Когато слуховете стават вирусни по-бързо от действителния вирус.
Наред с това, че засяга дихателната система на заразените, коронавирусът също предизвиква явен расизъм и възмутителни мемета в интернет.
И вече неотдавна смъртоносният вирус започна да атакува и потребителския пазар. Ясно виждаме, че има спад на фондовата борса, а днес има и спад на цената на петрола.
Сред много от хората има вярване, че коронавирусът има нещо общо с бирата Corona. Това разбира се, няма как да бъде вярно.
Производителят на бира Corona, Anheuser-Busch, е изправен пред голяма катастрофа на фондовия пазар от края на миналата година – акциите им паднаха главоломно и объркването на коронавирус може да ги влоши. В медиите се говори и за спад в самите продажби на продукта.
Луди търсения в Google
Знам, че читателите на MarketKing.bg са интелигентни хора, но все пак нека отново вметна – нито бирата Corona, нито Anheuser-Busch имат нещо общо с коронавируса.
Но хей, слуховете се разпространяват по-бързо от вируса. Хората с достъп до интернет започнаха да търсят вируса на бирата Corona в Google.
За щастие тенденцията намалява сега. Щетите обаче са нанесени. Екранна снимка от Google Trends показва скок в търсенията на „corona beer virus“ в края на януари 2020 година и началото на февруари.
Други безсмислени термини за търсене включват „бирен вирус“ и „бирен коронавирус“.
Данните показват, че Дания и Камбоджа са били първите две региона с това необичайно търсене.
Независимо дали става дума за напреднала скандинавска държава или развиваща се азиатска нация, паниката удари сърцата на хората навсякъде от изток до запад.
Как вирусът „Corona“ и бирата „Corona“ получават имената си?
Най-просто казано, думата corona означава корона на латински.
Тъй като бирата Corona е мексиканска, името се влияе от латинския език.
Маркетинговата стратегия зад името би могла да накара потребителите на бирата Corona да се чувстват като крале или кралици. Или може би са искали да позиционират бирата Corona като краля / кралицата на бирите.
Сега да преминем към вируса. Коронавирусът получава името си поради шиповете по краищата му, които го правят да изглежда като корона, когато се гледа под микроскоп. Истинското научно наименование на вируса е covid 19.
Учените са имали любовна връзка с латинския език от векове. Няколко вида растения и животни са кръстени на латински.
По дяволите, дори и ние, хората, имаме латинско име – homo sapiens – което на латински означава „мъдър човек“. Но дали всички сме мъдри? Трендовете в Гугъл показват, че май много, много не сме…
Бирата Corona се справя с последствията, но какво да кажем за другите продукти?
Няма съмнение, че бирата Corona получава груба „лепенка“, но някои други индустрии изглежда са ударили джакпота заради цялата тази ситуация.
В Нова Зеландия хората си купуват хранителни запаси и маски за два месеца напред, за да се предпазят от вируса. Те спират да се хранят навън напълно и ограничават взаимодействията си с други хора.
Когато у нас за първи път се появиха индикации, че може да има болни от коронавирус, с много от приятелите ми се запитахме – „Започва ли истерията тук и започваме ли да се панираме ние самите?“
Само в Китай бяха продадени 80 милиона маски само за два дни. Да не говорим за това нещо в останалите страни. Миналата седмица множество аптеки във Варна бяха сложили надпис „Нямаме маски“ на своите входове.
Представи си стреса, през който персоналът може да е преминал, когато хората влизат и искат маска на всеки пет минути. Най-накрая е трябвало да поставят надпис – „Извинявайте, маските са изчерпани“.
Добре е да приемем, че продажбите на консерви и други хранителни продукти с дълъг срок на годност трябва да са се увеличили. Нямам статистика, за да го подкрепя – така че това е просто предположение.
Има ли начин да се предотврати тази паника?
За щастие, отговорът е ДА. Информираността за вируса би могло да спаси бирата Corona от лоша публичност.
И това трябва да е отговорност на лицата, вземащи решения и маркетинговите изпълнители на марката Corona – не на правителството.
Една обикновена Facebook или Instagram реклама може би е била достатъчна, за да постави непокорството под контрол.
Например, копирайтърът Leo Saini създава колаж, използвайки уменията си за копирайт и дизайн.
И пространството на надписите би могло да се използва за обяснение на номенклатурата на бирата Corona и коронавируса. Знаеш ли, думата corona означава „корона“ на латински и така нататък (както е обяснено по-горе).
Заключителни думи
Що се отнася до маркетинга, някои фактори просто са извън контрола на всеки бизнес. Името „corona“ се оказа катастрофа за производителите и дистрибуторите на марката бира.
Въпреки това, една марка винаги може да контролира публичния си имидж до известна степен. В събития като тези, харченето на пари за реклама, фактът, че бирата Corona няма нищо общо с вируса, може да изглежда като допълнителен разход за реклама – но това беше необходимо!
Може би вече е късно или може все пак да обърнат кашата и да увеличат продажбите си. Трудно е да се каже.
Замислял ли си се, че коронавирусът е свързан с бирата Corona? И как е повлияла епидемията от вируса върху поведението ти при покупка? Откровено кажи.