Когато стартираш бизнес ранните решения, които взимаш се оказват най-важните и най-добрите за теб. За Brooklyn Brewery, които отварят врати през вече далечната 1987 година и днес са едни от най-големите бирени производители в САЩ – качеството на продукта било от изключително важно значение. Brooklyn Lager – все още най-популярната марка бира на пивоварната се заражда благодарение на стара бруклинска рецепта, която остава една от най-продаваните на пазара и до днес.
Но докато вкусът на бирата в крайна сметка оставя най-важното впечатление, тя разбира се, не прави първото впечатление. Това е оставено на етикета на марката бира. Етикет и опаковка, която се запазват в ума на потребителя.
Техния етикет е толкова отличаващ се, но в същото време и толкова семпъл. Това наклонено „B“ на зелен фон се е превърнал в международен символ на марката Brooklyn Brewery. Нека спомена един интересен факт за компанията: благодарение на емблематичния и запомнящ се етикет, през миналия век експортираната бира на компанията се увеличава на 40 процента от общия произведен продукт в Ню Йорк.
Но нещата можели да се развият по различен начин. Съоснователят на Brooklyn Brewery Стив Хинди знаел за важността на добрия етикет и лого, но не знаел как да го намери. Като бивш кореспондент на Associated Press за Средния Изток, той започва да прави нещото, което умее най-добре – интервютата.
„Разговарях с над тридесет различни фирми за дизайн“, казва той. „Те ми показваха различни неща и аз разбрах, че идентичността не е нещо евтино. 40 000 долара ми искаха. А бюджетът ни беше само 15 000 долара.“
Разочарован от цената и недоволен от предложенията за дизайн, Стив Хинди бил отчаян. Докато жена му не му казала: „Ти си журналист. Имаш умение да намираш различни случаи и хора. Защо не потърсиш най-добрия дизайнер в града?“
И така, Стив се обадил на фирмата за дизайн Milton Glaser, които стояли зад легендарния надпис “I <3 NY”. Но асистента на студиото казал, че не може да го свърже с никой дизайнер, тъй като били доста заето. В период от две седмици Стив Хинди звънял в офиса всеки ден, докато асистента на дизайнерите не го свързал с един от тях. „Споделих му идеята, която ми се върти в главата, а той каза, че му звучала забавно. Все пак се съгласиха да се видим и ме поканиха в офиса им за среща.“
Поради ниския бюджет за лого на Brooklyn Brewery те предлагат на дизайнерите от Milton Glaser акции в пивоварната.
Стив първоначално искал на логото им да присъства и орел, тъй като оригиналното име на пивоварната била Brooklyn Eagle Beer. Но първото нещо, което дизайнерите казали било: „Забрави за птицата“. Седмица по-късно се появило логото без орела. Хинди се надявал на дизайн, който включва типичните символи на квартала Бруклин – Доджърс или поне бруклинският мост. Вместо това получил наклонено „B“ на зелен фон. Графичният дизайнер му казал да се прибере с това лого и да си помисли за няколко дни.
За щастие на Стив и неговия бизнес – най-накрая му прищракало, както той самият обяснява:
Виждайки логото всеки ден ми се стори, че е добро. То символизираше Доджърс, но не по онзи носталгичен начин, а по начин, който ще открои една компания, която ще се запази във времето. В последствие всичко, което си представях беше в точно това лого. Може би именно това беше ролята на страхотния дизайн. Виждаш това странно „B“ и можеш да си представиш и останалото от Brooklyn написано на него. Динамично е. То е в движение. Изглежда свежо. И както ми казаха дизайнерите от Milton – „има авторитет в това лого“!