Чета за маркетинга от както се опитвам да развивам marketking.bg, но в интерес на истината е, че се интересувам от маркетинг от над три години. Не, че се имам за много разбиращ. Просто чета доста за нещата, от които се интересувам. Следя брандовете и това, което правят, за да привличат все повече и повече клиенти.
Джим Джоузеф – авторът на книгата „Ефектът на опита“ казва, че маркетингът е „наблюдателен“ спорт. Това значи, че много от нещата свързани с него могат да се научат просто като се гледат действията, които вече успешните на различните пазари извършват.
Тази теория Джоузеф развива още от периода му, когато учи в Университета на Ню Йорк. Също така, той споделя, че много от нещата, които ги вижда от другите компании са прилагани и в неговата агенция, когато стартира собствения си бизнес.
По примера на Джим Джоузеф в тази статия ще обърна внимание на три големи компании, техните продукти и маркетинг активността им. Въпреки, че много от вас ще кажат, че тези компании имат огромни ресурси и възможности. Можем да вземем най-малкото идеи, които да изпробваме.
Ще стартираме с една кампания на Capital One. Участие в нея взима известната актриса Дженифър Гарднър. Видеото е едно от най-излъчваните в ефира на Великобритания.
Ако обърнете внимание на видеото ще забележите, че то е изцяло продуктово фокусиран. За продукт като този на Capital One (карти за редовни клиенти) е нужно да се подходи по малко по-егоцентричен начин. Така може да получите предимство за разлика от конкурентите си. Проблемът е, че при евентуален успех вашите конкуренти ще опитат да изкопират подхода ви.
При стартирането на собствената ви кампания се запитайте следното. „Има ли продукта ни дълготрайни, завладяващи и отличителни характеристики?“
Сега, нека да се насочим към интересната кампания на Tylenol наречена #HowWeFamily.
В това видео се забелязва, че няма споменаване на продукт или бранд по време на самия клип освен чак в неговия край. Тук целта на Tylenol е ясна. Те намират тема, която да създаде връзка между тях и всичките им потенциални потребители. Тема, която ще накара много от тях да им обърнат внимание и да забележат.
Tylenol е лекарство за облекчаване на болки. А когато става въпрос за болка е нужно семейството ни да е с нас и да ни подкрепя в трудния момент. Тук въпросът, който е добре да си зададете при стартиране на вашата кампания е дали има нещо, зад което стои бранда ви.
И за накрая нека погледнем на впечатляващото видео и идея на Nike. Кампанията носи името FLYEASE.
Тук в това видео забелязваме микс от продукт и бранд съобщение. Клипът е насочен около продукта на компанията. Продуктите на Найк са толкова вездесъщи, че е нормално единствената им цел да е да продава. Но за разлика от тези неща в това видео виждаме нещо специално. Виждаме, че компанията обръща внимание и на грижите, което ни кара да разберем, че има реални хора с истинска страст зад тези продукти.
Хората зад кампанията искат да възвърнат духа на тези, които са го изгубили. Те използват своите умения и способности добавяйки към това марката Nike. Този вид страст и отдаденост може да превърне един продукт в истински бранд и от Nike са направили точно това.
Сега е редно да се запитате: „Каква е нашата страст и какво можем да дадем за нея?“.
Маркетингът е наблюдателен спорт. Надявам се, че сте се вдъхновили от тези три компании. А имате ли нещо, което да добавите към статията? Споделете в коментарите.