Намирането на подходящата платформа за електронна търговия за твоя бизнес може да бъде огромно предизвикателство. Въпреки че има доста системи за търговия, няколко са по-използвани и известни – CloudCart и Shopify са едни от най-добрите на пазара.
Всички сме чували за международната платформа Shopify. Тя е канадска компания основана от Тобиъс Литке през 2004 година в Отава.
CloudCart е българска компания създадена през 2005 година, като дигитална агенция от Николай Илиев и Петър Илиев. По-късно компанията се превръща изцяло в SaaS решение за малки, средни и големи предприятия, които искат да създадат свои собствени онлайн магазини.
Докато и двете платформи имат своите достойнства, трябва да избереш платформата, която отговаря на твоите специфични нужди. Докато избираш платформа за електронна търговия за онлайн бизнеса си, трябва да вземеш предвид бюджета, интеграциите, мащабируемостта и други фактори.
В зависимост от естеството на индустрията може да искаш да провериш и опциите за управление на запасите, доставка на стоки и фактуриране.
CloudCart срещу Shopify – директно сравнение
Нека да разгледаме как се представят CloudCart и Shopify въз основа на различни параметри. Въз основа на сравнението може да разбереш коя платформа за електронна търговия отговаря на твоите бизнес нужди.
📑 Ценови планове
Докато оценяваш разходите на платформите за електронна търговия, не гледай само на първоначалната цена. Имай предвид, че може да се наложи да добави малко повече за допълнителни услуги. Въз основа на това нека да видим какво CloudCart и Shopify предлагат.
Плановете в CloudCart са три и започват от точно… 0 лева. Да, правилно разбра. Компанията предлага опцията да стартираш собствен онлайн магазин, докато направиш първите си 1000 лева от продажби. Следват плановете Business, който стартира от 39 лева на месец и индивидуалния Enterprise, който е специално изготвен според твоите нужди.
От друга страна, Shopify предлагат 14-дневен безплатен период, за да можеш да разгледаш платформата и да решиш дали тя е изгодна за теб. След това плановете се разделят на Basic (29 долара на месец), Shopify (79 долара на месец) и Advanced Shopify (299 долара на месец).
📺 Потребителско изживяване
Предоставянето на добро потребителско изживяване трябва да бъде в основата на твоята маркетингова стратегия за електронна търговия. Платформата, която си избрал за своя онлайн бизнес може да направи голяма разлика по отношение на лекотата на използване.
С КлаудКарт не е нужно да се изпотяваш за малките неща. От инсталирането, управлението и актуализациите до сигурността и архивирането, всичко е измислено и интегрирано в платформата.
Въпреки че потребителското изживяване е гладко, CloudCart може да изглежда ограничаващ за тези, които търсят персонализиране. Ако обаче стартираш нов уебсайт за електронна търговия, платформата има много теми и разширения, които може да използваш.
Shopify също предлага страхотно потребителско изживяване и в платформата са интегрирани страхотни дизайни и разширения, които да улеснят и начинаещите.
🔌 Интеграции и добавки
Правилните интеграции и добавки могат да подобрят функционалността на един уебсайт. Тя може да даде на твоя уеб сайт ново преобразяване и дори да подобри ефективността му.
В CloudCart ще намериш най-използваните и популярни интеграции, които ще ти помогнат да продаваш лесно на международните пазари. Включени са добавки като Facebook Ads, Facebook Pixel, Google Tag Manager, Google Analytics, Google Search Console и много други подобни, без които не можеш. И те са напълно безплатни.
Shopify е подобен на CloudCart и също има множество плъгини, сред които и гореспоменатите най-популярни, но трябва да имаме предвид, че има други масови решения, които се таксуват допълнително от Shopify.
🚚 Дропшипинг
Проследяването на инвентара може да бъде предизвикателство за бизнеса с електронна търговия. За да решат този проблем, някои онлайн фирми не държат продуктите си на склад. Вместо това тези предприятия директно купуват продукти от доставчици и изпълняват поръчки. Това се нарича дропшипинг.
Популярна тактика е намаляването на някои разходи свързани с управлението на електронната търговия. Както CloudCart, така и Shopify имат различни подходи към дропшипинга.
Shopify осигурява интеграция с основни дропшипинг платформи като Printify, Oberlo (собственост на компанията), Ali Express и други. Всеки от тях има собствени такси за членство, транспорт и други услуги. Това, разбира се, ще увеличи общите ти разходи.
Ако имаш малко повечко време, в CloudCart можеш да използваш функцията за XML импорт и да добавиш предоставените продукти на твои доставчици и да ги редактираш след това. Това ти дава по-голяма свобода относно това как да се визуализират съответните продукти.
Всеки доставчик обаче може да има отделни членски вноски и минимални изисквания за поръчка. Обмисли това преди да добавиш продуктите им в твоя магазин за дропшипинг.
👨🏻💻 Киберсигурност
Според доклад, 90% от общите опити за влизане в уебсайтове на онлайн търговци на дребно са били нелегитимни опити за хакване. Докладът разкрива също, че индустрията за електронна търговия е най-уязвима от подобни опити за хакване. Ето защо трябва да се отнасяш сериозно към киберсигурността.
И Shopify & CloudCart предлагат невероятни решения за сигурност и гарантирана поддръжка 24/7 през цялото време от годината. Удобството на CloudCart, обаче е, че си остава българска платформа и може да получиш помощ на български изключително лесно и бързо.
Начини на плащане
Наличието на различни начини за плащане е изключително важно за осигуряването на по-добро потребителско изживяване. Може да загубиш потенциални клиенти, ако не предлагаш популярните опции за плащане.
CloudCart има интеграции с множество платежни метода, сред които наложен платеж, банков трансфер, плащания с ePay и MyPOS, плащания с карти и виртуални POS терминали, плащания с Paypal, Braintree и други. С CloudCart ще можеш да използваш кредитни карти от държави по целия свят.
В своя най-нисък план Shopify взимат такса от 2 процента за всяка извършена транзакция. Това е в допълнение към транзакционните такси, които плащаш за различните варианти за плащания. Единственият начин да избегнеш тези допълнителни разходи е да използваш най-високия им план.
За щастие, тези допълнителни такси не съществуват в CloudCart, което ги прави доста примамливо място за създаване на собствен сайт за електронна търговия.
Финални думи
И CloudCart, и Shopify са солидни платформи, за да стартираш свой бизнес в интернет. И така, кой от тях е по-добър? Това се свежда до твоите лични или бизнес предпочитания.
Ние в MarketKing.bg даваме допълнителни точки за CloudCart, защото българското си е българско и ние оценяваме екипа, който стои зад продукта и го развива толкова години.
А ти коя платформа за онлайн магазини би използвал – Shopify или CloudCart?