Често пред собствениците на онлайн магазини стои въпросът как да преодолеят отлива на клиенти и респективно загубата на бъдеща печалба. В ново изследване, проведено от Qubit и анкетиращо повече от 400 онлайн търговци, компанията публикува 10 проблемни области, в които може да се крие причината.
1. Цената
На първо място това е факторът цена, който проучването определя като основен за вземане на решение за покупка отстрана на потребителите. Най-честите оплаквания на клиентите са свързани с твърде високата цена на даден продукт . Според изследването потребителите са 7,4 пъти по-чувствителни към цената на стоката, докато пазаруват онлайн, отколкото, ако се намират във физическия магазин. В този смисъл е особено важно за вас, като онлайн търговци, да предлагате конкурентни на тези на останалите интернет магазини цени.
2. Богат продуктов асортимент
Факт е, че потребителите предпочитат онлайн пазаруването по много причини и една от тях е широкият асортимент от стоки, които необезпокоявани в продължение на часове могат да разглеждат. Този начин за тях всъщност е по-интуитивен и лесен да открият желаната стока. Ето защо е от изключително значение да предложите на своите клиенти подобна възможност – сезонни каталози, страници, където да открият най-новите стоки и тези на промоционални цени.
3. Размер
Както не веднъж сме казвали, размерът има значение. Много онлайн търговци продължават да не разполагат с надеждна и полезна информация относно размера на стоките, които предлагат. Замислете се само колко неприятности може да ви спести тази информация и да намали драстично върнатите стоки и оплакванията на ядосани купувачи.
4. Функционалност
От Qubit коментират, че ако бутонът за финализиране на сделката в Amazon не работи в рамките на час, компанията би загубила приблизително 2 млн. потенциални продажби. Та, идеята при онлайн търговията е да се уверите многократно, че всичко в сайта ви функционира безпроблемно. А в случай на проблем е добре да се изписва съобщение, уведомяващо клиента за причиненото неудобство.
5. Скорост на зареждане на сайта
Предвид колко нетърпеливи са повечето потребители, докато пазаруват, е добре също така да се уверите, че сайтът ви поддържа висока скорост на зареждане. Една от най-честите причини за недоволството на клиентите е бавното зарежда на сайта. Това не само изнервя купувачите, но е способно да ги откаже въобще да пазаруват от вас в бъдеще.
6. Лента за търсене
Друга причина, която би могла да предизвика недоволство в потребителите, е неработещата лента за търсене. Ето защо от Qubit съветват да подобрите и разширите функциите за търсене в сайта.
7. Наличност на стоки
Въпреки че процентът на този тип оплакване е намалял драстично през последните години, все още се счита за фактор, който би повлиял на продажбите и би довел до отлив на клиенти. Имайте предвид, че когато говорим за онлайн пазаруване, масата потребители очакват наличност, богата селекция и разнообразие.
8. Навигация
Ако сайтът ви не е лесен за ориентиране и ползване, потребителите просто ще го напуснат и то на мига. Уверете се, че най-популярните ви стоки са добре позиционирани и видими за аудиторията.
9. Намаления/Разпродажби
Някои от оплакванията, които компанията е регистрирала, е и липсата на полета за въвеждане на кодовете за намаление. Така че, ако ще правите разпродажби, не правете използването на промо кодове невъзможно, защото това само ще накара потребителите да си тръгнат от вас.
10. Снимки
Ако сайтът ви не изглежда добре, не привлича вниманието на клиентите и не им се харесва, знайте, че си правите много лоша услуга. По последни проучвания потребителите на първо място сканират сайта, а едва след това се зачитат в неговото съдържание. Това означава, че дизайнът и изображенията са изключително важни. Добавянето на видео пък би било само още един бонус, за да си спечелите клиентите си.
Ако се сещате за още неща, които могат да накарат потребителите да напуснат сайта ви, ще се радваме да ги споделите в коментарите по-долу.
newtrend.bg