсъждаме подробно за оптимизиране на скоростта на зареждане на сайтове.
4. Стремете се към правилната публика
Можете да направите всички оптимизации в света, ако вашият сайт бъде посетен от грешна целева аудитория, процентът на отпадане няма да се подобри.
Например, ако притежавате адвокатска кантора, специализирана в търговското право, може да искате вашият сайт да привлича само лица, вземащи решения от компании. По същия начин, ако имате уебсайт, който продава високоефективни авточасти, вие ще искате посетителите да са просто ентусиасти на автомобили, които може да се интересуват от вашите продукти.
Ако привличате грешна аудитория към вашия сайт, съвсем естествено е посетителите да не искат да проучат сайта. Ето няколко начина, по които можете да сте сигурни, че сте насочени към правилните хора:
- Изградете идеалния клиентски профил. Важно е да разберете кой е вашият идеален клиент. На колко години, какви доходи има и от каква сфера на дейност е? С какви проблеми се сблъсква? Какви нужди или страсти има той? Колкото повече информация знаете за потенциалния си клиент, толкова по-точни ще бъдете в насочването към правилната аудитория към вашия сайт.
- Изберете ефективни маркетингови канали. Направете проучване, за да видите на кои маркетингови канали най-често е вашата целева аудитория. Ако не използвате правилните платформи, за да се рекламирате, няма да можете да привлечете посетители на сайта, които се интересуват от вашите продукти или услуги.
- Създавайте по-добре насочени съобщения. Съсредоточете усилията си върху създаването на силно насочени послания, които ще привлекат вниманието на вашата целева аудитория.
Привличането на правилната аудитория към вашия сайт не само ще подобри драстично процента на отпадане, но и ще ви помогне да увеличите продажбите си.
5. Използвайте видеоклипове, за да ангажирате аудиторията на вашия сайт
Видеоклиповете са много завладяващи и привличат повече внимание от текста или дори изображенията. Можете да използвате видео фон или да добавите видеоклип към призива за действие.
Видеоклиповете имат силата да привличат вниманието и да накарат потребителя да взаимодейства с вашия сайт. Използвайте анимации, музика, видеоклипове или всеки друг видео формат. Можете да създадете много ефективна нискобюджетна видео презентация, като наемете фрийлансър например.
6. Използвайте висококачествени изображения, за да привлечете вниманието на потребителя
Изображенията са друг ефективен инструмент за намаляване на процента на отпадане. Причината, поради която много уебсайтове използват висококачествени снимки като фон, е, че те са се оказали много ефективни. Компании като Google, известни със своя обикновен бял фон и минималистичен дизайн, сега използват висококачествени изображения на целевите страници.
Можете да закупите професионални снимки от различни уебсайтове. Въпреки това, има много сайтове, които предлагат изображения без авторски права – Pixabay, Unsplash, Pexels.
7. Позволете на вашите клиенти да говорят вместо вас
Ще видите малък плъзгач с препоръки от клиенти на много уебсайтове. Но можете да използвате тези препоръки по-ефективно. Превърнете отзивите на клиентите в истории за успех, като използвате елементи за разказване на истории, като аудио, видео, илюстрации и т.н. Хората обичат историите за успех и са по-склонни да ги четат.
Можете също така да създадете страница с всички препоръки, получени от клиенти във времето.
8. Направете текста възможно най-четлив и привлекателен
Няма значение дали вашият сайт е блог, онлайн магазин или сайт за фирмена презентация, текстът трябва да е лесен за четене. Четим текст може драстично да подобри външния вид на уебсайта и да улесни посетителите да разберат съобщението. Това е особено вярно, ако уебсайтът е зареден с текстово съдържание.
Ето няколко начина, по които можете да подобрите четливостта на вашия сайт:
Изберете внимателно шрифтовете си. Докато страхотните шрифтове могат да направят уебсайта да изглежда по-привлекателен, те обикновено не правят съдържанието по-четливо. Вашият сайт трябва да има привличащ вниманието шрифт.
Увеличете размера на шрифта и използвайте кратки изречения. Днешните читатели нямат търпение да прочетат дълги параграфи от текст. Използвайте кратки изречения и по-големи шрифтове, за да могат посетителите да сканират съдържанието на страницата по-бързо. Също така е много важно текстът да се чете лесно на всички видове устройства (лаптоп, таблет, мобилни телефони).
Увеличете разстоянието между редовете, като добавите празно пространство и разделите съдържанието на секции. Структурата на съдържанието има значение. Уверете се, че текстът е разделен на секции и абзаци, които имат много място между тях.
Говорете езика на вашите читатели. Друг важен момент, който трябва да се вземе предвид, е стилът, използван в текста. Използва лесен за разбиране език с нормален разговорен тон.
Medium.com е добър пример за уебсайт, който се фокусира върху това да направи съдържанието ви възможно най-четливо.
9. Укрепете доверието си
Потребителите стават все по-добре информирани всеки ден, което означава, че вашата оферта ще премине през внимателна проверка, преди да вземе решение за покупка. След първоначалната оценка на продукта, потребителите бързо се оглеждат, за да разберат колко надежден е вашият сайт.
Не е лесно да се доверите на бизнес да направи покупка и да предостави лична информация. Нов потребител не знае колко добър е вашият бизнес или каква е репутацията ви. Един от начините да изградите доверие на потребителите е да покажете всички елементи, които изграждат вашата репутация: добри отзиви на сайтове на трети страни, награди, рецензии, сертификати, качествени оценки и връзки с индустрията.
Също така, друг изключително важен елемент е сигурността на сайта чрез ефективни методи, като: HTTPS протокол, SSL сертификат, защитен уеб хостинг план, антивирусен софтуер и др.
10. A/B тестване + Таргетирани целеви страници
Заглавието, съобщението или призивът за действие може да не работят. Ето защо е важно да се направи A/B тестване. Използвайте различни стратегии за съдържание на всяка страница и изпълнете A/B тестове, за да видите как се представя всяка от тях.
Можете също така да създавате различни целеви страници, насочени към различни категории аудитория, региони, ключови думи и др. Ако сте насочени към международна аудитория, тогава можете да откриете местоположението на потребителя и да му покажете различна целева страница. Показването на съдържание на вашия език, валута и използването на културен произход значително подобрява потребителското изживяване.
Използвайки тези методи, определено ще можете да намалите степента на отпадане. Освен това можете да направите няколко прости неща:
- Използвайте вътрешни връзки. Можете да добавите връзка към друга страница с подходящо съдържание за вашия посетител. Например, в тази статия съм включил връзки към други статии по допълнителни теми, които може да ви заинтересуват.
- Премахнете досадните реклами. Ако използвате твърде много изскачащи реклами, банери или странична лента, ще трябва да махнете някои от тях. Те дразнят потребителя и го карат да напусне сайта.
- Оптимизирайте мобилното съдържание. Съветите в тази статия са не само за десктоп версията на сайта, но и за мобилната версия. Ако вашият сайт не е оптимизиран за мобилни устройства, рискувате мобилните потребители да напуснат сайта незабавно.
Следвайки всички тези съвети, ще имате по-привлекателен сайт за посетителите, така че те ще искат да останат. Когато това се случи, ще забележите, че степента на отпадане също ще се подобри значително.
Кой от тези съвети първо ще приложите на практика в сайта си?