Преди известно време имаше едно изказване на Илон Мъск, в което той казва, че щял да купи Фейсбук само и само, за да го изтрие след това. Разбира се, беше абсурдно изказване, но ме накара да се замисля.
Различните източници, които следя всекидневно, постоянно пишат различни неща за съдбата на социалната мрежа. Ту се пише, че компанията убива личното ни пространство, ту нещо ново.
Истината е, че тези промени около Facebook не ме притесняват нито като потребител, нито като рекламодател в мрежата на платформата.
Дали някога ще дойде време, в което всеки ще изтрие своя профил във Facebook заради някаква луда новина за това, че непристойно ни взимат и използват личните данни? Какво ще се случи с многобройните инфлуенсъри и малки предприятия, които използват сайта, за да си докарват доходи?
За какво ще rant-ва Гари Вайнерчук във видеата си? Това е мъчителен въпрос. Ще се случи ли обаче?
Социалните медии могат да се срутят от само себе си
Като създатели на съдържание ние винаги се конкурираме с други, които правят същото. Освен това ние се състезаваме и срещу самите платформи, тъй като алгоритмите се променят и органичният обхват може да заглуши съдържанието ни.
Но какво ще стане, ако не вземем предвид най-големия враг на всички тях? Врагът с червени очи, които се крият в сенките, които никой не вижда?
Ами ако Facebook престане да съществува, защото всички потребители са напуснали? А какво ще стане, ако същото последва и Instagram? Какво ще стане, ако потребителите спрат да влизат в Youtube? Просто така, защо не?
Ако една голяма социална медийна платформа падне, всички други големи играчи биха го почувствали като цунами. Колко Youtube видеоклипове се споделят във Facebook всеки ден? Колко хора влизат в Youtube през Facebook и след това гледат 8 клипа на котки?
Мисля, че би било доста съществено. Нямам намерение да предизвикам паника, но просто мислите ми се насочват натам.
Технологичния експерт Бет Киндиг пише: „Темпото на растеж на Facebook беше насочено експоненциално нагоре, защото хората знаеха, че ще получат много повече и че много други техни познати и приятели се намират в мрежата.“
„Същото ще важи и за забавянето на Facebook. Тъй като хората започват да прекарват по-малко време в социалната мрежа и има вирусно забавяне.“
Много неща могат да го причинят – това е страшното
Не се тревожа за артрита. Аз съм на 24 години и в относително добро здраве. Ще се тревожа за артрита, когато остарея.
Използвайки този пример, защо изобщо трябва да се страхуваме от това Фейсбук да изчезне? Имам предвид, биха ли се отказали всички от Facebook заради постоянните скандали около личните данни, които събира и използва компанията? Защото изглежда, че всъщност на никого не му пука.
Vine умря. MySpace умря. Google+ умря.
Ами ако някаква трансформационна платформа изникне, която използва виртуалната реалност, за да улови въображението на масите? Подобно на Оазиса от Ready Player One. 😆 Ами ако това нещо открадне вниманието от Facebook? Едва ли ще се случи, но все пак.
Знам, че не знам за какво говоря от техническа гледна точка, но нека не се държим така сякаш бизнесите не се променят през цялото време.
Ами ако в по-широк мащаб НЕЩО привлече вниманието ни повече, отколкото Фейсбук – дори не нова платформа – просто нещо!? Би променило много всичко.
Всички биха скочили от кораба 🚢
Никой не иска да остава на потъващ кораб, дори и капитана.
Много Vine инфлуенсъри се преместиха в youtube. Здравей Логан Пол. Искам да кажа, че много са вече в Instagram. Същото е и с Twitter.
Така че всички ще използват последното си време във Facebook, за да подканят с едно последно послание, насърчаващо хората да ги последват на буквално всяка друга платформа. След това Facebook постепенно ще потъне в тъмната, студена празнота като Леонардо Ди Каприо в края на Титаник.
Добрият персонален бранд ще ти помогне да оцелееш
Гари Вайнерчук ще получи голям удар, ако Facebook спре да бъде това, което е днес. Но неговия персонален бранд е много повече отвъд Facebook. Той има значително влияние и в другите социални платформи като Instagram & Youtube.
Точно както Conor McGregor е по-голям от UFC, Гари е по-голям от Facebook, въпреки че има Facebook, на който благодари за славата си.
Ето защо бранда е по-важен от платформата, на която се намира, защото хората могат да се преместят от едно или друго място. А в повечето случаи дори си имат няколко „местенца“.
Фейсбук е внимание – нищо повече 🙈
Гари често обича да казва за себе си, че е „търговец на внимание“. Като маркетолог и продавач той отива там, където е вниманието на хората в момента. През 2019 година вниманието ни е във Facebook, Youtube, Instagram и много други социални медийни платформи.
Така че, ако Facebook умре всичко, което ще се случи е да преместим вниманието си на друго място. Може би, ще прекарваме повече време да играем видео игри, да преглеждаме Instagram, да работим, да учим или да готвим.
Ще намерим други места, на които да насочим вниманието си и няма да ни липсва нищо от Фейсбук – защото не може да ти липсва нещо, когато си зает с друго.
Ще имаме много неща, в които да насочим вниманието си. Това е оживен свят. И ще забравим за Facebook по-бързо отколкото си мислим.
В крайна сметка нашата работа като създатели на съдържание е да отидем там, където е вниманието. Така че, ако Фейсбук умре, по-добре е да имаме резервен план за това как ще привлечем това внимание обратно.