Най-често срещаните извинения за малките предприятия, че не са активни в социалните медии почти винаги е, че не разполагат с достатъчно време.
Управлението на малкия бизнес обикновено означава да се работи между 80-100 часа всяка седмица и всеки ден да се занимавате с хиляди неща, само и само за да сте сигурни, че и другата седмица вашият бизнес ще просъществува.
Ако искате да имате успех и да привлечете повече клиенти, в днешно време просто е задължително вашия бизнес да присъстват в социалните мрежи.
Като собственик на малък бизнес, пред вас стоят два варианта – да се погрижите за вашето присъствие в социалните мрежи сами или да наемете някой друг да върши това вместо вас.
В случай, че наистина не разполагате с необходимото време вие да се занимавате с това, най-добрият вариант е изобщо да не си губите времето, за да се опитвате да направите акаунти в големите социални мрежи, които след това няма да поддържате. Затова, по-добре е да се доверите на професионалисти, които ежедневно се занимават с такива задачи и познават в детайли социалните медии.
Светът е различен, той непрекъснато се променя и независимо дали ви харесва или не ако наистина искате да успеете пред вас има две опции – или яхвате вълната на социалните медии или затваряте магазина.
Следващите пет препоръки, споделени от специалистите от Web Fusion за създаването, поддръжката и развитието на социалните профили, наистина ще облекчат режима ви:
1. Приоритизирайте всяко ваше задължение
Ако даде нещо не ви е приоритет, то просто няма да се свърши в настоящия момент. Има твърде много неща, които буквално си търсят вашето внимание всеки ден. Само нещата, които се смятат за важни винаги ще се вършат с приоритет. Маркетингът за социалните медии е важен и вие трябва да гледате на него по този начин. Сложете го във вашия календар още сега, защото после наистина ще ви бъде невъзможно да се справите и да настигнете конкуренцията.
2. Подгответе добри постове
Тази статия не представлява пълно обучение за това, какво трябва да правите, но е добре да научите правилото 80/20 за събирането и създаването: пишат се четири интересни поста, които не рекламират бранда директно и един, който го прави. Набирането на съдържание означава, да се открият интересни теми за споделяне в уеб пространството, повечето от които са от същата пазарна ниша, в която е позиционирана вашата компания. Google е чудесен ресурс, но за да се получат добри резултати от търсенето, трябва да зададете правилно това, което търсите.
3. Направете си график
Графика е ключов фактор при работата със социалните медии, тъй като с негова помощ ще можете да запишете всичките си идеи и да ги разпределите във времето. По този начин вие ще имате възможност да планирате всеки един пост кога точно да бъде публикуван. Например, в Понеделник сутринта в 8ч. ще публикувате пост във Facebook, в Сряда на обяд и в Петак в 17ч. също.
Създаването на график и планирането на всяка социална дейност във вашите профили е един доказано добър начин, благодарение на който ще си спестите повече време.
4. Присъствайте в различни социални медии
В интернет има няколко популярни социални платформи, в които почти всеки бизнес трябва да присъства. Четирите най-добри, в които задължително трябва да имате профил и всекидневно да го поддържате са: Facebook, Twitter, Google+ и LinkedIn. Съществуват различни софтуери с помощта, на които може един пост да бъде публикуван във всички мрежи едновременно, което до някъде ще ви спести време, но трябва да се работи много внимателно с него. Използването на hashtag ще свърже заедно кампаниите ви във всички платформи, но не забравяйте да използвате hashtag на вашия сайт или блог, за по-голяма приемственост.
5. Създай, сподели, повтори
Вероятно не можете да публикувате всеки ден или на всеки няколко часа нещо оригинално, но това не бива да ви притеснява. Използването на опцията за повтаряемост на постовете ви позволява да публикувате нещо няколко пъти, въпреки че не трябва да прекалявате, за да избегнете наказание от Facebook и Twitter поради нарушаване на правилата им.
Ако всичко това продължава да ви се струва прекалено сложно и трудоемко, но сте сигурни, че вашия бизнес трябва да присъства в социалните мрежи, тогава най-добрия вариант е да поверите тази задача на професионалисти. Те разполагат с необходимите знания и време, за да направят вашето представяне в социалните медии наистина успешно.