Всеки, който се занимава със собствен бизнес или има предприемачески дух чува от време на време различни съвети и трикове от приятели, познати или други места за това как се прави бизнес и така нататък. Съвети и съветници бол.
Често чуваме за това да не си проверяваме веднага имейла, когато пристигнем в офиса, да си поставяме реалистични цели, както да умеем да казваме НЕ! Знаем за тези правила, буквално, лично аз ги чувам всеки ден. Също така знам, че много от тези съвети и трикове не вършат работа. Поне не за всеки.
Ако сте на мое място ще игнорирате повечето, разбира се, не всички. Тъй като има неща, които ще работят за вас, но за други няма, просто трябва да се тестват.
Сега с вас ще споделя своите бизнес трикове, съвети, хакове, както искайте ги наричайте. Ще споделя с вас какво съм научил във времето, в което се занимавам с интернет проекти, а това време не е никак малко – цели 6 години.
Записвайте страховете си, не целите!
Със сигурност сте виждали в интернет статии, в които се казва, че трябва да записвате целите си или сте го чували от приятели. Противно на това авторът на „Youtility“ Джей Баер казва, че е по-добре да записваме своите страхове. Но защо?
Когато записваме своите страхове на бял лист, те придобиват форма, даваме им гласност, признаваме ги. Поставяйки ги върху хартия те вече не изглеждат толкова страшни. Когато раздробите собствения си страх и риск, вие ще бъдете изумени от това колко смелост имате в себе си.
Аз лично пробвах този метод преди известно време. Повярвайте ми – работи. Пробвайте го и вие, за да разберете дали работи и за вас.
Грешете!
Крис Броган, който е собственик на Owner Media Group казва, че грешките са истински грешки, когато не сме си взели поуки от тях, когато не сме научили нищо. Ако се провалите в нещо (а това се случва в даден момент от живота на всички ни, както и във всеки бизнес), не забравяйте просто да преструктурирате провала си като резултат, който просто не сте очаквали.
Когато нещо се обърка и трябва да закриете проект, над който сте работили дълго и сте вложили доста усилия, просто се извинете на екипа си или хората, с които сте работили. Понякога просто нещата не се получават така както искаме. Веднъж сгрешили, вземете си поука и продължете напред. Винаги настъпват по-добри времена. Ако един път не сте успели два пъти ще успеете! Бизнес не се прави лесно.
Делегирайте нещата, в които сте добри!
Майкъл Сака, който е един от създателите на софтуерната компания WithCircle казва, че един истински собственик на бизнес трябва да разбира от няколко неща – например счетоводство и маркетинг. Не е нужно наистина да сте счетоводител или social media експерт. Прост важното е да знаете основата.
Може да чувствате, че разбирате само един или два ключови аспекта от бизнеса ви, но спрете да се криете от останалите. И да, делегирането е важно, но за ефективното делегиране вие трябва да разбирате от всички аспекти на собствения си бизнес.
Бъдете стратегически мързеливи и намерете своя близнак!
Инвенторът и предприемач Стефан Кий казва, че за да започнем да правим много пари трябва да намерим своя клонинг или поне да намерим печелившата формула, и да правим нещата по един и същ начин.
Намерете начин да бъдете мързеливи посредством поемането на други възможности, идеи или тенденции. Това ще ви позволи да запазите свободата си, за да правите това, което искате.
Времето НЕ е пари!
Фразата „Времето е пари“ е сред най-често срещаните в бизнес средите. Но ето, че аз разбивам този мит като ви казвам, че времето НЕ е пари.
Винаги може да решите да правите повече пари. Но не можете да решите да правите повече време. Факт е, че най-ценният ни ресурс е времето. И докато не оценяваме своето време няма как то да работи за нас. За това има причина Ричард Брансън да таксува по над сто хиляди долара за своите речи, които отправя на различни събития – защото той знае цената на своето време и го е направил изключително ценно.