Samsung са похарчили близо $20 млн. само за рекламите на церемонията по връчването на наградите Оскар. Но те може и да са спечелили повече популярност – благодарение на водещата Елън Дидженерис.
В ефир Дидженерис си играеше с бял телефон Самсунг, а на снимката, която е най-споделяна в Туитър – „селфито“ на звездите, тя подаде Galaxy Note 3 на актьора Брадли Купър, за да направи въпросния кадър.
Въпреки че идеята за това изглеждаше случайна, „селфито“ е било съвсем целенасочено и планирано. Като част от спонсорството и рекламния пакет за Оскарите на телевизия ABC, която излъчи церемонията, Samsung е успял да договори смартфона си като част от шоуто, споделят добре запознати източници на Wall Street Journal.
Samsung са дали смартфони на ABC, които да бъдат използвани по време на излъчването и им е обещано те да бъдат показани. Поне едно продуктово позициониране е било планирано – по време на предварителното шоу, когато гостите преминават по червения килим, ABC излъчи клип на шестима млади таланти, които са на обиколка в студията на Disney. В клипа всички от групата използват устройства на Samsung.
Според друг източник на изданието, идеята зад „селфито“ дошла по по-различен начин. Елън Дидженерис решила, че иска да направи „селфита“ по време на церемонията и от ABC са ѝ препоръчали да използва устройството на Samsung – тъй като са спонсори на програмата.
Според два източника на изданието, по време на репетициите служителите на компанията са показвали на Дидженерис как да използва устройството.
„Селфито на Елън ще има по-голям ефект от техните реклами. Не можеш да купиш магията на вайръла“, казва Алън Адамсън, управляващ директор на рекламна компания.
Продуктовото позициониране не е ново за телевизионните продукции, а самите телевизии често го пазят за най-големите рекламодатели. На Оскарите Samsung купи цели 5 минути реклама. И докато от мобилния гигант отказват да коментират финансовите детайли по сделката им с ABC, от Kantar media – компания, която следи ефективността на рекламите, казват, че 30 секундни рекламно време струват около 1.8 млн. долара.
Това означава, че Samsung може и да са похарчили близо 18 млн. долара в нощта на Оскарите. За сравнение, според същата компания от мобилния гигант са похарчили общо 24 млн. долара за рекламиране по време на Оскарите от 2009 г. насам.
Източник на WSJ твърди, че продуктовото позициониране е било включено в общата цена за реклама.
В успешната акция на Samsung обаче има и уловка. Много хора бързо забеляpаха, че в Twitter звездата публикуваше също и от iPhone, смартфонът на най-големия им конкурент Apple.
От Samsung са отказали да коментират и този факт.