• Топ съдържание:
  • Бизнес книги
  • Акции
  • Най-добрият хостинг
  • CloudCart vs Shopify
  • Дропшипинг
  • Мрежов маркетинг
  • Инстаграм
  • ТикТок
MarketKing.bg
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Реклама
  • Финанси
  • Успех
  • Бизнес
Няма резултати
Виж всички резултати
MarketKing.bg
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Бизнес

По какво си приличат бизнеса и лова?

Георги Петров От Георги Петров
В Бизнес
0
лов и бизнес

Можем ли да намерим общи черти между две от най-старите човешки дейности? Едната е свързана със създаване и разпространяване на продукт – бизнесът е съществувал под някаква форма още в бронзовата епоха. Но ловът е част от ежедневието на хомо сапиенса много преди това – преследването на дивеч е осигурявало прехраната на предците ни преди десетки хиляди години.

И по какво си приличат тези занимания? Някои първосигнално биха отговорили: “И в двете трябва да си хищник, за да успееш. Да “изяждаш” по-слабите, за да оцелееш и да доминираш”. Може би в тези думи има известна правота, що се отнася до “дивия капитализъм”, но в съвременния лов често цел на отстрела са именно хищниците сред животните, а те не са по-добре защитени от тревопасните.

В кои аспекти от тези дейности можем да открием прилика?

Оставяме настрана философските страни на това сравнение и се насочваме към практическата част от тези дейности. Именно там можем да открием много общи черти между лова и бизнеса като начин на мислене и действие:

  • Организираност и дисциплина. Методичното отношение е в основата на успеха, както при едно търговско предприятие, така и при пусия за глиган в гората. Трябва да се направи план, да се следват определени стъпки, а импровизацията да се сведе до минимум. Ако не се изпълни това, рисковете не са малки;
  • Трябва да се обмисли всеки аспект на дейността и да не се подценява нито един детайл по отношение на оборудване и/или екипировка. Дори и да липсва нещо дребно, то може да окаже осезаем негативен ефект върху възгледите ни за успех;
  • Рисково е да се насочваме към по-евтините решения, само защото спестяваме. Но това не означава и че трябва винаги да се насочваме към скъпите покупки на продукти, екипировка или оборудване. В много случаи и бюджетните варианти могат да ни бъдат от полза, но трябва да сме наясно, че понякога качеството изисква да дадем малко повече от това, което сме си представяли;
  • Трябва да се проучи съответната пазарна ниша в бизнеса, преди да се предприеме инвестиция. Изчисляват се необходимите разходи, за да стартира съответното предприятие или търговия. С лова не е много по-различно – трябва да си направим план (връщаме се към първата точка от този списък), да си набележим какво е необходимо за закупуване и да си осигурим задължителните документи за целта, преди да излезем в гората за първи път.

Естествено, по отношение на последното сравнение може да се изтъкне, че при успех в гората евентуално можеш да отнесеш няколко килограма месо вкъщи (а то не е безплатно) или да заслужиш трофей, докато в бизнеса се търси печалбата, а тя може да е доста по-сериозна.

Могат да се открият много разлики, но от казаното дотук трябва да сме наясно с най-важното, което действително обединява лов и бизнес. Да, преследването на дивеч в днешно време е хоби и от него не зависи прехраната ни. Въпреки това трябва да се отнасяме изключително сериозно към тази дейност, защото от нея наистина могат да зависят човешки животи, макар и по различен начин от този в бизнеса.

А ловът може да бъде и бизнес

В годините преди избухването на коронавирусната пандемия станахме свидетели на подобна симбиоза. Ловният туризъм набираше сила в продължение на години, като у нас пристигаха стотици любители на това хоби от най-различни краища на планетата. За тях биваха организирани уикенди или неколкодневни излети в различните ловни стопанства в България, в които е разрешен отстрелът на диви животни при определен режим и спазване на строги правила.

Въпреки че тази концепция трудно работи в последните 2 години, не е изключено да се събуди и да се превърне отново в реален бизнес по-скоро, отколкото бихме очаквали. А туроператорите, които организират подобни излети, предлагат на своите клиенти пълна екипировка и оборудване, ако е необходимо такова. За предприемачите, обмислящи да се насочат към тази дейност в перспектива, е важно да намерят изгодни решения при покупка на оръжие, боеприпаси и ловни аксесоари. Облеклото за излет вече трябва да се съобрази с индивидуалните потребности, но също така да съществува и вариант за подсигуряване от вашата страна, за гостите от чужбина например.

Иначе говорейки за връзката между бизнес и лов, можем да открием и други паралели. Така например част от ловните стопанства в страната вече са отдадени на различни предприемачи, които се разпореждат в тези зони, но трябва да спазват законовите предписания и най-вече да опазват околната среда и популациите на дивите животни в тях. Стопанисването на такава територия е доста сложна и комплексна дейност, тъй като в нея освен необходимост от инвестиции, има нужда и от санкцията на различни видове експерти.

Но да се върнем към началото. За човек, който е успешен в своя бизнес, не би трябвало да е трудно да се справи и с базовите изисквания на лова, които описахме по-горе в текста. За преследването на дивеч са нужни здрава дисциплина, отговорно отношение към човек и природа, както и внимание към всеки детайл от дейността.

Георги Петров

Георги Петров

Още по темата

афилиейт компании в България
Бизнес

Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare

кредит за бизнес
Бизнес

Бърз кредит за стартиране на бизнес

Следващ
Защита на уебсайт

Как да защитите уебсайта си

Най-новото

  • Промени на афилиейт пазара (и в БГ) – 2Performant завършва покупката на Profitshare
  • Афилиейт маркетинг за хостинг услуги – как да успеем с рекламирането на хостинг
  • Бърз кредит за стартиране на бизнес
  • Paco Rabanne Invictus е парфюм, който носи енергия и сила
  • 13 Начина да Финансираме Малък Бизнес
писане на статии и публикуване
  • 👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    👨‍💻 Защо трябва да стоиш далеч от всякакви МЛМ бизнеси? 🏃🏻‍♂️

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Какво е Кешбек и как да го ползваме в България?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Разликата между акции и облигации – наръчник за начално инвестиране

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Как да създадеш първата си реклама в Instagram?

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0
  • Ръководство за използване на Snapchat: всичко, което трябва да знаеш!

    0 shares
    Сподели 0 Tweet 0

За нас

MarketKing.bg e специализирано издание за маркетинг, реклама и финанси. Нашата мисия е да предоставяме качествено съдържание за нашите читатели. Тук ще намериш различни анализи, инфографики, полезни съвети, добри практики и други интересни неща от света на маркетинга, рекламата и финансите.

всичко за бизнеса

Не пропускай

Акции и облигации

SEO или Google Ads: кое да изберете?

Как да избера перфектния хостинг за моя бизнес?

10 доказани начина да намалите степента на отпадане на вашия сайт и да увеличите реализациите

Партньори

Всичко за Враца

Алтернативно

Benchtalks.com

Всичко важно

За мъжете

Интересни новини

Аз избрах

  • Бисквитки
  • Общи условия
  • Контакти

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Няма резултати
Виж всички резултати
  • Маркетинг
  • Бизнес
  • Успех
  • Финанси
  • Реклама
  • Технологии
  • Топ съдържание
    • Най-добрият хостинг
    • Бизнес книги

2013-2022 © Копирането на съдържание от MarketKing.bg без разрешение е забранено! Създадено с ❤ във Варна!

Този сайт използва бисквитки. Продължавайки да ползвате този сайт, се съгласявате да бъдете траквани от бисквитки. Посетете Бисквитки за повече информация.